Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnairin lennon myöhästyminen ja korvaaminen, tietääkö joku?

Vierailija
07.12.2017 |

Olimme lähdössä kotimaan sisäistä lentoa, ja yhtäkkiä saimme viestin, että meidät oli siirretty seuraavalle lennolle (olimme siis jo lentoa varten saapuneet lentokentälle, kun viesti tuli). Seuraava lento lähti n. kaksi tuntia myöhemmin. Syynä yllättävä tekninen vika.

Olemmeko oikeutettuja korvauksiin tässä tapauksessa? Jossain lukee, että korvauksiin on oikeutettu, jos lento on myöhässä yli kaksi tuntia, joissain jos kolme tuntia? Entä tälläinen toiselle lennolle siirto kysymättä asiakkaalta asiaa?

Ja kannattaako korvaushakemusta edes tehdä, onko ihan hukkaan heitettyä aikaa?
On niin moniselitteisiä nuo netistä löytyvät tiedot, joten saisiko täältä apua sellaiselta, joka oikeasti asian tietää? Kiitos!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta faktaa: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Matkustaminen-ja-matkan-jarjestami…

Antamiesi tietojen perusteella mitään korvauksia ei ole luvassa, koska viivästys määränpäässä oli vain 2 h. Lennosta toiselle siirto ei myöskään oikeuta korvauksiin.

Vierailija
2/2 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on korvauksiin oikeutettu, toisin kuin ap, hakemus kannattaa aina tehdä.

Minä ostin SAS:in tarjouslennot 100€:lla, lento peruttiin ja minut reititettiin uudelleen. Olin kohteessa 4 tuntia myöhässä, mutta se ei sinänsä vaikuttanut elämääni mitenkään. Laitoin korvaushakemuksen ja parin kuukauden kuluttua tilille tuli 250€. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi