Spiritismi
Voiko spiritismissä muuta kuin hävitä? Mikäli kaikki menee niin kuin moderni tiede opettaa, niin mitään ei tapahdu ja kokemuksen arvo on 0. Jos se taas toimii oletetusti, niin avaat portin tuonpuoleiseen ja mahdollisesti saat riivattua itsesi ja sen paikan missä pelaat. Itse en lähtisi kokeilemaan kuin jos tarvitsisin edesmenneeltä henkilöltä vastauksen johonkin erittäin tärkeään kysymykseen. Ja onko tämä periaatteessa mustaa magiaa jolla myyt sielusi saatanalle ja menetät mahdollisuuden kuolemanjälkeiseen pelastukseen?
Kommentit (2)
Itse olen muutaman vapaamielisen hippitytön kanssa kanapitsapäissämme väsänneet tuollaisen laudan ja nimenomaan käyttäneet shottilasia itse näytökseen. Saimme hengen linjan päälle melko nopeasti ja esitimme muutamia kysymyksiä. Henki kertoi ikänsä ja nimensä jonka jälkeen tytöt halusivat lopettaa pelaamisen ja syyttivät minua shottilasin liikuttamisesta. En ole vieläkään aivan varma kuka lasia liikutti.
Vanha lanka, mutta voinen silti kertoa kokemukseni.
Kaveripoppooni ylipuhui minut kerran mukaan pelaamaan spiritismiä. Teimme laudan yksinkertaisimmalla tavalla, leivinpaperille.
Lasi oikeasti liikkui, mutta koska yksi kaverini oli melko perehtynyt etukäteen, että miten tulee toimia, kysyimme aluksi, että onko huoneessa henki
>Kyllä
Sitten kysyimme, onko henki hyvä vai ei
>Selvisi, että ei.
Kysyimme sitten luvan lopettaa, saimme sen heti onneksi.
Hävitimme laudan ja lasin jokeen, koko homma oli todella absurdi, en itse ollut varma, uskoinko mitään tapahtuneen. Ja lasin liikkuminenhan selittyy helposti psykologialla.
Mutta loppuajan tilassa, jossa pelasimme, ja jos satuimme olemaan porukalla yöaikaan, oli jotenkin painostava tunnelma, ja kuului epämääräistä ääntä - sellaista matalaa "surinaa", jonka lähdettä ei saatu selville.
Suosittelisin, että älkää pelatko spiritismiä, ainakaan sillä periaattella että "Se voi olla kivaa jee jee", jos teidän jostain syystä on aivan PAKKO, niin sitten.