Mielen 10 v pesukone ei linkoa - kannattaako korjata?
Tuetääkö joku hintoja?
Pesokonetta on käytetty pari kertaa viikossa viimeisen 10 vuotta.
Nyt palaa valo, ettei vesi poistu, kone ei ole ottanut comforttia, eikä linkoa.
Sitten laitan erikseen linkouksen. Ei toimi. Kolmesti kokeiltu.
Pitääkö korjata vai ostaa uusi?
Kommentit (19)
Siinä nähdään. Miele 10 ja rikki.
Minulla Whirpool, 25 v ja toimii!
Oletko tarkistanut poistoputken ja nukkasihdin?
10 vuotta on koneelle suunniteltu ikä. Uutta kehiin ja 10 vuoden päästä uusi. Niihin tehdään joku systeemi, että ne vanhenee.
Oletko jo tarkistanut, ettei poistopumpussa ole roskaa, kolikkoa tms?
Vierailija kirjoitti:
Tuetääkö joku hintoja?
Ei linkoa jos vesi ei poistu. Olisiko poistovesipumpun siipien välissä jotain? Minulla oli kerran naulatulpan metalliosa ,ei ole hajuakaan miten se sinne pääsi. Pumppu pitäsi näkyä kun nukkasihdin tulpan ottaa pois.
Mielen pitäisi toimia 20 v, niin sanottiin, kun sen ostin. Tutkimusten perusteella.
Nukkasihti tarkistettu. Poistoputki seuraavaksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuetääkö joku hintoja?
Ei linkoa jos vesi ei poistu. Olisiko poistovesipumpun siipien välissä jotain? Minulla oli kerran naulatulpan metalliosa ,ei ole hajuakaan miten se sinne pääsi. Pumppu pitäsi näkyä kun nukkasihdin tulpan ottaa pois.
Otin nukkasihdin tulpan pois ja ratas pyöri kyllä. Siellä ei myöskään ollut mitään.
Letkua en ole irrottanut.
Ap
Soita mielen huoltoon. Sieltä olen itse saanut neuvot jopa käyttäjän tyhmyydestä johtuviin käyttöongelmiin.
Oikeesti kannattaa soittaa Mielelle. Ite soitin kuivaajasta että mistä mä tiedän kannattaako korjata vai ei. Ne lupas korvata jos korjaaja sanoo ettei kantsi ja ostan uuden Mielen tilalle. Kun pyysin paikalle niiden nimeämän firman korjaajan ja se sano ettei kannata, ostin uuden Mielen, skannasin kuitin ja laskun Mielelle ja nyt ootan rahan takas korjaajakäynnistä!
Joo, ehdottomasti kannattaa selvittää korjauksen hinta! Minun ensimmäinen Mieleni toimi todella sen luvatun 20 v ilman pienintäkään vikaa, sitten tarvittiin korjaajaa, ja sen jälkeen kone toimi taas loistavasti viitisen vuotta. Sitten tuli uuden Mielen aika, ja toivon että se kestää loppuelämäni. (Olen jo niin vanha, että tämä on ihan realistinen toive!)
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti kannattaa soittaa Mielelle. Ite soitin kuivaajasta että mistä mä tiedän kannattaako korjata vai ei. Ne lupas korvata jos korjaaja sanoo ettei kantsi ja ostan uuden Mielen tilalle. Kun pyysin paikalle niiden nimeämän firman korjaajan ja se sano ettei kannata, ostin uuden Mielen, skannasin kuitin ja laskun Mielelle ja nyt ootan rahan takas korjaajakäynnistä!
Ok, paljon muuten korjaajan tarkistuskäynti maksoi?
Ap
Miele on kyllä 20v suunniteltu ikä joten tuo kone oli puolivälissä ikäänsä. Miele on hyvä konemerkki.
Älä hätiköi. Minulla oli sama ongelma ja noin kuukauden ajan tyhjensin joka pesun yhteydessä aina vedenpoiston aikaan käsin avaamalla poistopumpun. Yhtäkkiä ei enää tarvinnut tyhjentää vaan kone sai tyhjennettyä itse. On sen jälkeen toiminut jo 3 vuotta.
Vanhat pesukoneet kannattaa korjauttaa jos on vähänkin järkevää, ne käyttävät kunnolla vettä ja siten pesevät tehokkaasti ja paljon lyhyemmillä pesuajoilla kuin nykykoneet, joiden vettä säästävät pesuohjelmat kestävät tuntitolkulla eivätkä huuhdo kunnolla vaan pesuainejäämiä jää vaatteisiin.
Ei mitään järkeä ostaa Mieleä kun halvemmalla koneella pärjää ihan yhtä hyvin. Itselläni 200 euron pesukone nyt jo kymmenkunta vuotta, ei yhtään mitään vikaa ole ollut.
Just yritän täällä omaa Mieleä korjata, ei suostu linkoamaan 1400, vain 1200... Ei mitään hajua, missä vika. Malli on W3241 ja 10v vanha.
Meillä myö kone lopetti yhtäkkiä linkoamisen. Kutsuttiin korjaaja paikalle, joka avasi koneen, tutki ja totesi, että kyseessä vika (joku ohjelmaan liittyvä), jota ei voi korjata. Tästä käynnistä tuli muistaakseni 80 lasku ja jouduttiin ostamaan uusi kone. Ei tullut sellainen olo, että korjaaminen kannattaisi.
Rippuu mikä on vikana. Pyydä korjaajalta arvio ja päätä sitten.
10v ei pitäisi Mielelle olla ikä eikä mikään.