Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan matkustanut mihinkään ns. aurinkorannoille ulkomaille, kertokaapas, minne ensikertalaisen kannattaa suunnata?

Vierailija
27.11.2017 |

Olen tosiaan jo reippaasti yli viisikymppinen nainen, ja en ikinä ole matkustellut missään rantalomakohteessa ulkomailla; olen kylläkin ulkomailla matkustellut, mutta en em. kohteissa.
Mihin valtioon ja mihin paikkaan kannattaisi ihan oikeasti ensikertalaisen matkustaa viettämään about viikko?
Mitä te siellä ulkomaan rantalomakohteissa olette viikon päivät tehneet? Kertokaa ihan konkreettisia kokemuksianne. Pärjääkö ilman sujuvaa englannin kielen osaamistakin? Tai missä kohteissa pärjäisi ihan pelkällä suomenkielellä? Millaista ruokaa noissa paikoissa uskaltaa syödä ilman että turistiripuli iskee?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epsanjan aurikorannikolle on lyhyt lento ja paikotellen pärjää suomella. Tarkasta ensin lämpötila.

Vierailija
2/13 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustin eka reissuni Rodokselle. Asuin Iallyssoksessa, siitä oli kuitenkin helppoa (ja halpaa) liikkua myös kaupunkiin.

Viikon reissulla kävin paljon uimassa niin pienen hotellimme altaalla kuin meressä. Istuskelin kahvilla tai drinkillä pienissä kahviloissa. Söin hyvin. Tein retket niin Lindoksen valkeaan kaupunkiin, kuin Perhoslaaksoon.

Kävelin vanhassa kaupungissa (se on yksi Unescon maailmanperintökohteista, ja viehätti kovasti).

Söin kaikkea eikä ollut mitään ongelmia vatsan kanssa.

Tämä oli sopiva ensikohde ja herätti innon matkustamiseen. Tämä oli myös matkanjärjestäjän matka, sen jälkeen olenkin räätälöinyt kohteet itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos helppoa haluaa niin osta pakettimatka retkineen.Kalliimpaa,mutta helppoa.

Vierailija
4/13 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyproksella on lähes varma aurinko, yli 300 päivää vuodessa paistaa! Syksymmällä hirveän kuuma. Suosittelen. Halpa maa.

Vierailija
5/13 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gran Canarialle ollaan nyt menossa. Onko kukaan käyny? Vinkkejä?

Vierailija
6/13 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettimatkalle vaan. Suomalaisia turisteja ei viedä seuramatkoilla mihinkään liian jännään kohteeseen.

Tosin turistiripulilta ei edes pakettimatka suojaa. Sen nyt voi saada vaikka ruotsinlaivalta, jos on sillä tavalla herkkävatsainen. Puhumattakaan, kun mennään eurooppaan, jossa on eri bakteerit.

Vierailija
7/13 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lähdössä talvella, suosittelisin esim, Lanzaroten Puerto del Carmenia Kanarian saarilla. Ei ole mikään bilemesta, mutta kuitenkin on elämää ja hyviä ruokapaikkoja. On myös turvallisen oloinen paikka. Siellä on hyviä rantoja, kiva rantakatu täynnä pikkuputiikkeja ja ravintoloita. Polkupyörän vuokraaminen vaikka päiväksi on mukavaa; ihana tie kulkee meren rantaa myötäillen esim. Arrecifen kaupunkiin (n.

12km).

Vierailija
8/13 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gran Canarialle ollaan nyt menossa. Onko kukaan käyny? Vinkkejä?

Sielä ei saa ainakaan juua julkisilla paikoilla alkoholia. En tiedä millainen remu-Riitta olet.

Vierailija
9/13 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja Barcelonan ympärillä on takuuvarma kunhan nyt saavat tuon Katalonian hässäkän hoidettua. Rannikko elää turistmilla ja kilpailu on kovaa, mikä näkyy palveluissa, asenteessa ja hinnoissa. Turisteja ei huijata (mikä on iso ero esim. Italiaan verrattuna), sama jäätelö maksaa saman verran rantabaarissa kuin sivukujallakin. 

Ruokaa saa laidasta laitaan, ja alueella on todella viehättäviä vanhoja kalastajakyliä jos tekee mieli mukulakivikatuja, ja mielenkiintoisia päiväretkiä on helppo tehdä joko järjestetysti (paikallisesta matkatoimistosta tai kojuista) tai itse, julkinen pelaa ja taksit ovat edullisia. Luonto on upeaa kun kiipeää vähän korkeammalle. 

Parasta Espanjan turistirysämaailmassa on minusta positiivinen asenne. Ekalla kerralla hotellin respa käytti 10min kertomalla mikä kaikki ei ole ongelma :D

Vierailija
10/13 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gran Canarian kohteet kuten Playa del Ingles, Maspalomas tai Puerto Rico voisivat olla sinulle sopivia. Ensinmainitussa on havaittavissa yöelämääkin kun taas jälkimmäiset sopivampia rauhallisempaa ympäristöä haluavalle.

Itse vietän lomani vain lepäillen, kaupungilla/ostareissa liikuskellen tai rannalla kävellen. Ilmasto on sopiva liikunnasta pitävälle eli helteeseen ei tikahdu. Varaudu talvella siihen että yöt ovat viileitä eli oloasu mukaan. Playa del Inglesissä pärjäät englannilla aivan hyvin ja suomalaiset voimasanatkin ovat tuttua tavaraa monissa baareissa ja kaupoissa. Muutama sana espanjaa on silti hyvä opiskella, tekee hyvän vaikutuksen paikallisiin.

Voit syödä turvallisesti mitä vaan ravintoloissa on tarjolla ja useimmat rantabaaritkin ovat tasoltaan ihan jees. Jos koti-ikävä tai ruisleivän himo iskee, on suomibaareja tarjolla lukuisia. Itse en noissa asioi sillä lihapullia saa koti-Suomestakin.

Ensimmäisellä reissulla ei kannata liikoja kimpoilla vaan tutustua rauhassa lomakohteeseen ja harkita onko paikka seuraavankin matkan arvoinen.

Vierailija
11/13 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella pitäisi pärjätä? Pakko olla provo. Ei voi olla viisikymppistä aikuista ihmistä, joka ei pysty toimimaan eri kielillä.

Vierailija
12/13 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä et pärjää pelkällä suomella, mutta on ehdottomasti paikka, jota suosittelen. Sisilian Taormina on ihana paikka. Jos et suosi tosi helteitä, niin suuntaa toukokuussa tai ihan kesäkuun alussa. Taormina on vanha kaupunki vuoren rinteellä, ja sieltä on lyhyt matka bussilla alas rannoille ( hotelleja löytyy myös alhaalta). Paikalla on historiaa, ja sieltä järjestetään retkiä eri puolille saarta mm. Etnalle. Olin kaksi viikkoa ja osallistuin sekä kansainvälisille että matkanjärjestäjän retkille. Valmiilla retkillä on helppo kulkea. Ruoka oli hyvää ja turvallista (savustettu miekkakala oli ihanaa). Paikka ei sovi liikuntarajoitteisille. Olen käynyt Kreetalla ja Korfulla Sisilian lisäksi, mutta tämä oli minulle se elämyspaikka.

Vierailija
13/13 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomella pitäisi pärjätä? Pakko olla provo. Ei voi olla viisikymppistä aikuista ihmistä, joka ei pysty toimimaan eri kielillä.

Osaan kyllä englantia, mutta en sillä tavalla sujuvasti small talk-tyylillä.

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän