Onko normaalia että kylppärin seinät on purettu ilman suojausta (kosteusvaurio)?
Minun kylpyhuoneessa todettiin kosteusvaurio. Asun vuokralla kunnan kämpässä ja alkuviikosta täällä alkoi remontti. Eli koko kylppärin seinät purettiin. Luin netistä että kun kosteusvaurio remonttia tehdään, vauriokohta pitäisi eristää ja alipaineistaa. Mitään tällaista ei ole tehty. Kylppärin seinät on purettu ja vessan ovi on ollut koko ajan auki, ei mitään muovieristystä missään. Minäkin asun samalla kämpässä, isännöitsijä ei tarjonnut uutta asuntoa remontin ajaksi.
Ilmeisesti huomenna tai ensi viikolla alkaa kuivatus.
Mietin vain että eikö nyt koko kämppäni ole saastunut ja minä olen altistunut sille kaikelle mikä sieltä seinästä lähtee?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä on normaalia, mutta meillä on just purettu ja kuivattu. Ja oli alipaineessa ja muovitettu koko kylppäri umpeen.
Eli minulla on joku huono remontoija.
Asuitko samalla asunnossa?
Ap
Ne varmaan säästää ja kohta on taas uusi kosteusvaurio.
Eikö tuo alipaineistus koske jos on jotain asbestia tms.? Mitäs pahaa sieltä normaalista seinästä nyt tulisi? Vai meinaatko jotain homeitiöitä?
Ei se ole niin tarkkaa ellei home suorastaan silmille hyppää. Hometta nyt sattuu olemaan muutenkin kaikkialla elollisessa luonnossa.
Ei sieltä mitään tule jos ei ole lasivillaa joka pölyäisi tai hometta tai asbestia. Jos on hiljattain kastunut levy ym. niin ei ne heti muutu vaaralliseksi. Tuliko sieltä sitten kauheasti jotain laastipölyä tms. joka sinua häiritsi tai sotki paikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo alipaineistus koske jos on jotain asbestia tms.? Mitäs pahaa sieltä normaalista seinästä nyt tulisi? Vai meinaatko jotain homeitiöitä?
Eikö kosteusvauriossa ole aina homeitiöitä? Tuskin on asbestia, tämä on rakennettu 1992
Ap
Meillä tehtiin juuri keittiöremontti, jonka yhteydessä todettiin pienehkö kosteusvaurio. Homeen saattoi hyvin haistaa. Keittiön betonit hiottiin, kuivattiin ja desinfioitiin ja huone itse muovitettiin. Mitään alipaineistusta ei tehty.
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä mitään tule jos ei ole lasivillaa joka pölyäisi tai hometta tai asbestia. Jos on hiljattain kastunut levy ym. niin ei ne heti muutu vaaralliseksi. Tuliko sieltä sitten kauheasti jotain laastipölyä tms. joka sinua häiritsi tai sotki paikkoja?
Ei ole tullut juurikaan pölyä, mietin vain että jos sieltä kylpyhuoneesta kulkeutuu vaarallisia aineita koko asuntoon remontin yhteydessä?
Kosteus on imeytynyt seinässä olevaan betoniin. Tämä todettiin jo kesällä mutta isännöitsijä ei ilmeisesti saanut tietoa ennen kuin viime viikolla. Tuolloin kysyin ettäissä se remontti viipyy kun kosteusmittaaja kävi jo kesällä ja sanoi että kylppärin muovimaton alle on päässyt kosteutta. Lupasi välittää tiedon isännöitsijälle.
Ap
Siis eikö kosteusvaurio ja home ole sama asia?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei todellakaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei. Kosteusvaurio aiheuttaa hometta, mutta jos vaurio huomataan ja korjataan tarpeeksi nopeasti, hometta ei ehdi kasvaa.
Kyllä ap:n kannattaa nyt muovittaa ja paineistaa sänkynsä ensi yöksi, ettei se homeitiö hyökkä nenään. Jos se ei ole jo niitä remonttimiehiä tappanut.
Kai ne siihen oveen sitten ripustavat jonkun muovin, ettei mahdollista hionta- muuta pölyä tulisi niin paljon huoneistoon.
Meillä oli alipaine kun kkylppärin betonia hiottiin. Ei muuten. Se siksi ettei pöly pääse muualle.
Miten siellä voi asua? tai voi kai mutta todella epämiellyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Miten siellä voi asua? tai voi kai mutta todella epämiellyttävää.
Kun kylppäri on pois käytöstä, käyn taloyhtiön saunan suihkussa ja siellä on myös vessa. Saan käyttää sitä koko remontin ajan. En tosin jaksa joka kerta (etenkään yöllä) mennä pesutuvan vessaan, käytän ämpäriä :(
Ap
En tiedä mikä on normaalia, mutta meillä on just purettu ja kuivattu. Ja oli alipaineessa ja muovitettu koko kylppäri umpeen.