Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rytmihäiriöt?

Vierailija
26.11.2017 |

Mulla on ollut epäsäännöllisesti rytmihäiriöitä sydämessä varmaan ainakin vajaan kymmenen vuoden ajan.

Huomasin n. viikko sitten ensimmäistä kertaa joku ilta kun kävin sohvalle puolimakuulleen niin alkoi tulla rytmihäiriöitä ihan säännöllisesti, siis vähän väliä tunsin kuinka sydän löi ylimääräisen kerran tai jätti jonkun lyönnin välistä tms.

Vähän säikähdin ja nousin istumaan jonka jälkeen rytmihäiriöt loppuivat. Sen jälkeen olen huomannut aina välillä samaa jos olen makuullaan sängyssä, sohvalla tms. Välillä myös istuessa mutta harvemmin. Seisoessa ei juuri koskaan.

Nyt vähän vähentynyt ja eilen illalla kun kävin nukkumaan niin en muistaakseni tuntenut mitään ylimääräistä mutta äsken kun olin pötköllään niin taas sama juttu.

Mahtaakohan olla mahdollisesti vain esim. stressistä tms johtuvaa vai onko nyt jotain oikeasti vialla tai vaarallista? Olen vasta 26 vuotias niin ajatuskin että pitäisi jotain sydämentahdistinta alkaa käyttämään tuntuu ihan hirveältä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up tietääkö kukaan asiasta?

Vierailija
2/10 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös, olen kanssa 26. Lopetin kahvin juonnin plus cocicsen ja muiden kofeiini pitoisten juomien juomisen ja ne loppuivat! Toisaalta myös elämässä tuli rauhallisempi vaihe ja stressi helpotti. Kävin lääkärissä, eivät siellä huolestuneet. Kuulemma kaikilla niitä on, toiset vain tuntevat ne paremmin. Ja juurikin stressi lisää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samanlaiselta kuin itselläni. Mulla lisälyöntejä alkoi vuosia sitten tulla ensin iltaisin juuri makuulla, sitten niitä alkoi tulla pitkin päivää, lopulta tuhansia päivässä. Sain niihin beetasalpaajia, joita käytän ihan säännöllisesti, että rytmihäiriöt pysyisivät kurissa. Vaarattomiksi lisälyönneiksi ne todettiin, mutta koska niitä tuli niin paljon, katsottiin lääkitys tarpeelliseksi.

Vierailija
4/10 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi käydä lääkärillä, josko hänestä olisi tarpeen sydämen EKG.

Olet kyllä aika nuori, minulle ilmaantui keväällä eteisvärinä/-lepatus (hullu nimi lepatus). Olen kyllä paljon vanhempi ja joudun nyt syömään Marevania. Ensin yritetään sitä rytmiä muuttaa sairaalassa. Tahdistimesta ei minullekaan mitään puhuttu vielä. Mutta sinuna menisin varmuuden vuoksi lääkäriin, jos saisit beetasalpaajaa.

Vierailija
5/10 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mahdollisesti ne johtuvat stressistä. Onko sinulla ollut stressiä viime aikoina? Ehkä kannattaa käydä mielenrauhan vuoksi lääkärissäkin. Aika monelle stressi aiheuttaa rytmihäiriöitä, myös kofeiini voi olla syynä.

Itse olen huomannut, että stressaavissa elämäntilanteissa minulle tulee rytmihäiriöitä. Illalla nukkumaan mennessä varsikin tunnen ne hyvin. Yön pimeydessä ja hiljaisuudessa kai on aikaa tarkkailla kaikkia oireitaan paremmin ja sitten alkaa miettiä kaikkia tauteja ja ahdistuu lisää. 

Vierailija
6/10 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan ollut jonkin verran stressaantunut viimeiset pari kuukautta ja kahvia kuluu arkena aika paljon että pysyn päivät hereillä kun meinaa nukkumiset jäädä välillä vähän vähiin. Ehkä rytmihäiriöt johtuu sitten siitä, ainakin nämä pahemmat. Tosin n. päivittäin mulla on ollut häiriöitä todella pitkään säännöllisesti enkä nyt tietenkään aina ole stressaantunut.

Niin ja olen saanut muutaman sähköiskun, viimeisestä on nyt varmaan 1-2 vuotta ja se ei ollut ihan pieni, tunsin sähkön "värinän" koko kehossa varmaan muutaman sekunnin ajan ennenkuin pääsin irti siitä. Aikaisemmat pari ei ollut noin pahoja enkä ole edes 100% varma oliko ne sähköiskuja, todennäköisesti. Olen kuullut että sähköiskut voi siirtää rytmiä ja pitäisi mennä aina lääkäriin niiden jälkeen. En mennyt kun olo oli normaali muutaman tunnin päästä.

En ole uskaltanut koskaan lääkärissä mainita mitään näistä, pelkään että ne tekevät jotain kokeita ja sitten selviääkin jotain pahoja ongelmia mistä en halua edes tietää ja joudun ottamaan esim. tahdistimen. En tiedä, ehkä pitäisi. Olen toisaalta ajatellut että jos se sydän nyt kokonaan joku yö pysähtyy niin enpähän ole jälkiä siivoamassa.

Ap

Vierailija
7/10 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa samanlaiselta kuin itselläni. Mulla lisälyöntejä alkoi vuosia sitten tulla ensin iltaisin juuri makuulla, sitten niitä alkoi tulla pitkin päivää, lopulta tuhansia päivässä. Sain niihin beetasalpaajia, joita käytän ihan säännöllisesti, että rytmihäiriöt pysyisivät kurissa. Vaarattomiksi lisälyönneiksi ne todettiin, mutta koska niitä tuli niin paljon, katsottiin lääkitys tarpeelliseksi.

Mulla melkeen sama tarina, mutta johtuu pääasiassa stressistä, enkä tarvitse enää lääkitystä.

Kaikki tarkastettiin työterveydessä, sydämen ultraa myöten, mutta harmittomiksi todettiin. Huomasin, että kun eräs stressivaihe elämässäni alkoi loppua, niin lisälyönnitkin harvenivat. Ja jo pelkkä tietoisuus, että en kuole niihin lisälyönteihin, rauhoitti kummasti ja vähenivät varmaan osaksi jo siitäkin. Ts. en tuntenut enää niitä yhtä voimakkaasti. Lisälyöntejä saatiin "kiinni" myös EKG:ssa pari, mutta normaaliksi todettiin, että sydän ikään kuin jättää lyönnin välistä ja sitten jysähtää seuraava lyönti kahta kovempaa.

Suosittelen ap:ta käymään tutkimuksissa, jos saat siitä mielenrauhan. Sekin voi jo auttaa :) 

Vierailija
8/10 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ne sähköiskut mitkä siirtävät rytmiä, annetaan sairaalassa hoitotoimenpiteenä, kun rytmi on sekaisin. Sulla on nyt vähän väärää tietoa.

Vierailija
9/10 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla melkeen sama tarina, mutta johtuu pääasiassa stressistä, enkä tarvitse enää lääkitystä.

Kaikki tarkastettiin työterveydessä, sydämen ultraa myöten, mutta harmittomiksi todettiin. Huomasin, että kun eräs stressivaihe elämässäni alkoi loppua, niin lisälyönnitkin harvenivat. Ja jo pelkkä tietoisuus, että en kuole niihin lisälyönteihin, rauhoitti kummasti ja vähenivät varmaan osaksi jo siitäkin. Ts. en tuntenut enää niitä yhtä voimakkaasti. Lisälyöntejä saatiin "kiinni" myös EKG:ssa pari, mutta normaaliksi todettiin, että sydän ikään kuin jättää lyönnin välistä ja sitten jysähtää seuraava lyönti kahta kovempaa.

Suosittelen ap:ta käymään tutkimuksissa, jos saat siitä mielenrauhan. Sekin voi jo auttaa :) 

Pitänee harkita lääkärissä käymistä vaikka pelottaa kyllä. En sinällään pelkää kuolemaa, olen oppinut elämään sen asian kanssa ajattelemalla, että jos nyt satun kuolemaan niin se tapahtuma ei kestä kuin muutaman sekunnin kunnes taju lähtee ja sitten on huolet pois.

Pelkään lähinnä sitä, että joutuisin elämään vuosikymmenet puolikuntoisena ja esim. ottamaan sydämen tahdistimen joka rajoittaisi elämää hirveästi. Olisin alle kolmikymppisenä samassa kunnossa kuin joku 80 vuotias vanhus toinen jalka haudassa enkä voisi tehdä enää juuri mitään.

Ap

Vierailija
10/10 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ne sähköiskut mitkä siirtävät rytmiä, annetaan sairaalassa hoitotoimenpiteenä, kun rytmi on sekaisin. Sulla on nyt vähän väärää tietoa.

En tarkoita sitä. Olen kuullut että jos saa isomman sähköiskun niin vaikka sydän ei heti pysähtyisi niin se isku voi siirtää jotenkin sitä rytmiä ja pitäisi käydä lääkärissä että voitaisiin katsoa onko näin tapahtunut.

Itse olen siis saanut ainakin yhden isomman sähköiskun. Jouluvalot ei syttynyt ja kaikki lamput oli ehjiä niin aloin pienellä meisselillä taivuttelemaan niitä metallilipareita lamppujen pitimien pohjasta ylemmäs kun arvelin että joku ei ota kontaktia.

Oli jäänyt epähuomiossa valosarjan töpseli seinään ja jossain vaiheessa kun kosketin meisselillä sinne pohjaan, tunsin sähkön värinän kehossa ja meni varmaan muutama sekunti kunnes pääsin irti siitä. Sormi oli varmaan meisselin terän päällä ja sitä kautta se sitten tuli. Ehkä aika oli lyhyempi ja vain tilanne sai sen tuntumaan pidemmältä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi