Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vanha kaulakoru? Onko Kalevala korun? Koruntuntijoita kaivataan!

Koru
23.11.2017 |

Hei! Ostin vanhalta naiselta tämän kaulakorun, sekä toisen vanhan korun, joka on vanha Kalevala Koru leimoineen. Tämän sanoi myös samalla ostaneensa Suomesta. Leimoja tässä ei ole, en ole ainakaan löytänyt.
Tunnistaako joku korun? Onko vanhaa, leimaamatonta Kalevala Korua vai mikähän koru olisi kyseessä?

Toivottavasti joku tietää. Kiitos avusta! Kuva kaulakorusta : https://imgur.com/a/W1NkW

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/20 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää intialaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävit siis koruvarkaissa ja haluat tietää jälleenmyyntiarvon.

Vierailija
4/20 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan todellakin intialaista tai virolaista matkamuistoa tältä vuosikymmeneltä.

Vierailija
5/20 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuollaista nähnyt. Kysy suoraan Kalevala Korulta, siellä tietävät.

Vierailija
6/20 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, en todella ole käynyt koruvarkaissa, kiitos vain. :)

Suomesta kuulema ostettu, tietääköhän kukaan, voisiko tosiaan olla noita Kalevala Korun alkuvuosien (1930-luvun) koruja, joita ei vielä silloin leimattu?

Vierailija
7/20 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kalevala Koru ei enää valitettavasti anna vastauksia vanhoihin koruihinsa/ valota niiden arvoa. Siksi ajattelinkin, jos joku täältä tietäisi.

Vierailija
8/20 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/20 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta Kalevalakorulta. Tosin vanhoissa Kalevalakoruissa ei välttämättä ole mitään merkintöjä, mutta ne tunnetaan mallien perusteella. Minä olen perinyt isoäidiltäni hopeoidun rintaneulan, Karjalaisen nauhapunoksen. Se lienee jostain 20- tai 30-luvulta eikä siinä ole mitään merkintöjä, mutta ei ole epäilystäkään, mistä se on peräisin.

Vierailija
10/20 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso itse tuolta.

http://kalevalakoru.nemein.net/korut/

Vanhat Kalevala-korut olivat paljon hienompia ja persoonallisempia kuin nykyiset. Nyt ovat ihan vain koruja.

Vierailija
11/20 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko korussa leimoja? Niistä ainakin kultaseppä voisi kertoa korun alkuperästä.

Vierailija
12/20 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla viikinkikoru, ovat aika samannäköisiä kuin kalevalakorut.

Googlaa: vikingasmycken

13/20 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelttikoruhan tuo

Vierailija
14/20 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso itse tuolta.

http://kalevalakoru.nemein.net/korut/

Valitettavasti tuolla ei ole läheskään kaikkia Kalevala Koruja.. Olen tuonkin jo tarkastanut.

Ja korussa ei ole minkäänlaisia leimoja. Painava on, ja omasta mielestäni mitä koruja tunnen, tuo on pronssia, kuten monet muutkin Kalevala Koruni.

Epäilen Kalevala Koruksi siksi, että tämä vanha nainen osti samalla Suomessa käydessään sekä vanhan Kalevala Korun kaulaketjun (olen tunnistanut, 1950-luvulta) sekä samalla tämän kuvan korun.

Kun ei ole mitään leimoja, eikä pysty tarkemmin muistamaan mistä osti, on korun alkuperää hankala selvitellä..

Jos olisi kelttikoru, mitä se tarkoittaa? Viikinkoru - tarkoittaako että tuon pitäisi silloin olla vanha?

Epäilen edelleen kyllä Kalevala Korun aikaiseksi tuotannoksi, jolloin koruja ei vielä leimattu..

Vierailija
15/20 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/20 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on Kalevalan ja vaikka olisikin niin noilla pronssikoruilla on arvoa joka tapauksessa pari kymppiä.

Vierailija
17/20 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tehtiin hienostuneempia koruja. Tuollainen klöntti sopii esim nuorten larppauskisoihin.

Vierailija
18/20 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei nyt sattuisi olemaan (ainakaan ketju ei ole) joku historiallinen muinaiskoru, niin arvo ei ehkä ole kovin kummoinen. Suoraan sanottuna harvinaisen ruma riipus.

Voit yrittää jäljittää sitä googlen kuvasta -hakuohjelmalla.

Vierailija
19/20 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Kk.

Vierailija
20/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia! Korun arvoitus on selvittämättä!