Oletteko huomanneet, että lähes jokaisesta Suomi24:n palstasta muodostuu ajan myötä aina muutaman (yleensä keski-ikäisen) vakikirjoittajan rinkirunkkauspaikka?
Loppujen lopuksi siellä ei edes keskustella mistään sellaisesta, johon palsta on alunperin tarkoitettu. Ensin palstalle ilmestyy muutama sekopäinen kirjoittaja, joka haluaa ajaa kaikki sellaiset kirjoittajat pois, joista ei jostain syystä satu tykkäämään. He alkavat myös vainoamaan kaikkia uusia keskustelijoita väittämällä, että he ovat jotain vanhojen, jo pois ajamiensa keskustelijoiden sivunikkejä.
Loppujen lopuksi kaikki järkevät keskustelijat on ajettu pois palstalta, palsta on tyrehtynyt ja muutama kirjoittaja keskittyy rinkirunkkailemaan keskenään ja jauhamaan paskaa jostain täysin palstan aiheeseen liittymättömästä.
Olen itse seurannut Suomi24:n palstoja välillä aktiivisemmin, välillä satunnaisemmin vajaan kymmenen vuoden aikana, ja hyvin usein on kaava noilla palstoilla ollut tuon edellä mainitun kaltaista.
Ei pidä paikkaansa. Ystäväni ja minä olemme keskustelleet palstalla täysin asiallisesti mm urheilusta ja uskonnosta. Ketään ulkopuolisia ei ilmestynyt, kukaan ei jauhanut paskaa. Kaikki siis toimi hyvin.