Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suolistosairaat: omia kokemuksia ja älyttömimpiä neuvoja!

Vierailija
27.11.2017 |

Mitkä on ärsyttävimpiä/hauskimpia neuvoja ja kommentteja ihmisiltä? Miten olet pärjännyt sairautesi kanssa? Mitä sairastat, millainen lääkitys/hoito?

Minulla on diagnosoitu colitis ulcerosa ja välillä naurattaa sekä ammattilaisten että maallikkojen kommentit. Maallikkojen mielestä olen aiheuttanut tämän itselleni prosessoidulla ruokavaliolla ja ammattilaisten mielestä ruokavaliolla ei ole mitään vaikutusta. Kumpikaan ei mielestäni ole oikeassa. Ihmiset haluavat yksinkertaistaa asioita liikaa. Miten itse koette sairautenne ja muiden kommentit?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Sairastan samaa tautia kuin sinä ja välillä tosiaan ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa näille ihmisten tosi fiksuille ohjeille. :D

Ehkä eniten ärsyttää kommentit kuten: liikutko tarpeeksi ja juotko tarpeeksi vettä?Kyllä liikunta auttaa kaikkeen! NOT!!

Ja kyllä, todellakin liikun, syön todella säännöllisesti ja terveellisesti ja juon vettä. (Välttelen kaikkea ummetusta ja kaasua aiheuttavaa jotka kipeyttävät vatsaa entisestään) Itsellä tähän sairauteen liittyy myös välillä todella viheliäinen ummetus joka aiheuttaa sitten lisää vuotoja. :(

Ihmiset ei yleensä pysty tajuamaan miten rajoittavasti tämä välillä vaikuttaa kun ei pääse lähtemään mahan takia kotoa nopeasti jne. Ja sitten en halua myöskään olla kertomassa kaikkia yksityiskohtia if you know what I meen.. :D

Vierailija
2/3 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttaa aina aamuisin, kun vatsa ei toimi ja koulussa alkaa ilmavaivat ja vasta kotona suostuu muutama papana tulemaan, joskus mustaa ja vetistä ripulia. :( Lantioon sattuu jos yritän ponnistaa. Kurja vaiva, diagnoosi on ärtyvä suoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiva: ärtyvä suoli, ripuli- ja kouristelupainotteinen. Mukavana lisänä raskauksien aikaan tulleet peräpukamat, sekä sisäiset että ulkoiset, joiden takia ripuli on yleensä myös veristä ja lisäksi on pakko joka kerran jälkeen pestä takapuolensa koska niistä ulkoisten pukamien "ryhmyistä" siirappikakka ei paperilla lähde.  Kun suoli on pahana, ripulointia saa tehdä parikymmentä kertaa päivässä joten ärsyttää.

Ärsyttävimmät neuvot ihmisiltä on terveysruokavaliosaarnaa. Erityisesti huvittaa "syö paljon kuitua", koska mulla kuitu on se pahin myrkky jolla suolen saa lima/veriripulikuntoon. Mun vatsa voi parhaiten jos syön pelkkää valkoista riisiä tai vehnää ja lihaa. Kasvikset yleisesti ärsyttää. Syön toki niitäkin terveyden vuoksi, yritän tasapainoilla rajoilla jossa saan ravinteita mutta suoli ei ole kovin pahassa kunnossa.