Hirveimmän kuuloiset reseptit!
Tuomitaan kirja kansien perusteella ja jaetaan ne hetket kun oot esimerkiksi netissä selaillu ohjeita ja törmänny johonkin semmoseen joka on aiheuttanut samantien päänsisäisen HYI V tilan. Mikä tällänen ohje on teillä ollu? Muut voipi sitten ylä tai alapeukutella mielipiteitä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti näkkileipälasagne
En enää koskaan syö samalla kun palstailen.
Raaka-aineet
Ostoslistalle
4 kplpyöreää tai neliskanttista tunnbröd (ohut rieska) leipää
12 siivuasurströmming filettä
2 kpluutta sipulia
1 rklvoita
5 kplLapinpuikulaa
Ohjeet
Valmistelut
Nosta kalapurkki huoneenlämpöön muutama tunti ennen tarjoilua.
Keitä, jäähdytä ja viipaloi perunat. Leikkaa sipulista renkaita.
Kuivata leipää hetki kuumassa uunissa (imee tällöin kalan nesteitä paremmin).
Voitele leivät hyvin kevyesti ja asettele päälle perunaviipaleita ja sipuleita. Siirrä leivät odottamaan kalaa.
Kalan käsittely
Purkki on suositeltava avattavaksi ulkona, koska ammoniakintuoksuiset höyryt ja roiskeet pinttyvät siihen huonetilaan missä avaaminen tapahtuu. Tee purkinavaajalla tms. päättäväisesti reikä kanteen ja suuntaa todennäköinen spraysuihku pihatantereelle tms. turvalliseen suuntaan. Smokkiin tai muuhun juhlavaatteeseen pukeutumista tässä toimenpiteessä ei suosittella, parhaiten vahingolta vältyt jos saat jymäytettyä jonkun muun suorittamaan purkinaukaisun. Mikäli saat roiskeita päällesi puhdistautumisohjeet ovat samat kuin vastaavat haisunäädän hyökkäyksen jälkeen. Mitä nopeammin pystyt laajentamaan reikää purkkiin sitä nopeammin paine helpottuu ja roiskeet lakkaavat. Veden alla aukaisu on toinen vaihtoehto, samalla saat elämäsi manikyyrin, joka ei tuoksu "mintulle ja ruusulle" + hyvät fileenaromit voivat turhaan laimentua.
Nosta 3 filettä jokaiselle leivälle ja nauti jääkylmän oluen tai vielä kylmemmän snapsin kera.
Joku semmoinen viiden lihan mureke, joka on vielä kääritty pekoniin ja paksu juustokastike päälle. Tai kun kasvisruokavalistuneet amerikkalaiset käärii kasvikset taikinaan ja paistaa upporasvassa.
Mä syön kyllä lihaa joskus ja en mitenkään superterveellisesti, mutta jo noiden näkemisestä alkaa sydäntä tykyttään.
Jotkut rasvaiset kakkureseptit ällöttää, kun joutuu laittamaan niin törkeesti sitä rasvaa sekaan. Parempi kun ei itse tee niitä, niin ei tiedä niiden sisällöstä ja voi herkutella "hyvällä omallatunnolla".
Kotikokki-sivun ruokaohjeita _kuvineen_ tulee joillain nettisivustoilla siihen sivupalkkiin. Ne kuvat on järjestään ihan karsean näköisiä, just sellaisia, että ruoat on jo kertaalleen syöty ja sit otettu kuva! Nälkä lähtee taatusti niitä kuvia katsoessa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut rasvaiset kakkureseptit ällöttää, kun joutuu laittamaan niin törkeesti sitä rasvaa sekaan. Parempi kun ei itse tee niitä, niin ei tiedä niiden sisällöstä ja voi herkutella "hyvällä omallatunnolla".
Sori.. omatunnolla siis.
Hesarissa on välistä ruokatorstaissa aika outoja juttuja. Tämä sushikulho esimerkiksi... minä siis tykkään kovasti sushista, mutta kun sen idea nyt vaan ON se, että sushipalat on yhdellä tai kahdella haukkauksella syötäviä suupaloja, joissa on hyvässä kombossa kaikki ainekset ja sitä huljutellaan soija-wasabiseoksessa.
EIKÄ kuten tässä, että on hirveä mälli jotain, vieressä iso kimpale raakaa kalaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori.. omatunnolla siis.
Olet muuten väärässä, se kuuluu sanoa omallatunnolla.
Kielitoimiston sanakirja:
omatunto = ihmisyksilön toimintaa ohjaava välitön tietoisuus oikeasta ja väärästä, "sisäinen ääni". Herkkä omatunto. Omantunnon ääni, syytökset. Hänellä on hyvä, puhdas omatunto hän tuntee toimineensa oikein. Minulla on huono omatunto siitä, että – – tunnen tehneeni väärin siinä, että – –. Toimia omantuntonsa mukaan, vastoin omaatuntoaan. Rauhoittaa omaatuntoaan. Omatunto soimaa, kolkuttaa. Hänellä on murhaomallatunnollaan hän on tehnyt murhan. En halua sitä omalletunnolleni. Tehdä jtak hyvällä omallatunnolla tuntea menettelevänsä oikein. Vakuuttaa jtak kunnian ja omantunnon kautta. Vakavat omantunnon syyt.
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa on välistä ruokatorstaissa aika outoja juttuja. Tämä sushikulho esimerkiksi... minä siis tykkään kovasti sushista, mutta kun sen idea nyt vaan ON se, että sushipalat on yhdellä tai kahdella haukkauksella syötäviä suupaloja, joissa on hyvässä kombossa kaikki ainekset ja sitä huljutellaan soija-wasabiseoksessa.
EIKÄ kuten tässä, että on hirveä mälli jotain, vieressä iso kimpale raakaa kalaa jne.
Hyi kamala! Rakastan ite sushia tosi paljon ja nautin siitä suunnattomasti, mutta ton pitäs oikeesti olla jo laitonta edes ehdottaa tommosta!
Vierailija kirjoitti:
Kotikokki-sivun ruokaohjeita _kuvineen_ tulee joillain nettisivustoilla siihen sivupalkkiin. Ne kuvat on järjestään ihan karsean näköisiä, just sellaisia, että ruoat on jo kertaalleen syöty ja sit otettu kuva! Nälkä lähtee taatusti niitä kuvia katsoessa.
Ylipäätään puhelimella otetut ruokakuvat ovat yleensä yöks. Herkullinenkin ruoka on helppo saada näyttämään ihan kammottavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori.. omatunnolla siis.
Olet muuten väärässä, se kuuluu sanoa omallatunnolla.
Kielitoimiston sanakirja:
omatunto = ihmisyksilön toimintaa ohjaava välitön tietoisuus oikeasta ja väärästä, "sisäinen ääni". Herkkä omatunto. Omantunnon ääni, syytökset. Hänellä on hyvä, puhdas omatunto hän tuntee toimineensa oikein. Minulla on huono omatunto siitä, että – – tunnen tehneeni väärin siinä, että – –. Toimia omantuntonsa mukaan, vastoin omaatuntoaan. Rauhoittaa omaatuntoaan. Omatunto soimaa, kolkuttaa. Hänellä on murhaomallatunnollaan hän on tehnyt murhan. En halua sitä omalletunnolleni. Tehdä jtak hyvällä omallatunnolla tuntea menettelevänsä oikein. Vakuuttaa jtak kunnian ja omantunnon kautta. Vakavat omantunnon syyt.
Ok, tuli vaan kova rimakauhu kun tänne kirjoittaa jotain, ei enää luota omiin kykyihinkään. :))))
Mikä tahansa johon on sekoitettu makkaraa ja makaronia. Makkara ja makaroni ei sovi yhteen missään tapauksessa!
Pari päivää sitten kyseltiin herkullisinta kanapasta-reseptiä. Niissä oli monta "puoli litraa kolmenjuustonjaviidensipulin ruokakermaa kattilaan, ja kiehauta siinä marinoidut broiskuritaleet, pätki sekaan rakettispagetit ja mausta ketsupilla. Namskis ja maiskis. Tästä tykkää lapsetkin."
Silakkakeitto on vähän outo. Kalakeitto ihan jees, mutta silakasta?
Yllättäen HS oli tämä ohje.
Eipä kait sellaista olekaan, muuttelen muutenkin aina reseptejä omaan makuuni sopiviksi.