Oletko väsynyt työpäivän jälkeen? Kuinka paljon/usein?
Oletko väsynyt työpäivän jälkeen? Arvioi normaalia työpäivääsi.
Kommentit (21)
Olen aina väsynyt. Myös viikonloppuisin. Nytkin kirjoitan tätä sängystä.
Riippuu työpäivän rankkuudesta, pituudesta, ajankohdasta, onko pitkiä päiviä ollut monta putkeen ja kuinka monta vapaapäivää kerkeän viettää. Esim kolme viikkoa ma-pe 9-17 ei ole paha, mutta kolme viikkoa ma-su 8-23 vetää jo mehut pois.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina väsynyt. Myös viikonloppuisin. Nytkin kirjoitan tätä sängystä.
Kunpa mulla olisi edes niin paljon energiaa, että jaksaisin käydä töissä. Olisin onnellinen, jos jaksaisin käydä töissä, vaikka olisikin sen jälkeen mehut poissa.
OLin ihan väsynyt aina. Viikonlopun aloitin usein itkulla.
Nyt olen opintovapaalla ja jaksan taas vaikka mitä. Sunnuntaikin on nykyään kiva päivä.
Olen aina väsynyt, en jaksa tehdä mitään ja liikunnan harrastaminen on mahdoton ajatus. Teen kevyttä toimistotyötä ja nukun riittävät yöunet. Äsken heräsin sohvalta pöllähtäneennä ja ajattelin nyt lähteä yöunille. Ei mahda mitään, että mitään muuta ei jaksa kuin käydä töissä.
Olen niin poikki, etten jaksa mitään. Olen koulun keittiöllä (kaupungin suurin) töissä. Menen kotona suoraan viltin alle lepäämään. Olen alkanut inhota ruoanlaittoa kotona. Ei edes ole ruokahalua. Masentaa töistä lähtiessä, että se sama ruoka- ja tiskirumba alkaa kotona uudestaan. En ole siivonnut 4 viikkoon. Olen aivan poikki koko illan. Joskus saan pakotettua itseni kävelylle. En saa mitään aikaan. En jaksa edes harrastaa mitään. Näytän kamalalta kalpean naamani ja mustien silmänympärysteni kanssa.
Vain jos olen nukkunut huonosti. Siitä voikin alkaa helposti varsinkin pimeänä aikana päikkärien ja huonosti nukuttujen öiden kierre.
No siis olen usein väsynyt enkä jaksa tehdä mitään. Nukahdan sohvalle enkä edes muista nukahtaneeni. Mutta en sentään aina nuku päiväunia (yrittänyt päästä tavasta eroon) ja tänäänkin jaksoin viedä roskat, hieman siivota ja tehdä sämpylät. Sanoisin, että olen "aina" väsynyt, mutta ehkä 30-40% sellaisia, että en oikeasti pysty tekemään muuta kuin makaamaan ja nukkumaan ja muuten jaksan jotakin tehdä. Vaikea arvioida, kun tänään on ollut ihan ok päivä. Ehkä todella väsyneenä kirjoitaisin eri tavalla.
Olen usein väsynyt työpäivän jälkeen. Yleensä laitan lapsille ruokaa ja huilaan sohvalla, saatan nukkua max. 30 min päikkärit. Mutta illalla jaksan kyllä touhuilla. Käyn jumpassa tai ulkoilemassa, kuskaan lapsia harrastuksiin, teen käsitöitä, siivoilen jne.
Olen töissä erityisryhmässä. Työpäivän jälkeen olen niin väsynyt että kotona suoraan sohvalle pötköttämään.En kestä mitään ääniä.En jaksa siivota tai käydä missään. Haluan vain olla hiljaksiin kotona.Yöllä käyn ylikierroksilla ja valvon herättyäni pari tuntia ja aamulla olen aivan raato.Viikonlopun kaksi vapaata ei riitä palautumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina väsynyt, en jaksa tehdä mitään ja liikunnan harrastaminen on mahdoton ajatus. Teen kevyttä toimistotyötä ja nukun riittävät yöunet. Äsken heräsin sohvalta pöllähtäneennä ja ajattelin nyt lähteä yöunille. Ei mahda mitään, että mitään muuta ei jaksa kuin käydä töissä.
Johtuisikohan väsymyksesi juuri siitä jos et tee mitään muuta kuin töitä etkä harrasta liikuntaa. Eihän nyt kevyt toimistotyö voi väsyttää tervettä ihmistä noin paljon jos nukut kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuisikohan väsymyksesi juuri siitä jos et tee mitään muuta kuin töitä etkä harrasta liikuntaa. Eihän nyt kevyt toimistotyö voi väsyttää tervettä ihmistä noin paljon jos nukut kunnolla.
Voi olla. Yleesä lenkin jälkeen olen väsyneempi ja lenkkeily on tylsää. Mutta joo pitäisihän sitä liikuntaa harrastaa. Onhan toki muitakin liikuntamuotoja kuin lenkkeily.
En ole väsynyt. Olen yrittäjä, pidän työstäni paljon ja vaikka se onkin fyysisesti aika rasittavaa työtä, niin en ole väsynyt normaalin työpäivän jälkeen ollenkaan. Illat ovat hyvää aikaa tehdä kaikkea ja saankin paljon aikaiseksi ilman vaikeuksia. Nukun öisin hyvin ja kuntoni on mainio. Ikää minulla on hieman yli neljänkympin ja en ole koskaan ollut mikään laiskiainen.
En nuku ikinä päiväunia ja teen töiden jälkeen aina kaikenlaista tai sitten ennen töitä. 2-vuorotyö. Hyvin jaksan touhuta kaikkea:)
Olen aina tolkuttoman väsynyt työpäivän jälkeen. Työni on hemmetin raskasta fyysisesti.
Olen ollut aikoinaan kevyemmässäkin työssä mutta asun alueella, jossa pitäisi olla onnellinen, että on työpaikka. Vaihtaisin heti, jos se vaan olisi mahdollista. En nykyyään enää jaksa muuta kuin levätä ja nukkua. Ruoan teen teineille horroksessa. Olen kuitenkin fyysisesti hyvässä kunnossa, eli ei mahdollisuutta sairauslomaankaan ole. Pitäisi olla näyttelijä...
Muistan yhä ajan kun jaksoin puuhastella kaikenlaista iltaisin sisällä ja ulkona. En muista edes koska olisin käynyt omalla pihallani.
Minkä ikäisiä te väsyneet oikein olette? Minkälainen ruokavalionne on ja kuinka paljon teillä on ylipainoa?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä te väsyneet oikein olette? Minkälainen ruokavalionne on ja kuinka paljon teillä on ylipainoa?
Ei ole ylipainoa, hoikahko pikemmin. Työtäni ei ylipainoinen jaksa (hiestä märkänä koko työpäivän ihan vaan kantammisesta, nostamisesta, siirtämisestä, kyykkimisestä, portaiden edestakaisin kiipeämisestä jne)
Syö aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapala. Kaikki ihan kunnon aterioita ja terveellisinä. en polta, en juo. En nykyään enää edes karkkilla yms herkuttele, koska en jaksa
Onhan sitä töiden jälkeen väsy, mutta se tunne häviää, kun lähtee koiran kanssa pariksi tunniksi metsäpoluille remeltämään. Klo 23 pää tyynyyn ja uni tulee hetkessä.
Hyvää yötä kaikille!
up