Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostaa kuukuppi?

Vierailija
25.11.2017 |

Kokemuksia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan enää rätit tai tapit loppu

Vierailija
2/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on huomattavasti miellyttävämpi sisäinen kuukautissuoja kuin karheantuntuinen tamponi. Ympäristöä ja rahaakin säästyy, kuppi maksaa nykyään Prismoissa noin 25 e ja sitä voi käyttää ainakin viisi vuotta.

Toki kuukuppi ei sovi kaikille, eihän mikään yksittäinen kuukautissuojatyyppi ole jokaiselle sopiva, mutta kannattaa antaa itselleen hieman aikaa opetteluun eikä tuomita heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi oli paras ostos pitkään aikaan. 

Tyhjennän kupin noin kolme kertaa päivässä ja siinä välissä voi unohtaa kuukautiset ihan kokonaan.

Toista se oli aikoinaan siteiden ja tamponien kanssa. Siteiden kanssa hanuri hikosi ja kutisi, ja kuukautisten lopussa tamponit sattui ihan perkeleesti. 

Mulle ihan paras väline kuukautisten hoitoon, mutta ymmärrän miksi jotkut ei siitä tykkää. 

Vierailija
4/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En oo vuoteen ostanut tamponeja/siteitä, ja toi kuppi voi kestää hyvin viisikin vuotta

- ylivoimainen käyttömukavuus, ei tunnu ei sitten millään vaikka vääntäis itsensä mihin asentoon

- kun tekniikan oppii niin asettamiseen ja poisottamiseen ei mene sen kauempaa kuin tamponinkaan

- huomattavasti vähemmän epämukavia "hulahduksia" kuin siteen/tamponin kanssa, ainoot kerran kun on tullut ohivuotoja on ollut yöllä (pitäis varmaan ostaa se isompi koko)

- onhan se mukava ajatella että vähentää omalta osaltaan sitä jätteen määrää :)

Ainut miinus on että tyhjennys saattaa olla sottaista käsille ja jos esim. yleisessä vessakopissa ei ole lavuaaria niin saattaa olla vähän epämiellyttävää tulla siihen yleiseen tilaan pesemään teurastajankäsiä. Plus että kuppia ei voi huuhdella jos kopissa ei sitä lavuaaria ole, mutta kosteuspyyhkeillä varaudun siinä tapauksessa.

Vierailija
5/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä käy niin ettei ole sidettä tai tamponia mukana. Säästät rahaa ja luontoa. Säästät omia intiimialueitasi koska kuukuppi ei kuivata. Huomattavasti miellyttävämpi käyttää kuin side tai tamponi. Voi laittaa jo ennen kuukautisten alkamista niin ei käy vahinkoja. Voit uida ja sanoa, ei näy ulospäin.

Ainoa huono puoli on se että tyhjentäessä pitää olla pesuallas vieressä.

Suosittelen 100%:sti.

Vierailija
6/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut miinus on että tyhjennys saattaa olla sottaista käsille ja jos esim. yleisessä vessakopissa ei ole lavuaaria niin saattaa olla vähän epämiellyttävää tulla siihen yleiseen tilaan pesemään teurastajankäsiä. Plus että kuppia ei voi huuhdella jos kopissa ei sitä lavuaaria ole, mutta kosteuspyyhkeillä varaudun siinä tapauksessa.

Tämäkin on asia, joka omien kokemuksieni mukaan helpottuu ajan myötä, kun oppii muistamaan missä vessoissa omilla kulkureiteillä on lavuaari ja alkaa automaattisesti vähän laskelmoida käyntejään päivän mittaan, esimerkiksi jos työpaikalla on lavuaari kopissa niin käy siellä juuri ennen töistä lähtöä jos ei ole menossa suoraan kotiin... Eli kannattaa tosiaan antaa itselleen aikaa kupin kanssa elon opetteluun!

Vierailija
7/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on asia, joka omien kokemuksieni mukaan helpottuu ajan myötä, kun oppii muistamaan missä vessoissa omilla kulkureiteillä on lavuaari ja alkaa automaattisesti vähän laskelmoida käyntejään päivän mittaan, esimerkiksi jos työpaikalla on lavuaari kopissa niin käy siellä juuri ennen töistä lähtöä jos ei ole menossa suoraan kotiin... Eli kannattaa tosiaan antaa itselleen aikaa kupin kanssa elon opetteluun!

Minulla oli myös kaksi kuppia juuri tästä syystä. Jos ei ollut puhdistusmahdollisuutta, otin laukusta puhtaan varakupin ja yleensä ehdin kyllä kotiin tai muuhun vessaan, jossa huuhtelumahdollisuus oli ennen seuraavaa tyhjennyspakkoa. Minulla oli kaksi kuppia käytössä noin 8 vuotta ennen kuin käyttötarve loppui ja sinä aikana ei tarvinut kuppeja uusia, kun käytin tasaisesti kumpaakin. Minulla oli siis käytössä yksi kuppi, toinen varalta mukana ja pieniä muovipusseja, johon laitoin huuhtomattoman kupin odottamaan pesua, jos vessassa ei ollut siihen mahdollisuutta.

Vierailija
8/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitänyt kuppia sotkuisena, enkä muista vuosiin törmänneeni vessaan jossa ei olisi lavuaaria. Pidän kuukupistqni. Sen todellinen ongelma on kuitenkin siinä, että noin joka kolmas kuukausi sen saaminen paikoilleen niin että se ei sattuisi, on vaan liian vaikeaa. Ilmeisesti mun anatomia jotnkin vaihtelee kuukaudesta toiseen. Tämän takia se ei ole hyvä ainoana tarjolla olevana suojana, vaikka joitain ulkomaankomennuksia olen toki mennyt pelkällä kuukupilla.

Vierailija
9/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa kuukuppiani olen käyttänyt noin seitsemän vuotta, eikä ole mennyt miksikään vielä. Eli seitsemän vuoden kulut kuukautisiin on ollut n.35 e.  Aivan ehdoton juttu !

Vierailija
10/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hankin kuukupin, mulla oli pitkäkestoiset ja melko niukat kuukautiset - siteitä tai tamponia jouduin siis käyttämään yli viikon verran joka kierrossa. Siteen käyttö ärsytti ja kuivatti ihoa, tamponin käyttö limakalvoja. Kuukupilla pääsin näistä ongelmista eroon, ja niukkavuotoisena pärjäsin helposti esim. koko työpäivän kuppia tyhjentämättä. Voi sanoa, että lakkasin vihaamasta kuukautisia kupin ansiosta.

Ikää myöten kuukautisistani tuli alkupäivinä vähitellen mallia Niagara. Hankin isomman kupin, ja sillä pärjäilin hienosti vielä useita vuosia. Sitten meni niin mahdottomaksi, että laitettiin hormonikierukka.

Vierailija
11/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kuppi käytössä 12 vuotta (ei sama, olen uusinut välillä) enkä ikinä vaihtaisi pois.

Se on ainoa suoja joka tosiaan ei näy, ei tunnu, eikä petä. Ennen mulla oli esim. öisin aina pyyhe sängyssä, koska muuten sotkeentui lakanat. Ja päivällä pidin aina vain mustia housuja, ettei heti näy kun tulee ohi.

Plus sitten se mistä on jo sanottu, että siteet hiostaa ja kutittaa ja puolikuivaa tamponia on ihan kamalaa repiä ulos.

Itse tyhjennän kupin vain aamulla ja illalla, joten toi yleisten vessojen ongelma on itselleni vieras.

Vierailija
12/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kun ihmetellä miksi päädyin hankkimaan kuukupin vasta tänä vuonna, vaikka kuulin siitä ensimmäisen kerran 6 vuotta sitten! Ihan loistava kapistus, mulla on melko runsaat menkat ja kestävät yleensä 7-8 päivää, niin kuukuppi on helpottanut tuota viikkoa huomattavasti. Joskus todella harvoin käytän runsaimpina vuotopäivinä varmistuksena sidettä tai tamppoonia (jos tyhjennysmahdollisuudet esim. työreissulla ovat hankalat eli ei lavuaaria siis). Lähinnä siis "hulahdusten" välttämiseksi, vaikkei sellaisia ole kyllä tähän mennessä tapahtunut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme