Lapset pilaa kaikki vierailut :(
En enää jaksa kutsua vieraita meille, kun kaikki aika menee muksujen vahtimiseen ja riitojen selvittelyyn. Meillä on paljon ystäviä, joilla ei joko ole lapsia tai on vain yksi lapsi/vauva ja se tuntuu olevan omille lapsillemme painajaismaista. Joka kerta kun tällainen perhe tulee kylään, lapset alkaa ihan kybällä testata pitääkö vanhemmat yhtä kovan kurin kuin normaalisti.
Lapset on 2v ja 4v. Seurustelusta vieraiden kanssa ei tule mitään, kun koko ajan joko pienempi yrittää karata tai isompi kiusaa pienempää tai muuten tappelevat keskenään samoista leluista. Heti jos yritän jutella jotain vieraiden kanssa, tapahtuu pahoja. Jos meille tulee vieraita, joilla on isompia lapsia, lapset viihtyy ja toimii paremmin kun heillä on seuraa. Olen totaalisen väsynyt kutsumaan meille enää ketään, kun taas tämän päivän vierailu vei kaikki mehut. Isompi on vielä erittäin hankala tapaus eikä usko mitään. Hävetä sai monta kertaa, kun kaikki kielletyt asiat piti tehdä sata kertaa ja jatkuvasti sai olla viemässä arestiin. Huh. Tiedän, että huomionhakuahan tämä on, mutta miten saisi lapset ymmärtämään, että joskus aikuiset haluaa jutella keskenään ja silloin lasten pitää osata olla itsekseen?
Miten te muut selviätte vai onko teidän lapset kuin herran enkelit kun tulee vauvavieraita tai lapsettomia kylään?
Kommentit (5)
että he eivät voi olla kaiken keskipisteenä koko aikaa. Meilläkin on saman ikäiset lapset + vauva 3 kk. Vanhin on se huomionhakuisin lapsi:(
tavata niin että lapset olisivat paikalla. Mieluummin suosiolla sovin tapaamisen vaikka ravintolaan kuin stressaan lasten läsnäolosta. Ne kun ovat niin innoissaan vieraista että väkisinkin haluavat koko ajan näyttää vieraille jotain temppujaan tms, ja tiedän että osa aikuisista inhoaa sitä.
Sellaiseen kasvatukseen en missään nimessä haluaisi mennä, että lapset saavat näkyä mutta eivät kuulua. Kyllä mun lapsillani on omassa kodissaan oikeus olla innoissaan, puheliaita jne. ilman että sitä paheksutaan.
Meillä ihan samanikäiset lapset ja tommoistahan se on. Auttaa en kyllä osaa...
Vaikka apuhan kait sekin on, että tiedät jonkun toisenkin olevan neuvoton ;-)
Suosittelen, että jätät lapset välillä miehelle ja tapaat ystäväsi ilman lapsia; se on mahtavaa!
Meillä lapset osaa käyttäytyä, kun on vieraita, mutta muutamalla ystävälläni on täysi työ viihdyttää lapsiaan ja setviä erinäisiä asioita+ istua vieressä kun lapset leikkivät, jottei mistään aikuisten seurustelusta tule yhtään mitään. Lapseni yrittävät houkutella vieraita lapsia leikkimään ja turhautuvatkin hiukan kun lapset haluavat vain "pomottaa" vanhempiaan. tai näin minä ainakin tämän käytöksen otan...
turhauttavaa yhtäkaikki!!
lapsia, mä kävin lapsiperheissä kylässä. Ärsyttävää, kun ei siellä mitään muuta tehty, kuin vehdattiin niiden lasten kanssa. Ei se kunnon vierailu ollut. Kumminkin: tää on luonnonlaki. Ei pysty mihinkään muuhun kuin niiden lasten viihdyttämiseen, kun niitä on paikalla ja on vieraita.