Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostutteko ostamaan lapselle ruman vaatteen?

Vierailija
27.11.2017 |

Miten toimitte kun äidin ja lapsen vaatemaut menevät ristiin? Minulla on 12-vuotias tytär, joka tykkää mielestäni erikoisista vaatteista. Periaatteessa olen tietysti sitä mieltä, että lapsi saa käyttää sellaisia vaatteita kun haluaa, kunhan ne on tilanteeseen sopivia. Mutta viikonloppuna sen noudattaminen oli taas vaikeaa. Olemme siis etsineet tytölle mekkoa koulun juhlaan eikä mistään ole löytynyt oikean väristä/näköistä. Lopulta löytyi mekko joka on mielestäni melkeinpä jopa kamala! Ei mikään paljastava tai muuten sopimaton, yksinkertaisesti vain ruma. Hetken sisäisen taistelun jälkeen suostuin sen ostamaan, vaikka pahaa teki. Miten te muut toimitte vastaavassa tilanteessa, kun lapsi haluaa jotain kamalaa? Onneksi kyseessä on vain koulun juhla, esim.siskoni häihin en suostuisi noin kamalaa mekkoa ostamaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kamaluuden asteesta ja käyttötarkoituksesta. Rumia t-paitoja arkikäyttöön olen ostanut. Juhlavaatteeksi en ehkä ostaisi.

Vierailija
2/5 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tytär on siinä onnellinen, niin osta ihmeessä :)

Miltä tuntui itse lapsena jos äitisi tunki sinut vaatteisiin joista et pitänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo 13v jonne pukeutuu ihan yököttävästi. Lippalakki jossa lippa on aivan luotisuorassa ja muutenkin istuu huonommin päähän kuin kattila. Mutta kun kaverilla on ni mullaki pitää olla.

Sitten pitää vain verkkareita joka paikassa ja liian pieniä huppareita. Olen ostanut farkkuja ja isompia huppareita mutta jostain syystä pitää vain noita pari kokoa liian pieniä. Kengät pitää olla 42 kokoa vaikka oikea koko on 39-40. Joku kilpailu koulussa kellä on isoimmat kengät. Ei vaan ymmärrä.

Vierailija
4/5 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoistyttärelle ostin vasten hänen tahtoaan koulun alkajaisiin tummansinisen, ohuen merinovillaisen villapaidan skottiruudullisen laskoshameen ja valkokauluksisen paidan pariksi. Hän itse halusi sinisen mutta isolla Kippar-Kallen kuvalla. Ostokseni lensi lattialle. Tämä tapahtui yli 20 vuotta sitten. Kerran myöhemmin ostin hänelle kauniin valkoisen paidan farkkumekon alle, sen hän kotimatkalla työnsi roskikseen. Kotiin tullessamme paita oli kuitenkin tallella. En tajua miten? Keskimmäisen kanssa tappelin sukkahousuista (vain silky-touch kelpasi). Nuorin on poika ja kerran meinasimme myöhästyä koko perhe lentokoneesta kun hän ei hyväksynyt ostamiani hienoja mustia italialaisia solkisaapikkaita jalkaansa vaan halusi mieluummin punaiset Kuoma-saappaat.(Ne oli kyllä pakattu mukaan, olimme tulossa Suomeen joululomalle). Olin vaan sitä mieltä, että Kuomat eivät sopineet hänen siniseen uuteen duffeliinsa.

Vierailija
5/5 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaavia paitoja yms tuollaisia en osta. Muuten sitten onkin vapaata.

Vihasin sitä lapsena kun äitini yritti kokoajan tunkea minut vaatteisiin joista itse henkilökohtaisesti en voinut sietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi