Berner: 1 km/h -ylinopeudesta ei sakoteta
https://m.iltalehti.fi/politiikka/201711272200563124_pi.shtml Onko tämä enää edes todellista??? Eihän tällä ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa, vaan rahastuksen! Edellisen kerran kun näitä rukattiin, niin oli pettymys kun sakkotuloja ei kertynytkään riittävästi. Kyttää nyt sitten mittaria liikenteen sijasta onko 1km yli vai ali sallitun. Suomi on ainoa maa jossa tulevat sakot lasketaan jo etukäteen budjetteihin. Toisin sanoen sakotuksessa on tulosvastuu. Jos kansa ei törttöile tarpeeksi, niin sitten on vain sakotettava herkemmin! Tätä sitten yritetään selittää turvallisuudella jne. heh!
Kommentit (21)
Ihan pelletouhua! Ja vaarallista. Sen takia nuo toleranssit juuri on, että liikenne sujuisi. Nykiväksi menee ja osassa autoista nopeutta ei todellakaan näe kilometrin tarkkuudella. Eivät ole varmaan suunnitellessa ajatelleet, että jossain maassa ajonopeutta on kytättävä 1km/h tarkkuudella. Johan tuo kostautuu jo päästöjenkin kasvuna kun pitää kaasuttaa ja jarruttaa vuoron perään. Joku ylitunnollinen raukka tätäkin noudattaessaan ohitustilanteessa tms. päätyy hautuumaalle.
Jaahas, hallitusohjelman mukaiset normienpurkutalkoot taas käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Berner on pöljä, ei osaa laskea.
Tuostahan seuraa se, että ihmiset ajavat noin 5 kilsaa/h hitaammin sakkoja välttääkseen, ja valtion tulot tippuvat, koska bensankulutus laskee alemmilla nopeuksilla.
Ei sentään laske kun menee nykimiseksi varsinkin kaupungeissa ja jonoissa. Ammattikuskeja jne. kyllä taas helpottaa hoitamaan työnsä. Vaaratilanteita tästä tulee, eikä mitään muuta. Toisaalta tietkin alkavat paikoin olemaan alle kehitysmaatason ja autokanta Euroopan vanhin kiitos verotuksen. Nämähän eivä sitten vaikutakaan turvallisuuteen. Uskomatonta.
Mikä uutinen tämä on?
Jos on olemassa joku nopeus mitä ei saa ylittää ja tästä sakotetaan niin on ihan ok.
Jos saa sakot että ajaa 80 alueella 81km/h niin sitten pitää vaan ajaa hiljempaa, vaikka 70km/h ettei vahingossakaan saa sakkoja.
On vapaasti hallinnon päätettävissä mistä rikkeestä alkaa sakottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Berner on pöljä, ei osaa laskea.
Tuostahan seuraa se, että ihmiset ajavat noin 5 kilsaa/h hitaammin sakkoja välttääkseen, ja valtion tulot tippuvat, koska bensankulutus laskee alemmilla nopeuksilla.
Ei sentään laske kun menee nykimiseksi varsinkin kaupungeissa ja jonoissa. Ammattikuskeja jne. kyllä taas helpottaa hoitamaan työnsä. Vaaratilanteita tästä tulee, eikä mitään muuta. Toisaalta tietkin alkavat paikoin olemaan alle kehitysmaatason ja autokanta Euroopan vanhin kiitos verotuksen. Nämähän eivä sitten vaikutakaan turvallisuuteen. Uskomatonta.
Totta ihmeessä ihmiset laskee nopeutta. Eihän kuskit tyhmiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Mikä uutinen tämä on?
Jos on olemassa joku nopeus mitä ei saa ylittää ja tästä sakotetaan niin on ihan ok.
Jos saa sakot että ajaa 80 alueella 81km/h niin sitten pitää vaan ajaa hiljempaa, vaikka 70km/h ettei vahingossakaan saa sakkoja.
On vapaasti hallinnon päätettävissä mistä rikkeestä alkaa sakottamaan.
Ne kyhää sakkoja myös alinopeuteen tällä hetkellä...
Berneriä kyllä pitäisi sakottaa aina, kun suunsa avaa. On niin tympeä ja ylimielinen suhtautuminen meihin rahvaaseen kuuluviin.
Joo aivn oikein, ylinopeudesta ei sakoiteta,
mutta alinopeudestapa sakoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä uutinen tämä on?
Jos on olemassa joku nopeus mitä ei saa ylittää ja tästä sakotetaan niin on ihan ok.
Jos saa sakot että ajaa 80 alueella 81km/h niin sitten pitää vaan ajaa hiljempaa, vaikka 70km/h ettei vahingossakaan saa sakkoja.
On vapaasti hallinnon päätettävissä mistä rikkeestä alkaa sakottamaan.
Ne kyhää sakkoja myös alinopeuteen tällä hetkellä...
Entä sitten?
Olisi hyvin linjassa hallinnon aikaisempien päätösten kanssa. Seuraava hallitus jossa on vihreät mukana alkaa sakottamaan ja verottamaan asuinkiinteistöjen savupiipuista.
Tuleeko 2 kilometrin ylinopeus sakotettavaksi? Miten hallitus aikoo budjetoida tämän? Tämäkö riittää? Eikö pitäisi kuitenkin sakottaa 1,5 km:n ylinopeudesta?
Voi Jeesus noitten kepulaisten ajatusmaailmaa. Suomi on menossa lujaa vauhtia elinkelvottomaksi alueeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä uutinen tämä on?
Jos on olemassa joku nopeus mitä ei saa ylittää ja tästä sakotetaan niin on ihan ok.
Jos saa sakot että ajaa 80 alueella 81km/h niin sitten pitää vaan ajaa hiljempaa, vaikka 70km/h ettei vahingossakaan saa sakkoja.
On vapaasti hallinnon päätettävissä mistä rikkeestä alkaa sakottamaan.
Miten lammas voi ihminen olla? Pitäisiköhän sille sakotukselle olla joku perustekin kuten esim. turvallisuus, eikä sakotusta vain sakotuksen vuoksi. Sinä voit körötellä vaikka mitä alinopeuksia, mutta rekkojen on hyvä ehtiä laivaan ja bussien pysyä aikatauluissa, että ihmiset ehtivät töihin, virastoihin, terveyskeskuksiin jne. Tämähän ei köröttelijöille juolahda mieleenkään, kun itseä sattuu huvittamaan ajella alinopeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Joo aivn oikein, ylinopeudesta ei sakoiteta,
mutta alinopeudestapa sakoitetaan.
Tietysti sakotetaan ja syystä. Alinopeus on usein liikenteen vaarantamista ja kiusan tekoa. Sinne vaan alinopeuksilla roikkumaan tukkirekkojen eteen sotkemaan aikatauluja ja aiheuttamaan vaaratilanteita.
Voi sitä päivää kun kumminkin päin sakotetaan, jos ajat 1km/h liian kovaa tai liian hitaasti. Uskokaa pois, sekin vielä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä uutinen tämä on?
Jos on olemassa joku nopeus mitä ei saa ylittää ja tästä sakotetaan niin on ihan ok.
Jos saa sakot että ajaa 80 alueella 81km/h niin sitten pitää vaan ajaa hiljempaa, vaikka 70km/h ettei vahingossakaan saa sakkoja.
On vapaasti hallinnon päätettävissä mistä rikkeestä alkaa sakottamaan.
Miten lammas voi ihminen olla? Pitäisiköhän sille sakotukselle olla joku perustekin kuten esim. turvallisuus, eikä sakotusta vain sakotuksen vuoksi. Sinä voit körötellä vaikka mitä alinopeuksia, mutta rekkojen on hyvä ehtiä laivaan ja bussien pysyä aikatauluissa, että ihmiset ehtivät töihin, virastoihin, terveyskeskuksiin jne. Tämähän ei köröttelijöille juolahda mieleenkään, kun itseä sattuu huvittamaan ajella alinopeuksia.
Nopeusrajoituksissa ilmoitetaan korkein mahdollinen nopeus mitä voi ajaa. Hiljempaakin saa ajaa. On myös syytä ajaa jos aletaan sakottamaan pienistäkin ylinopeuksista.
Tiukka suhtatuminen ylinopeuteen laskee nopeuksia ja näin parantaa liikenneturvallisuutta.
Tiukka sakotuskäytäntö kiitos.
Valtion kassaan kaivataan täytettä. Tulojen mukaan sakot entiseen malliin.
Audi ja bemarikuskeilla on varaa isoihin sakkoihin.
Ketä Berner tyynnyttelee?
Minua ei ainakaan ole tarvis tyynnytellä. Ajelen niiden rajojen mukaan minkä hallinto alamaisilleen luo. Kansa saa sellaisen hallinnon kuin mitkä kansan älynlahjat on, ja kun hallinnon päätöksiä seuraa niin niitä älynlahjoja ei kovin paljon ole.
Ajan sen verran vähän, että ehdin ihan hyvin olla tientukkona vaikka 20km/h pelivaralla.
Onhan tuota nollatoleranssia koettu mm. Amerikassa. Silloin ajetaan varmuuden vuoksi 5 mph alle rajoituksen. Nopeudenrajoittimella voi pitää kattonopeuden, jos ei ole muuta liikennettä.
Berner on pöljä, ei osaa laskea.
Tuostahan seuraa se, että ihmiset ajavat noin 5 kilsaa/h hitaammin sakkoja välttääkseen, ja valtion tulot tippuvat, koska bensankulutus laskee alemmilla nopeuksilla.