"Ihan sama"- mies
Elääkö joku vastaavan yksilön kanssa? Miltä teistä tuntuu kun miehen vastaus lähes kaikkiin sinun ehdotuksiin on "ihan sama". "päätä sinä".
Joo, saan päättää kaikesta, jee. Mutta tuntuu myös ettei mies innostu mistään tai halua mitään oikeasti.
Esim. "mennäänkö elokuviin" - "ihan sama" vs "mennään vaan, mitä leffaa ajattelit?".
Miehen mielestä vika on minun päässäni jos näen tässä jotain ongelmaa.
Kommentit (7)
Hyvän ruuan ystävä kirjoitti:
Syötä hänelle maksamakkarakeittoa. Siitä saa puhtia ja tahdonvoimaa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2977384/helppoja-ja-nopeita-lounaitaval…
pittää varmaan kokeilla...
Kymmenisen vuotta meni moisen kanssa. Nuoria kun oltiin, miehellä oli vielä mielipiteitä, mutta pikkuhiljaa vuosien myötä ulkoisti kaiken päättämisen, mielipiteet ja asioiden hoitamisen mulle.
Itsekin myönsi tämän, muttei koskaan älynnyt, että se on saamarin raskasta yksin luotsata perhettä toisen ollessa vain "apumiehenä". Mitään mielipidettä et saa. Et apua asioiden suunnitteluun, koska se on 'ihan sama'.
No aika usein ei ole.
Ei ole ihan sama, otetaanko lapsille tapaturmavakuutus.
Ei ole ihan sama, ostetaanko toinen auto.
Ei ole ihan sama, laitetaanko kakarat tarhaan vai pph:lle.
Ne on yhteisiä asioita, jotka vaikuttaa koko perheeseen ja joista olis ihan hyvä jutella ja päättää YHDESSÄ.
Minun poikaystäväni on samanlainen ja ollaan vielä nuoria. Silti tuntuu ihan siltä kuin olisimme vanhuksia jotka ovat olleet 40 vuotta naimisissa. Ihan sama mitä tekemistä ehdotan, niin tuntuu siltä että toinen vain laahaa mukana.
Olen yrittänyt antaa hänelle tilaa tehdä enemmän päätöksiä ja suunnitella, paskoilla tuloksilla. Hän haluaisi vain istua sohvalla ja katsoa paskoja ohjelmia telkkarista. Huoh.
Miehesi on valitettavasti betamies. Alfat eivät anna naisten päättää asioita tuolla lailla. Mielipide toki kuunnellaan ja naisen parasta ajatellaan, mutta lopullinen päätäntävalta on tietenkin miehellä.
Pitäiskö mennä antamaan naapurin Paavolle kostea suuhoito? V: Ihan sama, päätä ite.
No rehellisesti, eihän tuollaista jaksaisi katsella. Minkäänlaista kommunikaatiota ei ole ja mitään ei verbaalisesti jaeta. En katselis. Kyllä miehessä pitää olla älyllistä uteliaisuutta ja aitoa kiinnostusta kanssaihmisiään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on valitettavasti betamies. Alfat eivät anna naisten päättää asioita tuolla lailla. Mielipide toki kuunnellaan ja naisen parasta ajatellaan, mutta lopullinen päätäntävalta on tietenkin miehellä.
Miksi kaiken pitää olla niin mustavalkoista teidän alfabeta-miesten kanssa? Ei minua haittaa tehdä päätöksiä, mutta olisi mukavaa jos mies kertoisi edes mielipiteensä.
Syötä hänelle maksamakkarakeittoa. Siitä saa puhtia ja tahdonvoimaa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2977384/helppoja-ja-nopeita-lounaitaval…