Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkän kotiäitiyden jälkeen..mitäs nyt?

Vierailija
26.11.2017 |

Kotona 9vuotta..ei ammattia..(Useampi lapsi nyt).
Kotihoidontuki loppuu syksyllä..mitäs nyt ? Olen ihan hukassa.. Ahdistaa..
Lestadiolainen aivopesu on tämän sotkun takana,onneksi ne piirit on jätetty taakse. Mutta voi miten Tuntuu että elämä on täysin pilalla ja hukassa..olen syrjäytynyt normaalista elämästä . Lapset ovat kuitenkin tärkeimmät elämässä (vaikka niitä otettiinkin vastaan ilman omaa tahtoa,ns.pakosta 😔) kokemuksia kellään,mistä lähteä liikkeelle?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelupaikka hakuun. Sitten opiskeleen ja normaaliin elämään. Töitä sitten, kun valmistut.

Vierailija
2/4 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kotona lasten kanssa myös melkein kymmenen vuotta, tosin ihan omasta tahdosta eikä olla lestadiolaisia. Mulla on yliopistotutkinto, mutta työkokemusta tosi vähän. Itse lähdin opiskelemaan täydennysopintoja, joiden kautta toivottavasti myös työmahdollisuuksia tulevaisuudessa löytyy.

Eli opiskelua suosittelen, joku kiinnostava ala, aikuiskoulutuksena ja sitä kautta pääset toivottavasti kiinni työelämään!

Eikä kotiäitiys mitenkään tee ihmisestä tyhmää tai syrjäytä normaalista elämästä, vaikka nykyaikana pitkä kotiäitiys harvinaisempi valinta onkin. Pää pystyyn, ole ylpeä kotiäitiysajastasi ja opiskele kiinnostavaa alaa, siitä se lähtee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua itseäsi kiinnostaisi. Opiskelu ja ammatti? Paljon sulla on ikää, sekin vähän rajaa joitain ammatteja pois. Olisiko sinusta vaikka lähihoitajaksi. Tai ilmoittaudu työkkäriin,, mutta opiskelu ja ammatti kannattaisi. Joissain ammateja voi opiskella ja valmistua oppisopimuksella. Tai jos teillä on taloudellinen puoli kunnossa ilman sinun palkkatuloa niin ala vaikka vapaaehtoistyötä tekemään. Itse asiassa ihan sama mitä päädyt tekemään, niin se on askel pois syrjäytymisestä.

Vierailija
4/4 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi juuri 11 vuotinen kotiäityys taakse. Olin tehnyt avustavia ravintolatöitä muutaman vuoden ennen äityyttä. Tutkinto puuttuu.

Olin kotona kunnes nuorin meni kouluun. Yhteinen sopimus ja viihdyin.

Keväällä tahdoin jotain muuta ja sitten otin huhtikuussa te-keskuskukseen yhteyttä. Mitäs nyt? Ehkä ne ravintolahommat vielä kiinnostaa... Muttei ole pokkaa soitella ja tarjota itseään.

Te-keskus suositteli sitä kamalaa kirosanaa eli työkokeilua. Lähdin mukaan.

Olin kahdessa eri ravintolassa testaamassa yhteensä puolen vuoden ajan. Toisesta paikasta olisin saanut kahden vuoden palkkatukipaikan, mutta paikka oli kiva, duuni oli kivaa, mutta yksipuolista. Mä haluan oppia lisää. Lisäksi sain henkistä ja käytännön tukea työkokeilussa te-keskuksen työvalmentajalta.

Mulle tuo työkokeilu oli aivan taivaanlahja. Sain paljon hyviä juttuja elämääni. Tammikuussa aloitan oppisopimus paikassa. Opinnot kestäisi 1,5 vuotta.