Naapuri sanoi suoraan, että hänestä nimi jota suunnittelemme tytölle on kamala :(
Tuli pihalla puheeksi. Olen kahdeksannella kuulla raskaana ja odotan tyttöä. Naapuri kysyi, että onko nimi jo harkinnassa ja sanoin sitten, että ollaan miehen kanssa molemmat tykästytty nimeen Essi. Isoveljensä on Miro. Naapuri (siis sellainen about viisikymppinen nainen) totesi sitten, että hän ei ole koskaan kyseistä nimeä ymmärtänyt, ajatteli että oli niitä 80-90 -luvun hittinimiä jotka jäävät unholaan. Sanoi, että mieleen tulee sellainen sössöttävä lihava nainen. Naurahdin kiusaantuneena ja lähdin aika pian takaisin sisälle, mutta nuo sanat nyt painaa :(
Onko Essi teistä ihan kauhea nimi? Suunnitellaan siis nimirimpsua Essi Maija Karoliina ja sukunimi perus suomalainen, ei kuitenkaan -nen päättyvä. Aika lyhyt, tyyliin Luoto tai Aho -sarjaa.
Joo, pahoitin kyllä mieleni ja mietin pitäisikö vaihtaa nimeä. Miehen mielestä "naapurin ämmän" mielipiteellä ei ole mitään väliä. Muita ehdokkaita ovat olleet Hanna, Stella, Anni ja Anja.
Kommentit (31)
Onko naapurillasi muitakin macchiavellismin/psykopatian/muun luonnehäiriöisen piirteitä? Ei tuo mikään vahinko ollut, halusi sinua loukata ja vaikuttaa niin, ettet antaisi Essi -nimeä. Kiertäisin kaukaa. Mulla naapuri keksi "hauskan" vitsin että katselee vatsaani ja kyselee milloin tulee lapsia. Meillä siis miehen kanssa ei ole juuri nyt suunnitteilla lapsia enkä ole ylipainoinen. Taloyhtiön kokouksessa huomasin, että hänellä on tapana heitellä vastaavia mielipiteitään kuin sinulle ap. Inhottava ihminen.
Naapurisi on moukka ja Essi on oikein nätti nimi. Yksi mun parhaista ystävistäni on nimeltään Essi ja hän on ihana, lämminsydäminen ja viisas nainen. 💖
Essi on ihana nimi!
Älä todellakaan anna naapurin mölömielipiteen vaikuttaa.
Anteeksi ap. mutta mistä ihmeessä olet päätynyt tuohon nimeen?
Se on oikeasti mun tyttäreni nimi. Ja hän on aina ollut maailman paras ja täydellinen tytär ja ihan nimensä veroinen.
Essi nimi tulee nimestä Ester, tarkoittaa persiaksi tähteä.
Pirteä Essi sopii veljen Miro-nimen kanssa. Essi Maija Karoliina topakka ja pirteä yhdistelmä. .
Anni Maija Karoliina sopisi myös, koska kaikki ovat vanhoja nimiä.
Essi on ihan kiva, Miro taas hirveä, poika parka 😢
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi ap. mutta mistä ihmeessä olet päätynyt tuohon nimeen?
Se on oikeasti mun tyttäreni nimi. Ja hän on aina ollut maailman paras ja täydellinen tytär ja ihan nimensä veroinen.
En ole ap mutta meillä asuu Essi. :) En oikein tiedä miten päädyin siihen nimeen, jotenkin tyttö vaan näytti Essiltä. En ollut raskausaikana kyseistä nimeä harkinnutkaan, oli ihan eri nimet mielessä mutta tyttö ei näyttänyt sen nimiseltä.
Essi - Ester-tarkoittaa tähteä samoin kuin Stellakin.
Miro tulee Miroslavista ja muista Mir-alkavista nimistä ja myös Vladimiristä. On siis slaavilainen nimi.
Essi -Ester
Tessa-Teresa
Stella - Estella
Assi - Astrid, Asser
Essi Maija Karoliina ok - Essi on "lyhennelmä" Esteristä; Maija ja Karoliina ovat perinteisiä lyhentämättömiä nimiä.
Essi on sievä nimi. Jos se teistä kummastakin on hyvä nimi annatte sen ja sillä hyvä. Naapuri pitäkööt mölyt mahassaan, ei se lapsi hänen ole.
Minullakin on siskon tyttö nimeltä Essi. Positiivisia mielikuvia tuova nimi. Ilman muuta laitatte sen. Kaikki Essit jotka tunnen, ovat touhukkaita, energisiä ja iloisia ihmisiä.