Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset lähtevät juhlista jatkoille? En ole koskaan ymmärtänyt.

Vierailija
07.12.2017 |

Jos on juhlat, niin mennään juhlimaan ja sen jälkeen kotiin. Miksei siinä samassa juhlatilassa voi olla loppuun asti, vaan pitää jossain vaiheessa lähteä jatkoille tai jatkojen jatkoille, vaikka alkuperäiset juhlat ovat vielä käynnissä?

Ymmärrän, jos juhlat loppuvat vaikka klo 20, eikä haluaisi vielä lopettaa juhlimista. Silloin on ihan perusteltua lähteä jatkoille, eli jatkaa juhlimista. Mutta mikä ihme tarve nykyään on lähteä kesken juhlien jatkoille, kun juhlat ovat vielä kesken? Tätä en käsitä. Eikö se ole epäkohteliasta juhlien järjestäjääkin kohtaan?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne bileet on surkeat, niin miksi siellä pitäisi kohteliaisuudesta notkua tappiin saakka? Totta kai saa lähteä, Suomi on vapaa maa.

Vierailija
2/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ne bileet on surkeat, niin miksi siellä pitäisi kohteliaisuudesta notkua tappiin saakka? Totta kai saa lähteä, Suomi on vapaa maa.

No vaikka toisen häät. Aika epäkohteliasta lähteä kesken, että hei, teillä on aika tylsät bileet, me lähdetään jatkoille (ilman teitä tietty, koska teidän pitää jäädä omiin häihinne).

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka toisen häät. Aika epäkohteliasta lähteä kesken, että hei, teillä on aika tylsät bileet, me lähdetään jatkoille (ilman teitä tietty, koska teidän pitää jäädä omiin häihinne).

ap

No kannattaisi ehkä vähän sitten miettiä häiden ohjelmaa ja tarjoomuksia paremmiksi. SAA lähteä, jos kerran on tylsää.

Minä pidän oudompana sitä, että lahjojen saannin maksimoimiseksi kutsutaan ihan vit..ti porukkaa, mummoista ja kumminkaimantädeistä molempien lapsuudenkavereihin ja istutetaan sakkia kuivin suin ventovieraassa seurassa kuuntelemassa loputtomia juhlapuheita. Ja sitten ihmetellään vielä päälle, että jo oli kumma juttu, kun porukka ei viihtynyt, vaan lähti pois heti kun kehtasi.

Pitäisi vähintäänkin olla kivaa ohjelmaa ja varmistaa, että samassa pöydässä/istumaseurana on kaikilla tuttuja, joiden kanssa juttu luistaa. 

Vierailija
4/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Häät on oikeasti vaikea järjestää niin, että kaikki viihtyisivät loppuun asti. Tämä johtuu ihan siitä, että vieraissa on hyvin eri ikäisiä ihmisiä ja suuri osa voi olla sukulaisia. Kuka oikeasti haluaa  bilettää äitinsä, enonsa tai mummonsa kanssa? Lisäksi häissä tulee usein väkisinkin hetkiä, jolloin ei tapahdu mitään vaan vieraat joutuvat odottamaan, että seuraava ohjelmanumero alkaa. Odottelu on tylsää. 

Vierailija
5/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan paljon muutakin, mitä et aina hiffaa?

Vierailija
6/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli annas kun kertaan: ap on kiukustunut, kun hänen häistään kaverit lähti pois kesken jatkoille ja ap ei miehensä kanssa voinut lähteä mukaan?

Kyllä sä ap voit ryypätä baarissa joku toinen kerta. Ei voi olla noin vaikeaa hoitaa emännän velvollisuuksiaan loppuun saakka, sait sä varmaan kumminkin niiltä iäkkäiltä sukulaisvierailta ihan kivasti lahjoja.

Mua ei ihmetytä ollenkaan jos häävieraista nuoremmat lipeää tilaisuudesta kesken. He eivät tunne sukulaisiasi, ja aika todennäköistä on, ettei paljon kiinnostakaan kuunnella sukulaistesi jorinoita. 

Vierailija
7/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole mitään eroa, onko häät vai hautajaiset, yhtä "hilpeätä" molemmissa.

Vierailija
8/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne mennään juomaan lisää viinaa. Jotkut saattaa mennä sinne myös vongatakseen seksiä.

Ettekö muka tosiaankaan tienneet tätä?

Vierailija
9/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlista voi lähteä kertomatta, että on menossa toisiin juhliin. On epäkohteliasta antaa isäntäväellä vaikutelma, että juhlista lähdetään tylsyyden takia, vaikka se vaikutelma olisikin oikea. Kaikilla on toki oikeus lähteä, mutta toisaalta JOS haluaa ylläpitää ihmissuhteita, ei voi lähteä siitä, että on oikeus loukata ja pahoittaa toisten mieltä. Olen itse ollut kohteliaisuudesta lukemattomissa juhlissa. Vain Suomessa voidaan kohteliaisuutta pitää tyhmyytenä, muualla sitä pidetään moukkamaisuutena.

Pidin itse kyllä varsin törkeänä sitä, että eräissä häissä alkoi joku ryhmä ehdotella, että häävieraat lähtisivät kesken häiden johonkin toiseen tapahtumaan, muistaakseni katsomaan jotain teatteriesitystä. Se oli jo aivan huikeaa, mutta itsekeskeisyydeltään nämä ihmisen eivät tainneet ollenkaan tajuta, miten huonosti käyttäytyivät. Kukaan ei onneksi tarttunut tarjoukseen. Kuvitelkaa nyt tilannetta, että hääpari jää yksinään häihinsä, kun muut lähtevät toisiin bileisiin. Huhhuh. Olkoon Suomi kuinka vapaa maa hyvänsä, niin rajansa törppöydellä ja tylyydellä.

Vierailija
10/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlista voi lähteä kertomatta, että on menossa toisiin juhliin. On epäkohteliasta antaa isäntäväellä vaikutelma, että juhlista lähdetään tylsyyden takia, vaikka se vaikutelma olisikin oikea. Kaikilla on toki oikeus lähteä, mutta toisaalta JOS haluaa ylläpitää ihmissuhteita, ei voi lähteä siitä, että on oikeus loukata ja pahoittaa toisten mieltä. Olen itse ollut kohteliaisuudesta lukemattomissa juhlissa. Vain Suomessa voidaan kohteliaisuutta pitää tyhmyytenä, muualla sitä pidetään moukkamaisuutena.

... jos ei ota toisen tunteita huomioon.

Pidin itse kyllä varsin törkeänä sitä, että eräissä häissä alkoi joku ryhmä ehdotella, että häävieraat lähtisivät kesken häiden johonkin toiseen tapahtumaan, muistaakseni katsomaan jotain teatteriesitystä. Se oli jo aivan huikeaa, mutta itsekeskeisyydeltään nämä ihmisen eivät tainneet ollenkaan tajuta, miten huonosti käyttäytyivät. Kukaan ei onneksi tarttunut tarjoukseen. Kuvitelkaa nyt tilannetta, että hääpari jää yksinään häihinsä, kun muut lähtevät toisiin bileisiin. Huhhuh. Olkoon Suomi kuinka vapaa maa hyvänsä, niin rajansa törppöydellä ja tylyydellä.

Vierailija
11/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne mennään juomaan lisää viinaa. Jotkut saattaa mennä sinne myös vongatakseen seksiä.

Ettekö muka tosiaankaan tienneet tätä?

Etkoilla ensimmäistä, juhlissa seuraavia ja jatkoilla pannaan viimeiset. Kiirettä pitää kun kaataa sekä naisia että drinkkejä.

Vierailija
12/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun työni puolesta matkustamaan paljon ja osallistumaan ulkomailla erilaisiin juhliin. Näissä juhlissa viihdytään, koska ne loppuvat aikaisin (yleensä noin klo 22) ja ohjelmaa sekä tarjoilua on koko ajan siihen asti. Yleensä käy niin, että kun "ilo on ylimmillään", juhlat päättyvät. Harvemmin niistä kukaan lähtee ennen juhlien päättymistä, koska aika kuluu kuin siivillä. 

Vierailija
13/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minun on kyllä vaikea kuvitella häitä, joista KAIKKI poistuisivat yhtä aikaa jonnekin muualle.

Toistan: viihtyminen on isännän ja emännän vastuulla. Pitäisi jo kutsuttavien joukkoa miettiessä miettiä, viihtyykö se keskenään vai onko iso osa toisille ihan vierasta populaa.

Moukkamaisena minä taas pitäisin sitä, että haalitaan kamalasti toisilleen vierasta sakkia, eikä panosteta kunnolla tarjoomuksiin ja ohjelmaan.

Totta kai on kohteliasta olla ohjelmien ajan paikalla, muttei häissä ole todellakaan pakko notkua yhtään sen pidempään. Osa tulee joka tapauksessa pidemmän matkankin päästä ja joutuu lähtemään kotiin ajoissa. Toisilla voi olla lapsia mukana ja pitää mennä nukuttamaan lapsia - tai lapset ovat kotona ja pitää päästää lapsenvahti kotiin. Osa ei terveydentilansa takia jaksa valvoa. Onhan näitä.

Eli häissä harvemmin kukaan kauheasti edes huomaa sitä, jos osa lähtee pois jatkoille.

Vierailija
14/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viihtyi häissä kaikki! Ne ketkä lähtivät, lähtivät kotiin nukkumaan ja osa porukasta jäi vielä juhlimaan kun minä ja tuore aviomieheni lähdimme nukkumaan. Toki jos on kovin erilaisia juhlijoita suvussa, vaikka niin että osa kaipaa kosteampaa ja villimpää menoa ja joku sitten siitä loukkaantuu, voi olla mahdoton yhtälö miellyttää kaikkia. Me ratkaistiin tämä niin että kutsuttiin vähemmän sukua ja enemmän ystäviä, yhteensä noin 40 henkeä, joista kaikki olivat sopivan rentoa porukkaa ja juttu luisti ja ohjelmaa oli riittävästi mutta esim. mitään vaivaannuttavia leikkejä ei järjestetty.

Hyvä ratkaisu voisi olla myös että jatkopaikka olisi ennalta sovittu ja sen voisi ehkä mainita jo kutsussa. Vanhat sukulaiset eivät sinne kumminkaan tulisi ja hääpari voisi kans siirtyä sinne myöhemmin.

Vierailija
15/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin häät sujuivat mukavasti niin, että ensin koko sakki (reilut parikymmentä henkilöä, lähisuku plus molempien läheiset kaverit, jotka siis tunsivat toisensa) söi ravintolassa ja sitten ne, jotka jaksoivat, menivät yökerhoon samassa talossa (kyse siis hotelli Tammerista Tampereella). Pidin huolen siitä, että jokainen istui tutussa seurassa ja ohjelmaa ei ollut liikoja, vain pari minuutin mittaista lyhyttä puhetta.

Ja juomatarjoilu ei katkennut ;-)

Vierailija
16/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minun on kyllä vaikea kuvitella häitä, joista KAIKKI poistuisivat yhtä aikaa jonnekin muualle.

Toistan: viihtyminen on isännän ja emännän vastuulla. Pitäisi jo kutsuttavien joukkoa miettiessä miettiä, viihtyykö se keskenään vai onko iso osa toisille ihan vierasta populaa.

Moukkamaisena minä taas pitäisin sitä, että haalitaan kamalasti toisilleen vierasta sakkia, eikä panosteta kunnolla tarjoomuksiin ja ohjelmaan.

Totta kai on kohteliasta olla ohjelmien ajan paikalla, muttei häissä ole todellakaan pakko notkua yhtään sen pidempään. Osa tulee joka tapauksessa pidemmän matkankin päästä ja joutuu lähtemään kotiin ajoissa. Toisilla voi olla lapsia mukana ja pitää mennä nukuttamaan lapsia - tai lapset ovat kotona ja pitää päästää lapsenvahti kotiin. Osa ei terveydentilansa takia jaksa valvoa. Onhan näitä.

Eli häissä harvemmin kukaan kauheasti edes huomaa sitä, jos osa lähtee pois jatkoille.

Kyllä minunkin on vaikea kuvitella, että ihmiset lähtisivät teatteriin kesken häiden. Tämä oli kuitenkin näiden ehdottelijoiden tavoite! He olisivat mielellään saaneet matkaansa vaikka kaikki vieraat ja kyllä varmaan myös morsiusparin. Minun on vaikea kuvitella huonompaa käytöstä toisen häissä kuin alkaa oikein ehdotella, että porukka poistuisi paikalta jonnekin muualle. Onneksi tosiaan hääväki ymmärsi, että moinen olisi ollut täysin törkeää.

Kyllä minun on sanottava myös, että on aika törkeää alkaa häistä salavihkaa koota jotain jatkoporukkaa, joka sitten lähtee kesken juhlien muualle. Itse tosin pidin huolen omissa häissäni, että lähdin itse mieheni kanssa ensimmäisenä. Häät ja muut virallisemmat juhlat voi pitää lyhyinä, jotta vieraat vapautuvat niistä ennen kuin hermo menee. Juhlan loppumisen jälkeen voi sitten tehdä mitä huvittaa.

Vierailija
17/20 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai juhlista voi lähteä muualle, jos haluaa. Jokainen voi itse miettiä, milloin se on sopivaa. Tylsiin ja huonosti suunniteltuihin juhliin en jää kohteliaisuudesta kuin vähimmäisajaksi (esim. häissä kahvit juotu ja pari puhetta kuultu).

Jatkoille lähdetään, kun juhlat loppuvat. Hauskinta se on tietysti silloin, jos ilo on ylimmillään ja iso porukka lähtee mukaan. Jatkot voivat kuitenkin alkaa vasta kun juhla päättyy, eli kesken juhlien ei lähdetä jatkoille vaan baariin, klubille tai jonnekin muualle.

Vierailija
18/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerätään intiimimpi ryhmä tutustumisen ja jopa seksin toivossa.

Vierailija
19/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotia voi lähteä kesken, mutta on törkeää alkaa haalimaan juhlista porukkaa jatkoille.

Vierailija
20/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panemaan mennään. Tolvana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi