Nukkuuko teidän 9-10 kk ikäiset täysiä öitä?
Meillä EI.
Nyt on ollut oikein superhuono kausi, tyttö on todella levoton. Kaikki niksit on koitettu, iltarituaalit on selvät ja ennen tyttö onkin aina nukahtanut itsekseen omaan sänkyyn, mutta herää sitten yöllä ainakin kerran ja usein useamminkin. Eilen nukahti vasta 00.30 ja heräili pitkin yötä ainakin viis kertaa ja huusi. Maitoa vaatii kerran yössä vieläkin. On toki ruvennut juuri nousemaan seisomaan ja imetys on lopetettu hiljattain, mutta nyt otetaan kaikki neuvot vastaan että saatais tässäkin talossa joskus nukkua!
Kommentit (9)
Siitä lähtien kun oppi konttausasennon (n. 6.5 kk) on yöt olleet tosi levottomia. Nyt siis ikää melkein 9 kk. Joskus oikein hyvällä tuurilla herää vain kerran yössä, mutta viime yönäkin taas 23.00, 1.30, 2.30, 3.30, 4.30, 5.30 ja heräsi lopullisesti 6.45.
Meillä onneksi riittää tutti, ettei tarvitse maitoja lämmitellä. Olen jopa yrittänyt että en menisi heti pojan luokse kun kuulen pienen inahduksen, vaan kuullostelen vähän aikaa muuttuuko äninä itkuksi. Ja 90%:sesti muuttuu. Välillä on aika zombi olo kyllä kun nukkuu näitä pätkäunia... Minut pitää hengissä ajatus, että " tämä on vaan joku vaihe" ...
että meillä poika lopetti itse yösyömiset 2 kk iässä. Alkoi nukkua 22-07. Ja sitä jatkui lähes poikkeuksetta tuohon 6.5 kk ikään asti...
Poju (9,5 kk) on joskus nukkunut yön (8-9 tuntia) syömättä, mutta silloinkin on ollut jotain epämääräisiä heräämisiä yön aikana. Nykyisin herätään - ihan siis seisomaan asti! - pari kertaa yössä. Enkä tiedä johtuuko heräämiset hampaiden puhkeamisesta (kiinteät maistuvat tosi huonosti), konttailun ja seisomaan oppimisen " sulattelusta" vai mistä... Ainut positiivinen asia tässä on se, että ONNEKSI OLEN HOITOVAPAALLA. Ei paljon aamuisin naurattaisi, jos näin " hyvin" nukuttujen öiden jälkeen joutuisin vielä töihin kömpimään...
Ei todellakaan nuku. Nousee seisomaan ja haluaa tissiä. Pitäisi tässä lopetelle imetys. Hohhoijaa, mitähän siitäkin tulee. No. ei tätä ikuisesti kestä, mutta tyttö ei ole kertaakaan nukkunut läpi yön heräämättä. Tsempiiä kaikille!
Jep jep!
Meillä sentään nukahdetaan mukavasti n klo 21, mutta mutta...
annas kun kello lähenee yhtätoista (eli siis ihan kohta...) niin
alkaa kikkailu. Yleensä on tutin laitto riittänyt (5-8x yö) mutta
nyt on ollu pari viikkoa sellasta hulabaloota että täälläkin näytetään aamulla zombielta.
Ruoka ei maistu meilläkään. Riittää kun tytölle näyttää lusikkaa
niin alkaa huuto ja venkoilu syöttötuolissa. Hampaita on tässä
jo pari tullut ja ajattelin, että nyt helpottaa...nyt taitaa sitten
yläikeniä kutittaa eli lisää on tulossa. Kaippa se tästä joskus
helpottaa.
Tupolev ja typy 9 kk
9 kk tulossa mittariin viikon päästä. Vielä haluaa maitoa pari kertaa yössä plus muut heräämiset päälle. Hampaita on kaksi alhaalla ja nyt ylös tulossa 4 yhtäaikaa! Niistä kolme on jo puhjennut ja yksi ihan kinthaalla, ehkä sitten helpottaa. Tosin en usko että heräilyt on hampaista kiinni, vaan kuuluu tähän ikävaiheeseen kun pitäis lähteä liikkeelle ja monta muuta asiaa opetella. Muistan, että tyttäreni heräsi samassa vaiheessa pahimmillaan 11 krt yössä!
Onneksi vauva on aurinkoinen päivisin, se kyllä kompensoi yöheräilyjä mukavasti.
Tyttö täyttää viikon päästä 9 kk ja koskaan ei vielä ole nukkunut yötä heräämättä (ja herättämättä!).
Yösyötöt lopetettiin kolme viikkoa sitten, siihen saakka oli " seisova pöytä" läpi yön. Laitoin tytön nukkumaan sänkyynsä, ja päätin että en sieltä nosta pois. Tyttö rauhoittuu lähes aina herätessään kun laitan tutin suuhun (4-12 krt yössä). Pari kertaa on huutoa kuulunut, pahimmillaan pari tuntia. Olen silitellyt ja pitänyt kättäni hänen tuntumassaan, ja lopulta on siihen rauhoittunut.
Väsynyt olen minäkin tähän yövenkoiluun, pinna alkaa olla todella kireällä. Toivottavasti tämä vaihe menisi pian ohi.
Tsemppiä kaikille saman asian kanssa kamppaileville!
poika nyt 9 kk ja ennen niin rauhaisat yöt (nukkui 10 tuntia max. yhdellä heräämisellä) on muisto vain.
a) nukkumaan menosta on tullut hulinaa. ukkeli ei halua millään rauhoittua, vaan punkee koko ajan pystyyn, konttausasentoon, istumaan jne.
b) öisin ukkeli herää 3-8 kertaa. välillä huudetaan, välillä ei. välillä rauhoituu tuttiin ja taputteluun, välillä vain tissi kelpaa ja välillä ukkeli vain haluaa seurustella ja hommailla, eikä nukkumisesta ole tietoakaan.
mulla ei siis ole mitään vinkkiä tilanteen parantamiseksi vaan päinvastoin itsekin niitä kaipaan.
koska pojalla on menossa kiihkeä kehityskausi, olen ajatellut, että rauhoittamalla elämää (paljon kotonaoleilua, paijaamista, rauhallista tekemistä jne..) voisi rauhoittaa öitä, mutta tuntuu, että homma menee ihan päinvastoin. voi tietty olla, että ukkeli ei saa päiväsaikaan tarpeeksi purettua energiaansa...