Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toisten on niin vaikea ymmärtää, ettei se ole tuntipalkka, mitä yrittäjä tunnista laskuttaa

Vierailija
27.11.2017 |

Kyllä siitä maksetaan kaikki yrityksen kulut. Toinen asia sitten tuntuu olevan vaikea ymmärtää, ettei verovähennys tarkoita sitä, että verottaja maksaa kulut. Kuitenkin moni vastaa tähän, että yrittäjähän saa vähentää kulut verotuksessa. Ei, verottaja ei maksa kuluja, vaan kulut pienentävät verotettavan tulon määrää. Mutta kaikki kulut yrittäjälle on kuluja, tulosta heikentäviä. Ei ole yrittäjällä sellaisia menoja, mitkä olisivat verotuksen vuoksi ilmaisia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se! Eikä moni myöskään huomioi sitä, että niiden laskutustuntien pitää sivukulujen, muiden kulujen ja verojen lisäksi kattaa semmoisten töiden palkka, joista ei voi laskuttaa. Kuten vaikka markkinointi- tai myyntityön tai loma-ajan/saikkupäivän, kouluttautumisen jne.. Monessa työssä on lisäksi joskus aika, jolloin ei ole niin paljon just joka minuutti tekemistä. Nekin palkat pitää jostain saada. 

Tuo on toinen huvittava, että jonkun saa "verotuksessa pois". Tätä selitti taannoin jopa eräs yrittäjä, että yrityslainalla ei ole merkitystä, koska sen saa vähennyksiin... Tarkoitti varmaan poistoja, mutta ihanko oikeasti joku yrittäjä sillä käsityksellä, että laina ei ole yrityksen kulu.

Vierailija
2/6 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sen tuntipalkan on katettava noiden ei laskutettavien tuntien lisäksi myös se aika, kun asiakkaita ei ole ja lomat on aina palkattomia jne. Itse olen palkkatyössä, mutta en silti tiedä itkeäkö vain nauraako, kun ihmiset ovat kateellisia asioille, joita ei edes ole.

Tää juttu tuli mieleen tästä, kun toimittaja on laskenut tuntipalkaksi laskututettavan määrän. Ei tarkoita että hyväksyisin ko. henkilön toimintaa, mutta toimittajan ammattitaidon vähäisyys - taas kerran - ihmetyttää. http://www.iltalehti.fi/politiikka/201711262200561397_pi.shtml

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tosiaan on aika monen vaikea ymmärtää. Kauhistellaan tuntihintoja ilman mitään käsiystä, siitä miten ne muodostuu. 

Useilla ihmisillä tuntuu olevan käsitys, että kaikki voivat tehdä tauotta laskutettavaa työtä - esim. LVI-asentaja on koko ajan asiakkaalla tai parturi-kampaajalla asiakkaat jonottavat tuoliin niin, ettei mitään taukoja synny (mainituista lomista, sairaspäivistä jne.) puhumattakaan. 

Itseäni ihmetyttää aikuisten ihmisten huono työelämä tuntemus. Jos itse on esim. yrityshallinnossa, niin kai se pitäisi jotenkin ymmärtää, että oma palkka maksetaan yrityksen tuotteen hinnassa vaikkei sitä asiakkaalle mitenkään erityisesti ilmoiteta. 

Vierailija
4/6 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuullut tuhat ja yksi kertaa: Sähän saa  se vähennyksiin.

Jep, niillä vähennyksillähän me pienyrittäjät eletäänkin :D

Tosi tosi monella on outo käsitys: kaikki laskutettava tulo siirtyy suoraan kukkaroon.

Työn tekeminen/teettäminen on Suomessa kaillista!

Vierailija
5/6 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omat asiakkaat koostuvat yrittäjistä, joten ei tarvitse näiden asioiden kanssa vääntää.

Olen pohtinut, että varmaan juuri noista kahdesta harhaluulosta (tuntipalkka ja verovähennykset) aiheutuu monille se usko, että ihan tavalliset pk-yrittäjät ovat jotain isorikkaita.

Vierailija
6/6 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minäkin ihmettelen tuota "saa vähennyksiin" -pointtia. Sitä näkee monessa muussakin yhteydessä ikään kuin verotuksessa tämä hyvitettäisiin kokonaisuudessaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi