Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa. Vakava syytös

Vierailija
04.12.2017 |

Onpa outo olo.

Lyhyesti: olen perheenjäseneni omaishoitaja. Hän osaa olla vaikea ihminen, enkä minäkään kait helpoimmasta päästä ole, varsinkaan silloin kun minulle huudetaan - eli aina välillä kyllä tulee sananharkkaa ja riidellään joskus aika mitättömistäkin asioista.

No, nyt oli sitten taas jotain pientä eripuraa. Riita taisi koskea jotain pyykkikasaa, joka oli hänen mielestään väärässä paikassa. Ei siinä mitään, riidat menevät aina ohi. Mutta kuulin nyt ohimennen, että perheenjäseneni haukkui minua puhelimessa kaverilleen, ja väitti minun LYÖNEEN häntä.

Minua itkettää, ja tuntuu ihan kamalalta. Tuo on oikeasti vakava syytös! Mitä helvettiä nyt, oikeasti?!

Oudommaksi tämän tekee se, että perheenjäseneni itse osaa kyllä suuttuessaan uhkailla väkivallalla. On kuitenkin sairautensa takia minua selvesti heikompi, joten hänestä ei minulle vaaraa ole, ellei nyt aseistautuneena riehu.

En oikeasti tiedä miten suhtautua tähän nyt. Eikö hän tajua, miten vakava syytös tuo on? Vai luuleeko hän oikeasti noin tapahtuneen? (Hänellä on aina välillä vähän "omalaatuinen" suhde totuuteen.) Kylmää eritoten ajatella, että tämä ystävä, joka on aina tuntunut arvostavan minua ihmisenä, pitää minua nyt jonain ihmishirviönä, joka pahoinpitelee sairasta ihmistä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheenjäsen...vaiko ystävä? Tässäpä vasta ristiriita!

Vierailija
2/14 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille hoidettavalle reippaasti, että sinun on aika mennä laitokseen. Älä selittele, älä puolustele. Totea vain, että nyt on se aika. Ja sen jälkeen ilmoitat hoitotiimille, että tämä oli nyt tässä, voitte jatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan verisukulainen. En viitsi mainita tarkemmin, jos vaikka lukee tätä palstaa. En minä tiedä.

Vierailija
4/14 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesit varmaan mihin ryhdyit. Hänellä lie diagnoosi, missä ilmenee esim. aggressiivisuus ym. mainitsemasi. Sairaat ihmiset ovat usein todella kiukkuisia ja epäoikeudenmukaisia. Siinä vedetään helposti omainen mukaan sinne mustaan avantoon. Jaksatko? Edessä kenties vielä vuosia omaishoitoa? Kun ei ole pakko....ja jokaisella on rajansa. 

Vierailija
5/14 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan verisukulainen. En viitsi mainita tarkemmin, jos vaikka lukee tätä palstaa. En minä tiedä.

Ja siis tarkennuksen vuoksi: viestissä mainittu ystävä oli tämä perheenjäseneni ystävä, jolle hän minua haukkui.

Vierailija
6/14 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Kuulostaa kipeältä.

Vierailija
7/14 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ehdottaa että hän kertoo ystävälleen totuuden eikä enää valehtele sinusta tai lähtee laitokseen?

Vierailija
8/14 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos omaishoitaja olet, niin eipä taida perheenjäsenesi lukea tätä palstaa, kyllä hänen pitää jo olla muistisairas tai muuten sen verran vaativan hoidon tarpeessa, että tietäisit kyllä hänen netin käytöstään.

0/5. Taisit saada idean trolliisi Palmujen omaishoitokeskustelusta. Ehkä olisit itse hoidon tarpeessa.

Vierailija
9/14 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ehdottaa että hän kertoo ystävälleen totuuden eikä enää valehtele sinusta tai lähtee laitokseen?

Jotain sen suuntaista aion sanoa. Ilman ehkä sitä laitosuhkailua kuitenkin, sillä perheenjäseneni on ennenkin uhannut tekevänsä itsemurhan, jos joutuisi laitokseen.

En tiedä mitä sanoisin. En edes tiedä miten suhtautua tähän, sillä tällä sekunnilla tekisi ihan vain mieli painua helvettiin täältä. Pelottaa, että tällainen vielä jatkuu tai saa jotenkin laajemmat mittasuhteet.

Vierailija
10/14 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos omaishoitaja olet, niin eipä taida perheenjäsenesi lukea tätä palstaa, kyllä hänen pitää jo olla muistisairas tai muuten sen verran vaativan hoidon tarpeessa, että tietäisit kyllä hänen netin käytöstään.

0/5. Taisit saada idean trolliisi Palmujen omaishoitokeskustelusta. Ehkä olisit itse hoidon tarpeessa.

Ei ole muistisairas, eikä pitäisi olla mitään sellaista sairautta mikä mieleen vaikuttaa. Fyysinen sairaus on vienyt liikuntakyvyn. Itsenäisesti pääsee vessaan, mutta mikään muu ei suju, edes itsensä pukeminen.

Vierailija
11/14 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää tossa vaiheessa jatkais omaishoitajana.

Vierailija
12/14 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän ole jo oman osuutesi antanut? Tilanne tulee vaan pahenemaan. Kohta suret omaa tilannettasi ja mielenterveyttäsi.

Vierailija
13/14 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muistisairas, eikä pitäisi olla mitään sellaista sairautta mikä mieleen vaikuttaa. Fyysinen sairaus on vienyt liikuntakyvyn. Itsenäisesti pääsee vessaan, mutta mikään muu ei suju, edes itsensä pukeminen.

Mutta silti saattaa lukea tätä palstaa tietämättäsi.

Sairas, sairas paska olet.

Vierailija
14/14 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisella ihmisellä on pyykkikasoja? Tässäpä sinulle epäsuora syytös jota voisit ensimmäiseksi miettiä.