Järjettömän huono television joulukalenteri tänä vuonna
Voi luoja oletteko nähneet Ylen tämän vuoden joulukalenteria? "Yleisradion lastenohjelmien suursatsaus" on nimeltään Huiman hyvä joulu ja se on aivan uskomatonta kuraa.
Joku nuori mies siinä esittää jotain tonttua puhuen kaikki repliikit kirjakielellä ja se kuulostaa todella teennäiseltä. Lisäksi kaverin kulmakarvat on meikattu ihan hirveiksi.
Sitten on joku ihme porukka, joita luulin kanssa ensin tontuiksi mutta ovatkin jotain ihan muuta porukkaa. Tämäkin poppoo puhuu kankeasti kirjakieltä ja näytteleminen on muutenkin huonoa kesäteatteritasoa. Käsittämättömästi pari 30+ naista esittää kaiketi jotain "lapsia" tms jotka ystävystyy ton tonttu"pojan" kanssa. Nämä kolme muodostavat mukamas jonkun kaveriporukan, joka mun silmiini vaikuttaa kuitenkin lähinnä kahdelta sekopää-päiväkotitädiltä ja yhdeltä kehitysviiveiseltä nuorelta mieheltä.
Siis tykkääkö joku tästä? Onko siinä jonkun mielestä jotain hyvää? Olen nyt katsonut omien lasteni kanssa ehkä viisi jaksoa ja en kyllä jaksa enää. Lapset eivät tätä tämän päivän jaksoa enää jaksaneet katsoa, oli tylsä heistä.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/11/21/joulukalenteri-2017-huiman-hyv…
Kommentit (36)
BUU klubbenin Joulukalenteri aivan yhtä Kakka. Laitoin palautetta
No, kun YLEn ohjelmia kirjoittelemat mm. joulua vihaavat kulttuurimarxilaiset ateistit niin mitä odotitte?
Mä niin joka vuosi odotan sellaista joulukalenteria missä on perinteinen joulutunne. Ei jouluun tarvita modernia hömppää. Ainakaan joulukalenterissa.
Ainoa mikä tossa kalenterissa on hyvä, niin näkövammainen voi seurata sit kuvatulkkauksen vuoksi ( mutta tuskin haluaa).
Pari vuotta sitten tuli Maltin ja Valtin joulukalenteri, se oli ihan kiva. Tämän vuotisessa on paljon samoja näyttelijöitä kuin kakkosen vanhoissa lastenohjelmissa (esim. Närpiäiset). Onko nillä joku työsopimus ylelle, että pakko tarjota niille jotain, vaikka ei sopisi rooleihin yhtään.
Meillä on sitten varmaan ainoat lapset, jotka tästä tykkäävät. On monia ohjelmia, joista eivät Pikku Kakkosessa tykkää, mutta tästä kyllä tykkäävät. Kyllä he ainakin juonesta ymmärtävät..
Kyllä on pohjanoteeraus tämä huima joulukalenteri .Lapsenlapset sanoivat kun aiottiin katsoa että eivät tykkää vaihda kanavaa.... Toljanteri takas ensi jouluksi.
Katsoin yhden jakson, jossa alettiin jostain syystä viettämään kävyn syntymäpäiviä...?
Näyttelijät yrittivät ilmeisesti eläytyä lasten mielikuvitukselliseen maailmaan ja leikkeihin, siinä epäonnistuen.
Lasten aliarvioimista tämä tällainen.
Vierailija kirjoitti:
Histamiini on ainoa oikea joulukalenteri, rakastan Histamiinia! Onneksi on DVD!!! Kun on Histamiini, Röllin joulu ja Disneyn lempparisadut niin joulu tulee joka vuosi :)
Antihistamiinit alapeukuttaa.
Vaikuttaa siltä että ne "näyttelijät" puhuisivat ja tekisivät jotakin ilman mitään käsikirjoitusta tai ohjausta.
Se toki jotenkin selittäisi tätä huonoutta.
"Joulukalenteri on lastenohjelmien suursatsaus jouluun 2017. Kuvauksia on tehty Lapin lumisissa maisemissa sekä Mediapoliksen lämpöisissä studioissa."
Tämän on pakko olla vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sitten varmaan ainoat lapset, jotka tästä tykkäävät. On monia ohjelmia, joista eivät Pikku Kakkosessa tykkää, mutta tästä kyllä tykkäävät. Kyllä he ainakin juonesta ymmärtävät..
Ei oo ainoat. Myös meidän muksut tykkää tästä kalenterista ja katsovat joka jakson.
Tänään lapset tekivät stopin tälle kalenterille, eivät suostuneet katsomaan enää kun ei ole hauska tai jouluinen.
Täytyy kyllä sanoa että olen todella pettynyt tähän Ylen "satsaukseen". Ihan kuraa joulukalenteriksi lapsille.
Mun veljentytöistä nuorin tuntuu tajuavan tämän tai ainakaan ei välitä, ettei siinä ole mitään järkeä. Vanhemmat lapset, myös omani, pitävät sitä outona. Katsovat kyllä joka päivä, kun toivovat että joku päivä käsittävät mikä siinä on ideana. Nyt hoksattiin viime viikolla, että nuo hahmot on olevinaan lapsia ja siihen tuli vähän enemmän ideaa, kun ei enää ihmettele miksi aikuiset viettää kövyn syntypäiviä ja käyttäytyy oudosti.
Niin oli huono samoin kuin aatto aamun ohjelma. Toisin oli kun Tiina Klemettilä oli pari vuotta sitten yhtenä aatto aamun ohjelman vetäjänä!!! Uusintana kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Nämä kolme muodostavat mukamas jonkun kaveriporukan, joka mun silmiini vaikuttaa kuitenkin lähinnä kahdelta sekopää-päiväkotitädiltä ja yhdeltä kehitysviiveiseltä nuorelta mieheltä.
Kehitysviiveiseltä vaikuttaa enemmän tämän ketjun väki. Voi elämä miten voi olla noin vaikeeta.
Kuunnelkaa nyt edes ne laulut ja Puukko Suukon tarinat ja yrittäkää ymmärtää mikä tässä oli ideana.
Meillä tykättiin täysillä. Tässä oli tavallisen pinnallisen koheltamisen sekä ta-vu-vii-voi-tet-tu-jen hahmojen ja tarinan sijaan kerrankin ajateltavaakin ja visuaalista kiehtovuutta. Hyvä yle, lisää tällaista!
Mä en tajua vieläkään tätä kalenteria. 11 jaksoa mennyt ja ne vieläkin vasta suunnittelee, että lähdettäiskö. Menkää, älkääkä empikö! kaksi viikkoa kohta mennyt eikä ole tapahtunut vielä yhtään mitään. Ja mikä ihme tuo jengi tuolla metsässä on. Osti jouluvalot ja tajusi kotona, että oho eihän meillä ole sähköjä heh olinpas tyhmä. Ja tuo Huima Hurja on kyllä yksi joulukalenterien ärsyttävimmistä hahmoista, jää Toljanterin Sääntö Sakarikin kakkoseksi.