Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tapahtui liikenteessä se, mitä olen pelännyt

Vierailija
22.11.2017 |

Ajan nopeusrajoitusta mukaisesti. Ajan myös muiden säöntöjen mukaisesti. Niinpä en ole saanut yli 30 vuoden ajourani aikana koskaan mitään sakkoja tai huomautuksia, ei edes pysäköinnistä. Jostain syystä pelkään kuitenkin kameratolppia, ahdistun jos ajan pidempään väylää, jossa on tolppia. Pelkään, että vaikka ajankin rajoitusten mukaan, niin huonolla tuurilla juuri tolpan kohdalla on vahingossa vähän yli. Vaikka muuten siis rajoituksen mukaista.
Tänään ajoin uutta reittiä (olin viemässä poikaani työmatkalleen, autoin). Tiellä oli tietyö. Sitten pääsi tuolta tieltä paremmalle tielle. Alamäkeen. Vilkaisin mittarin, oli vähän yli sallitun 80. Nostin äkkiä jalan kaasulta ja katseeni nousi takaisin tielle. Huomasin, että kohdalla oli kameratolppa. Ehdin siis havaita sen mittarinlukemiseni jälkeen sekunnin osia ennen kuin räpsähti!
Että harmitti ja harmittaa vieläkin! Tuo oli niin vahinko kuin vain voi olla. En yleensä aja yhtään ylinopeutta. Kaikenlisäksi meni muutama satametriä, niin nopeusrajoitus nousi sataseen.
Kiitos kun sain purkaa tämän.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ni maksat sakot ja enää toista niin ei sulla ole mitään hätää. Vahinkoja voi sattua paremmallekin väelle

Vierailija
2/17 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuitenkaan

- ajanut kenenkään päälle

- kolaroinut

- sun päälle ei ajettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamera voi räpsähtää eikä postiluukku välttämättä kolahda.

Vierailija
4/17 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

170 euron maksulappu kolahtaa postilaatikkoon ensi viikolla.

Vierailija
5/17 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tapahtuu liikenteessä joka päivä sitä, mitä pelkään. Kaksikaistaisella tiellä suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon ohittaminen pysähtymättä. Olen jalankulkija.

Vierailija
6/17 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käytä vakionopeudensäädintä?? Ja ei se tolppa kuules muutamasta kilsasta vielä välähdä, kokeiltu on monta kertaa. Mä taas ajan melkein aina ylinopeutta, ja 20 vuodessa olen saanut vain yhden rikesakon ja yhden "oikean" sakon. Tasan ei käy onnen lahjat, niin ku ei elämässä muutenkaan.

Vierailija
7/17 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut motoristeille ei käy kuinkaan, vaikka räpsyy kuinka. Olen nähnyt monta räpsyä heille.

Vierailija
8/17 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset käytä vakionopeudensäädintä?? Ja ei se tolppa kuules muutamasta kilsasta vielä välähdä, kokeiltu on monta kertaa. Mä taas ajan melkein aina ylinopeutta, ja 20 vuodessa olen saanut vain yhden rikesakon ja yhden "oikean" sakon. Tasan ei käy onnen lahjat, niin ku ei elämässä muutenkaan.

Autossamme ei ole vakionopeudensäädintä. Näin siinä mittarissa viisarin lähellä lukua 100, alle kuitenkin, eli ysillä alkoi . Poika kertoi huomanneensa, että oli 90. Tuo on oli siis oikeasti hetkellinen ylitys, sitä yritin kertoa ja siksi harmittaa tuo vahinko. Ap.

Vierailija
9/17 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 - 3 pääset huomautuksella sitten.

Vierailija
10/17 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vielä mittarivirhe 5-10 km. Turhaan murehdit siis.

Vierailija
11/17 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ajatuksissani ajanut kameraan joka oli kohdassa jossa nopeusrajoitus oli juuri vaihtunut. Ehdin vilkaista navigaattorin nopeutta ennen välähtämistä, nopeus oli 5 yli rajoituksen. Ikinä ei mitään postia tullut. Toisella kerralla välähtäessä sain kotiin huomautuksen. ei mitään muuta.

Vierailija
12/17 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on kamera joka räpsyy vähän päästä. Siinä on ensin 60 rajoituskyltti, kun tullaan 80 alueelta ja ehkä vajaan 100 metrin päässä se kamera. Ne jotka ei tiedä kyltistä ja kamerasta saa kyllä helpolla sakot tuossa, jos vasta siinä alkaa jarrutella. Tuosta kulkee hyvin paljon lomaliikennettä lappiin ja se viereinen huoltoasema on usein se viimeinen tauko ennen Kuusamoa.

Vierailija
13/17 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90 - 3 pääset huomautuksella sitten.

Ei välttämättä. 87 taitaa olla jo ylitys nykyään ja jos mittarissa olikin 91 tms.. Toivotaan kuitenkin että menee huomautuksella, jaan ap:n vitutuksen kameroista täysin. Kuukausi sitten väläytin yhtä kameraa 60 alueella, mutta ei onneksi tullut mitään. Muutaman vuoden aikana olen pari sakkoa joutunut maksamaan. Pidemmät matkat on nykyään ärsyttäviä ajaa, kun kaikki huomio menee niihin tolppiin, yhtään ei voi rentoutua.

Vierailija
14/17 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PK-seudulla välähtää. Itsellä välähti Kehä III:llä muutama kuukausi sitten, alue 80km/h, nopeutta vakionopeudensäätimen mukaan 83km/h. Ei kyllä oo postia tullut. Ja viime viikolla Kehä I:llä itse menin jonossa n. 70km/h, kun vasenta kaistaa mun ohi ajoi paku, tuskin juurikaan yli 80km/h, kun sille välähti. 

Vierailija
15/17 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PK-seudulla välähtää. Itsellä välähti Kehä III:llä muutama kuukausi sitten, alue 80km/h, nopeutta vakionopeudensäätimen mukaan 83km/h. Ei kyllä oo postia tullut. Ja viime viikolla Kehä I:llä itse menin jonossa n. 70km/h, kun vasenta kaistaa mun ohi ajoi paku, tuskin juurikaan yli 80km/h, kun sille välähti. 

Ajan juuri noilla kehillä...

Vierailija
16/17 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käyttämään Tomtomin kännykkäsovellusta -ilmainen- joka varoittaa kameratolpista.

Itse olen väläytellyt kameroita ympäri Eurooppaa eikä ole mitään perään kuulunut.

Ja ihan mielelläni maksan ylinopeusmaksun silloin tällöin siitä huvista että voin ajaa vapaasti nopeammin kuin holhoavat nopeusrajoitukset sallivat. Rikon siis lakia ja nautin siitä!

Vierailija
17/17 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikistas surkeinta on mennä tunnustamaan, että joo minä se olin ja maksella sitten sakkoja.

Kun ei tunnusta eikä "muista" mennä laitokselle ajoissa, niin koskaan ei seuraa mitään.

Ei ole resursseja haeskella sakkopakolaisia mistään, varsinkaan kun ei ole täyttä varmuutta ajajasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi