Tehdäänkö me enää tarpeeksi töitä?
Ei todellakaan. Olen mekaanisen työn duunari ja olen nähnyt työpaikoilla sen, että suurin osa monotonisen työn duunareista yrittää kaikin keinoin välttää sitä työtä. Mutta se on työnjohdon syy, ne eivät arvosta sitä todellista puurtajaa. Työntekijän arvostus perustuu siihen, että on hauska seuramies (perseennuolija) ja sopii siihen viitekehykseen mihin esimiesten oma henkilökohtainen elämä suuntautuu. Ei osata ottaa työntekijää tekijänä, vaan pitäisi olla oman elämänsä hauskuttaja ja pönkittäjä. Tämä ei palvele yrityksen etuja, mutta sehän ei kiinnosta nykyisiä työnjohtajia.
Kommentit (8)
Siis duunari versus työnjohtaja puhumattakaan muista ylemmistä johtohenkilöistä niin ylemmät johtohenkilöt eivät todellakaan ole ansainneet palkkaansa joka on 10- 50 kertainen duunariin verattuna. Yksi johtaja ei todellakaan voi olla yritykselle kymmenen duunarin arvoinen.
Ei työtä mulle kiitos, kansalaispalkka 5 tonnia. Ja korotukset vuosittain.
Minä ainakaan en tee tarpeeksi töitä - sitä kun ei ole minulle enää riittänyt.
Muuten niin vähän samalta minusta työelämä tuntui, silloin kun vielä siellä olin. Kaikkein tärkeintä oli tuo suhdetoiminta. Siihen se kai minulla eniten tyssäsikin, kun olisin vain halunnut tehdä töitä, enkä kuunnella kahvihuoneessa tarinoita duunikaverien golflomista ja pomon muksujen harrastuksista.
Kyllä ns. asiantuntija töissä myöskin pieni osaa tekee vaikeat jutut ja muut chillaa valmina grillaamaan tekijän jos tulee ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ns. asiantuntija töissä myöskin pieni osaa tekee vaikeat jutut ja muut chillaa valmina grillaamaan tekijän jos tulee ongelmia.
Minulle tuo sinänsä kävisi hyvin, jos saisin kaikessa rauhassa olla se asiantuntija, ilman mitään seurusteluvelvollisuutta. Ei minua se häiritsisi että muut vain chillailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo sinänsä kävisi hyvin, jos saisin kaikessa rauhassa olla se asiantuntija, ilman mitään seurusteluvelvollisuutta. Ei minua se häiritsisi että muut vain chillailee.
Joo mutta se grillaus voi häiritä sua, jos chillaajat grillaa sua, miksi ees yritit. Voit saada potkut jos chillaajat on piireissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta se grillaus voi häiritä sua, jos chillaajat grillaa sua, miksi ees yritit. Voit saada potkut jos chillaajat on piireissä.
Vähän siihen tapaan siinä kävikin...
Toiset tekee äärirajoilla, toiset peesailee yhteiskunnan varoilla.