Mitä ruokaa laitat tänään?
Taas tämä klassinen kysely, mutta en meinaa keksiä itse mitään.
Kommentit (18)
Keitän nuudelit ja paistan ne pannulla isojen ravunpyrstöjen kanssa aasialaisen kastikkeen kera. Samaan settiin menee parsakaalin nuppuja sekä ohuita porkkanasiivuja. Juomaksi kuivaa valkkaria.
Eliset paahtopaistin jämät sekä uunijuureksia (myös eilisiä). Riittänee lapselle ja miehelle just ehkä. Pakkasesta jotain lisää jos ei riitä. Itse syön mitä sieltä pakkasesta löydän.
Kruunusekoitusta, lohta, katkarapuja, punajuurta, kurkkua, paprikaa, avokadoa. (Olen laihiksella).
Me ollaan tänään koko perhe tänänä ja huomenna vapaalla ja sekä nuoret että vanhemmat syövät kotona.
Lounaalla syödään uunissa tehtyjä lammaslihapullia, uuniperunoita ja salaattia.
Illalliseksi teen maksamakkarakeiton ja pääruuaksi kuhaa hollandaise.
Broileri-peruna-lanttu-porkkanavuokaa, jossa on myös sipulia ja valkosipulia. Kotimaisia juureksia tietenkin.
Eilisiä tähteitä jäljellä vielä runsaasti, joten en laita tänään mitään ruokaa. Lämmitän vain.
Halloumi-couscoussalaattia, johon tulee savupaprikajauheella maustettua couscousia, paistettua halloumia, minitomaatteja, persiljaa ja punasipulia. Lopuksi maustetaan limen mehulla :)
En varmaan mitään, syön sitten puuroa tai leipää
Kasvissosekeittoa ajattelin laittaa, sekaan vähän linssejä ja kaveriksi tuoretta leipää kylmäsavulohella sekä salaattia.
Paistan juureskuutioita ja teen broilerinpyöryköitä.
Käyn hakemassa viereisestä kebulasta kinkku-tonnikalapitsan
Pasta puttanescaa ajattelin tehdä, lisukkeeksi mozzarellasalaattia (mozzarellaa, kirsikkatomaatteja, basilikaa, oliiviöljyä ja sormisuolaa) sekä chilioliiveja.
Tuo syntyy vartissa. Nopeaa kuin mikä.
Resepti pastaan löytyy vaikkapa täältä:
Meillä kana-ananas-pastaa.
Teen ensin kastikkeen kanasta ja ananaksesta. Siihen lorautan kermaa, ananaspurkin mehun, soijakastiketta, suolaa ja mustapippuria, sekä vähän vihreää currya ja kurkumaa.
Keittelen spagetin erikseen, mutta ensin pätkin ne about kolmeen osaan. Yhdessä vuokaan sekaisin ja päälle juustoraastetta. Sitten uuniin.
Lapselle juuri lounaslautaselle laitan niinkun eksoottista ruokaa kun makkarakeittoa :)
Eilen tehtyjä lihapullia riisillä ja salaatilla.
Minusta ei ole sinulle apua, en tee ruokaa tänään, syödään eilisiä tähteitä ja otan jotain mukaan niistä evääksi iltavuoroon.