Härskejä odotuksia ja vaatimuksia mitä työnantajasi /kollegasi tms. on kehdannut pyytää?
Toinen ketju on olemassa liittyen sukulaisiin, kavereihin jne. mutta siellä ei paljon ollut työnantajista.... tai sitten olen jo unohtanut ketjun alkupään viestit kun niitä on niin paljon.
Onko työnantajasi, kollegasi tms. työpaikassasi pyytänyt omituisia, tehtävääsi kuulumattomia asioita tekemään? Mitä ja miten reagoit?
Itselle kävi niin aikanaan, että olisi pitänyt lähteä yhdelle sihteerikölle hakemaan kaupasta sukkahousuja. Hämmästyi kun kieltäydyin, ei tod. kuulunut tehtävänkuvaani. Jos olisimme olleet ystäviä tms. niin olisin varmasti auttanutkin, mutta tehtävämme eivät millään muotoa liittyneet toisiinsa emmekä olleet tekemisissä, halusi vain "alempiarvoista" juoksuttaa.
Kommentit (7)
Piti hakea postit ja tiskata tiskit.
Ei kuulunut työnkuvaan tuollainen. Olisi pitänyt aina keskeyttää omat työt ja lähteä hakemaan posteja laatikosta. Lisäksi piti viedä esimiehen roskapussi!
Monesti "unohdin" nuo tehtävät hoitaa.
Me käytiin usein kirjastossa palauttamassa kaupungin johtavan virkamiehen kirjoja. Oli antanut palauttamisen sihteerilleen tehtäväksi mutta hän delegoi ne eteenpäin meille postin lajittelijoille. Kirjat eivät liitynee ko. herran työhön. Tälläista 90-luvun alussa.
Esimieheni tarjosi rahaa seksistä. Kehtasi jopa tehdä oman hinnaston mitä oli eri "palveluksista" valmis maksamaan. Olin reilusti alle 20-vuotias ja vasta myöhemmin tajunnut miten törkeän seksuaalisen ahdistelun kohteeksi jouduin entisellä työpaikallani.
Työskentelin projektikoordinaattorina eräässä hankkeessa. Ihan normaali virastotyöaika ja minulla oli ihan oma työ ja tehtävänkuva, mihin ei suinkaan kuulunut sihteerikön tai esimiehen pikkuapulaisen hommat. Esimies soitteli minulle iltaisin ja viikonloppuisin ja pyysi varaamaan itselleen hotellihuonetta. Miksei soittanut itse sinne hotelliin vaan minulle, sama vaiva? Piti vaan päästä pompottamaan. Kun olin lomalla, soitteli ja kyseli missä olen ja milloin tulen töihin. Ruokatauoillani ei tykännyt jos juttelin muiden samaa taukotilaa käyttävien kanssa, vaan tuli aina jonkun paperin kanssa kysymään minulta tyhmiä. Sain tarpeekseni koko työpaikasta tämän ääliön takia, kun huomasin hänen lähettelevän minun nimissäni yhteistyötahoille kirjeitä, joista ei kertonut minulle. Aivan uskomaton tyyppi.
Muistan sen kun olin pyytänyt lomaa tietyn henk. Ko menon takii. Olisin saanut sen jos olisin suostunut pomoni kanssa yhdyntään, ilman tätä ei puhuttukka enään että oisin saanut lomani silloin kun tarvitsin. Tämän jälkeen useasti pomoni kävi jollain verukkeella huoneessani ja välillä puristi joko rinnoista tai pyllystä. Tais olla samanlainen muillekkin naisille,koska sai pian lähtee
Kerran nuorempana olin ravintolassa töissä ja omistaja otti meikät auton kyytiin ja vei minut kotiinsa (kerrostalo) raivaamaan häkkivarastoa :D.
Ei silleensä itseä harmittanut kun oli tämä omistaja ihan huippu tyyppi, mukavaa vaihtelua itelle ja siihen keittiösekoiluun verrattuna kevyempää puuhaa. Vähän vain huvittaa vieläkin.