Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahh. Rakaaan näitä vapaita tyhjässä, hämärässä saaristossa:

Vierailija
02.12.2017 |

Hiljaista ja rauhallista. Ei turisteja, kesämökkiläisiä eikä niiden vieraita. Ei veneiden pärinää eikä vieraita autoja kääntymässä meidän pihatiellä.

Vain mies ja minä. Talo lämmitetty, tulet pönttöuuneissa, kuivat puut sisällä tuvassa.
Ruoka valmisteltu, salaatti tehty ja punkkupullo ilmaantumassa.
Sauna kohta lämmityseen ja myöhäinen kylpy rantasaunassa. Siellä on vin öljylyhdyt valatuksena.
Ehkä katsotaan joku leffa vielä yöllä jos valvotaan.
Nukutaan täydellisessä hiljaisuudessa kuin tukit.
Eikä lähdetä takas kaupunkiin kuin vasta tiistaina.
Sielläpä jonotatte ruuhkissa ja tönitte tungoksessa keskenämme.
Mä nautin hiljaisuudesta ja luonnon rauhasta. Ainoa ruuhka on talitinteillä tuossa ruokintapaikalla...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdette takaisin kaupunkiin? Eli sinäkin olet juuri parjaamasi mökkiläinen? Ei vais, luonnon rauha on ihanan rentouttavaa. Me tyydymme saunomaan pihasaunassamme kaupungissa. Toki löylyt ovat parhaat mahdolliset, ikivanha hengittävä sauna puukiukaalla.

Vierailija
2/15 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kirjoittaa rauhasta ja kauneudesta, mutta sait siihen katkeran sävyn, etkö rakastakaan miestäsi, onko kaikki vain kaunista kulissia, missä aito onni, ei ainakaan kirjoituksen sävyssä... olen pahoillani vuoksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että! Kyllä teidän kelpaa. 👍

Vierailija
4/15 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh. Rasittavaa joku mökkeily, me asumme ihan vaikituiseen täällä luonnon helmassa. Ei ihmisiä ympärillä, susia on käynyt joskus pihassa kyllä, mutta kaupunkiin ajaa silti vartissa. 

Vierailija
5/15 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta, ap. :)

Vierailija
6/15 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten myös sovittu, että lähdette pois ensi tiistaina. Jään teidän jälkeenne jatkamaan: Hiljaista ja rauhallista. Ei turisteja, kesämökkiläisiä eikä niiden vieraita. Ei veneiden pärinää eikä vieraita autoja...

Vierailija
7/15 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaista ja rauhallista. Ei turisteja, kesämökkiläisiä eikä niiden vieraita. Ei veneiden pärinää eikä vieraita autoja kääntymässä meidän pihatiellä.

Vain mies ja minä. Talo lämmitetty, tulet pönttöuuneissa, kuivat puut sisällä tuvassa.

Sauna kohta lämmityseen ja myöhäinen kylpy rantasaunassa. Siellä on vin öljylyhdyt valatuksena.

Mä nautin hiljaisuudesta ja luonnon rauhasta. Ainoa ruuhka on talitinteillä tuossa ruokintapaikalla...

Muuten olisin tykännyt kirjoituksestasi, mutta oli pakko töväistä muita? "Sielläpä jonotatte ruuhkissa ja tönitte tungoksessa keskenänne." Joka itsensä ylentää, se alennetaan jne.

Vierailija
8/15 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen otsikon ihan näkee ennen lähettämistä. Noloa jättää tuollaisia virheitä.

Vierailija
9/15 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa te siellä, missä parhaiten nautitte. Meilläkin on rauhallista. Yksi naapuri tuossa noin kilometrin päässä ja hänkin on yli 80 vee, joten hänen talostaan ei juuri valoja näy enää klo 18.00 jälkeen.

Joutsenet vielä hämärän tullen töräyttelee jotain tuossa salmessa ja tintit on jo vetäytyneet heidän siemenbaaristaan, Laitoin pihalle kynttilöitä lyhdyissä, näyttää kivalta.

Sauna se on lämpiämässä täälläkin ja iltasella sinne kömmitään. En kyllä käy meressä, vaikka tiedän että se tekisi hyvää. 

Punkkupullo siemaistiin jo eilen, tänään mennään iltasaunan jälkeen varmaan nukkumaan jo ennen kymmentä.

Jotuu tosin lähtemään kaupunkiin jo huomenna , kun pitää tuota elantoa vielä vajaa 10 vuotta käydä työelämässä tienaamassa. Sitten muutankin tänne kokonaan.

Tammikuun alussa otin 6 viikkoa lomaa, mutta sen vietän visusti Koh Changilla.

Rauhaisaa lauantaita itse kullekin säädylle.

Vierailija
10/15 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten olisin tykännyt kirjoituksestasi, mutta oli pakko töväistä muita? "Sielläpä jonotatte ruuhkissa ja tönitte tungoksessa keskenänne." Joka itsensä ylentää, se alennetaan jne.

Yritin lähinnä rauhoitella itseäni ja saada ns. kaiken irti tästä rauhasta. Siinä on niin iso kontrasti siihen joulunalus-ruuhkaan kaupungissa. Oli varmaan sitten tyylillisesti virhe, pahoittelen sitä.

Vierailija
11/15 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa kirjoitusvirhe, mutta muuten kyllä tunnelmallinen kuvaus. Kuka sitten mökkeilystä pitääkin.

Meilläkin on mökki, mutta ei sinne kyllä enää marraskuussa mennä. Seuraavan kerran ehkä huhtikuussa kun taas on päivissä valoakin.

Mitä siellä pimeässä voi tehdä? Johan jossain pöpelikössä on  pilkkopimeää jo iltapäivästä ja mitä tekemistä siellä sitten on ? Istua sisällä siellä tuvassa ja tuijottaa takkaan? En oikein näe siinä niin paljon hauskuutta että ihan vapaaehtoisena olisin menossa.

Keskellä talvea otetaan lento jonnekin etelään, hätätapauksssa käy Aurinkorannikko, vaikken siitä pidäkään erityisesti. Valo ja lämpö on tärkeintä.

Vierailija
12/15 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä iske kesämökkeily talvipimeässä. Eikä kyllä pahemmin kesälläkään.

Vierailija
13/15 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ruuhka se täällä kaupungissakaan on omassa kodissa? Nyt on niin pimeääkin, että ihan sama mitä ulkona on, minä nautin kotona oleilusta.

Vierailija
14/15 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitte oikein mökille kylpemään, juomaan punkkua ja katsomaan leffaa? Aika erikoinen tapa nauttia siitä luonnonrauhasta. 

Vierailija
15/15 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstailua saaristomökillä. Kuulostaa hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi