Minkä pituisia lenkkejä vedätte koiranne kanssa päivittäin?
Kommentit (29)
Aamukävely 15 min, päiväkävely 1 h ja iltakävely 10 min.
Koira on pieni terrieri.
Tänään gps:n mukaan 550m, tosin aikaa meni 3 tuntia. Oli vapaana mun mukana metsässä töissä.
2x 20-50min + yksi lyhyt. 12v labbis-kultsusekoitus.
Aamu- ja iltalenkki 30 min ja päivälenkki 10 min.
Meillä on viisihenkinen perhe ja neljä lenkittäjää.
Koiran arkiohjelma yleensä:
Minä (äiti) vien aamulla n. puolitoista tuntia. Tämä on oma liikuntani siis myös eli juoksemme noin tunnin ja koira istuu vieressä, kun teen ulkotelineillä treeniä. Lisäksi usein vartti koiran leikkimistä lajitovereiden kanssa vapaana läheisellä kentällä.
Jompikumpi vanhemmista lapsista vie iltapäivällä vähintään tarpeille, mutta usein jos on kaveri niin pidempäänkin.
Työstä tullessa vien, ellei teinit ole huolella ulkoiluttaneet, yleensä tämä n. puoli tuntia.
Sitten iltasella joko mies tai minä tai yhdessä käydään vielä n. tunnin lenkillä. Sama kuvio, että koira leikkii tuttujen kanssa ainakin sen vartin.
Viikonloppuisin ollaan sitten aina enemmän ja harrastetaankin koiran kanssa monia asioita.
En ottaisi edes koiraa, jos tätä ei ole tarjota.
Meillä 42kg sekaroitunen saa max 2h lenkkiä päivässä. No joskus harvoin mennään 2,5-3h.
Aamu 30min
päivä 1h
ilta 30min
Ei tarvi erikseen lenkkiä kun on perhoskoira.
Tänään 9 km. Vielä ollaan menossa kertaalleen. 10-15 km tulee täyteen kolmisen kertaa viikossa, muina päivinä ehkä puolet siitä. Koira on nuori russeli, ja itse asiassa tykkää enemmän laiskotella sohvalla. Ilkeä mamma vaan raahaa ulos....
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi erikseen lenkkiä kun on perhoskoira.
Oletko tosissasi? Pääseekö se vaan pihalle pissille/käytätte vaan minuutin verran pissillä? Toivottavasti sitten on kunnon aktivoinnit sisällä jos koira ei pääse lainkaan lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Tänään 9 km. Vielä ollaan menossa kertaalleen. 10-15 km tulee täyteen kolmisen kertaa viikossa, muina päivinä ehkä puolet siitä. Koira on nuori russeli, ja itse asiassa tykkää enemmän laiskotella sohvalla. Ilkeä mamma vaan raahaa ulos....
Ja aidatulla n. 8000 neliön pihalla tulee oltua lisäksi parisen tuntia päivässä.
3-5 h päivässä ulkoillaan,ja ihan työssä oleva olen.
Aamulla 20-30min, keskipäivän tienoilla 1h, illasta 1h ja vika pissatus 10-20min. Sheltti 2v.
Mun mies käyttää arkisin päivällä 45-90min lenkillä säästä riippuen. Itse käytän samanmoisen illalla. Viikonloppuna saa 3-4h lenkkejä. Meillä on myös aidattu oma piha missä tietty juoksentelee, kesäisin yleensä ovet auki että saa olla koko päivän pihalla. Koira on pieni chihu.
Riippuen päivästä. 2-10km. Lenkkien määräkin vaihtelee päivittäin. Pieni paimen kyseessä.
1.5-2h aamulenkki
3h lenkki, kun mieheni pääsee töistä
2h iltalenkki (3h, jos menemme koirapuistoon)
Kotoota löytyy tanskandoggi ja berninpaimenkoira
No minkä pituinen se HK:n sininen nyt on, jotain 25 cm. Itte vedän sen toisen ja koira toisen puolen.
Aamulenkki puoli tuntia. Iltapäivästä ja illasta tunnin ja puolen tunnin lenkit. Joskus pikapissatus 10 min lisäksi.
Viikonloppuisin aamulenkki on liki tunnin ja vaihtelevasti pidempiä päivälenkkejäkin.
Koira on pieni terrieri.
Ei ole koiraa, joten vedän Tampereen Lihajalosteen lenkin keskenäni. En oo mitannu pituutta.
Vierailija kirjoitti:
2x 20-50min + yksi lyhyt. 12v labbis-kultsusekoitus.
Voi apua, mikä toi lyhyt mahtaa olla jos tuo 20min kuuluu "pitkiin" lenkkeihin..
Eipä kovin pitkiä 2-5km...mutta koira saa olla vapaana pihalla tuntikausia...maalla on mukavaa.