Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinasin ostaa uuden puhelimen, mutta vanhalle toimivalle puhelimelle sitten käy?

Vierailija
23.11.2017 |

Peruinkin kaupat kun vanha puhelin toimii vielä. Hylkäättekö vanhat puhelimenne jonnekin nurkkaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää varalla

Vierailija
2/9 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useita vanhoja toimivia puhelimia jäänyt '"varalle". Viimeisimmästä älypuhelimesta sain dna: lta 50e vaihtaessani uuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn tai annan lapselle

Vierailija
4/9 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimman vanhoista puhelimista jätän varapuhelimeksi, muut tuhoan. Koska vanhasta saa vain parin euron hyvityksen, niin pidän sen hävittämistä parempana ja tietoturvallisempana. Minä siis rikon puhelimen ja heitän sen sekajätteeseen poltettavaksi.

Vierailija
5/9 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnehän se joutuu roskikseen jätekasoja kuormittamaan ja maailman saastetta lisäämään. Miksi pitää ostaa uusi, jos entinen toimii?

Vierailija
6/9 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myyn aina vanhan puhelimen. Siitä saa paremmin rahaa kuin hyvitystä liikkeestä. Eli kiertoon menee.

Vierailija
7/9 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lyödä mäsäksi ja viedä kierrätettäväksi SER pisteeseen. Kulta ja hopea saavat uuden elämän eikä kukaan pääse tonkimaan dataa. Muistipiireistä ei kukaan kaiva tietoja kun siihen on lyöty parin kilon kivellä.

Vierailija
8/9 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lyödä mäsäksi ja viedä kierrätettäväksi SER pisteeseen. Kulta ja hopea saavat uuden elämän eikä kukaan pääse tonkimaan dataa. Muistipiireistä ei kukaan kaiva tietoja kun siihen on lyöty parin kilon kivellä.

Tuo on kaunis, idealistinen näkökanta, mutta onko se myös yhteiskunnallisesti järkevä? Onko kenelläkään tietoa todellisista summista?

SER-jätteenä puhelin päätyy jonnekin ongelmajätelaitokseen hyödynnettäväksi, oletetaan että tuo maksaa kuljetuksineen, töineen, jne vaikkapa 120 euroa / puhelin. Hyödynnettävien raaka-aineiden arvo on mahdollisesti 0,02 euroa. Onko järkee vai ei?

Sama kysymys koskee myös vaikkapa sormiparistoja, joita minulla ainakin kuluu melkoisesti pyörän valoissa, ym. Paljonko maksaa pariston hyödyntäminen ongelmajätelaitoksessa versus mikä on siitä saatavien raaka-aineiden arvo? Lienee järkevää polttaa nekin sekajätteenä.

Vierailija
9/9 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin puhelin toimii ilman sim korttia wifin kautta. Sitähän voisi käyttää jonkinlaisena näyttönä, tai surffailuun netissä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi