Voiko poliisi olla yksin ajossa, poliisiautolla?
Tuolla yhdessä ketjussä näin väitettiin...? Onko mahdollista? Eikö ne AINA kulje parittain?
Kommentit (14)
tällöin hän ei ole virallisesti ns. ajossa? Kertokaa joku viisaampana nämä tarkat termit.
Mutta ap varmaan tarkoitti, että voiko poliisi tosiaan ajaa yksin (olla yksin liikenteessä) p.autolla? Ja kyllä voi. Olen nähnyt useasti.
Käsittääkseni tällöin he eivät voi tehdä mitään (liikenteessä), mutta voivat tehdä ilmoituksen toiselle partiolle jne. Jotain tällaista.
virkatehtävissä ja vastasi siihenkin: " Voi"
Eli kyllä.
ja voi myös puhua matkapuhelimeen ajaessaan ilman ' HandsFree' -systeemiä.
Mäki oon nähnyt muutamaan otteeseen poliisin lörpöttelen kännykkään ajaessaan... Niitä ei näköjään lait koske.
poliisi voi myös vilauttaa valoja jotta liikennevalot vaihtuu vihreiksi vaikkei olisi mikään takaa-ajo meneillään. Tulivat huoltsikalle kahville. Olin tankkaamassa.
Vierailija:
poliisi voi myös vilauttaa valoja jotta liikennevalot vaihtuu vihreiksi vaikkei olisi mikään takaa-ajo meneillään. Tulivat huoltsikalle kahville. Olin tankkaamassa.
ettei poliiseilla ole niinkuin " lupaa" olla yksin liikenteessä. Tai siis virkahommissa yksin autolla, koska sitten ei ole sitä todistajaa mukana.
Kaikkee sitä oppiikin. =D
Vierailija:
eiks me taviksetki voida tehdä näin
kuuleppas kultaseni...
Vierailija:
yksisuustaista väärään suuntaan, hehheh
oli yksin liikenteessä joten sakkoja ei antanut
Vierailija:
??
Raxus, parempi olisikin ettei keikalle mennä yksin. Turvallisuus- ja jääviyssyistä. Määrärahat on niin vähissä, niin vähissä että pienemmissä kihlakunnissa on joskus pakko.
Tiesittekö, että poliisien työtilanne on tällä hetkellä katastrofaalinen? Valmistuvat ihmiset joutuvat kortistoon jne. Valtionhallinnon säästöbudejtti leikkaa leijonan osan viroista. Porukkaa jää kyllä eläkkeelle, mutta virkoja ei voida täyttää :( Kansalaisten turvallisuus kärsii. Jos teillä on tuttuja päättävissä elimissä, toivokaa muutosta asiaan!
kyllähän valojen vailauttelu on siinä tilanteessa sallittu, vai?
Joskus hämmästyin kun näin yksinäisen poliisin niin tuo nimi vaan lipsahti, että kato näitkö irtopoliisin. Ja toinen ihmetteli minkä. Minusta se oli vähän niinkun irrallaan tai " karannut" varmaankin kun tollanen nimi tuli heti mieleen =)
Vierailija:
kyllähän valojen vailauttelu on siinä tilanteessa sallittu, vai?
Esim kun siirretään välineitä tai ajetaan kihlakunnan sisällä toimipisteiden välillä....