Finnairin lennon myöhästyminen ja korvaaminen, tietääkö joku?
Olimme lähdössä kotimaan sisäistä lentoa, ja yhtäkkiä saimme viestin, että meidät oli siirretty seuraavalle lennolle (olimme siis jo lentoa varten saapuneet lentokentälle, kun viesti tuli). Seuraava lento lähti n. kaksi tuntia myöhemmin. Syynä yllättävä tekninen vika.
Olemmeko oikeutettuja korvauksiin tässä tapauksessa? Jossain lukee, että korvauksiin on oikeutettu, jos lento on myöhässä yli kaksi tuntia, joissain jos kolme tuntia? Entä tälläinen toiselle lennolle siirto kysymättä asiakkaalta asiaa?
Ja kannattaako korvaushakemusta edes tehdä, onko ihan hukkaan heitettyä aikaa?
On niin moniselitteisiä nuo netistä löytyvät tiedot, joten saisiko täältä apua sellaiselta, joka oikeasti asian tietää? Kiitos!
Kommentit (2)
Jos on korvauksiin oikeutettu, toisin kuin ap, hakemus kannattaa aina tehdä.
Minä ostin SAS:in tarjouslennot 100€:lla, lento peruttiin ja minut reititettiin uudelleen. Olin kohteessa 4 tuntia myöhässä, mutta se ei sinänsä vaikuttanut elämääni mitenkään. Laitoin korvaushakemuksen ja parin kuukauden kuluttua tilille tuli 250€.
Tuolta faktaa: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Matkustaminen-ja-matkan-jarjestami…
Antamiesi tietojen perusteella mitään korvauksia ei ole luvassa, koska viivästys määränpäässä oli vain 2 h. Lennosta toiselle siirto ei myöskään oikeuta korvauksiin.