suuttuisitko sinä äitinä tälläisestä?
Olen siis "äitipuoli" kahdelle lapselle 4- ja 6- vuotiaille.
Olemme menossa viikonloppuna juhliin ja varasin minulle ja tytöille kampaajan ja sen jälkeen menemme syömään ja sitten lähdemme juhliin. Mies on aamupäivän töissä joten ei osallitu tähän hemmotteluun mutta suotui kuintenkin että saan viedä tytöt.
Tyttöjen äiti oli erimieltä, hän nimittäin suuttui kun kuuli asiasta, hän oli sitä mieltä että minun olisi pitänyt kysyä lupaa kanpaamokäyntiin häneltä. Kyse ei siis ole mistään leikkauksesta vaan ihan pelkästä kampauksesta.
En ymmärrä miksi sain hänen vihat TAAS päälleni. Ymmärrän ettei halua mikään sydänystävä minun kanssa olla mutta kuutenkin yritän parhaani että tytöillä olisi mukavaa isä viikonloppuina, varsinkin silloinkin isä joutuu itse olemaan töissä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kuka lystin maksaa?
Isä maksaa.
Ap
Äippä on varmaan kateellinen jos itse huolehtii lasten perushoidon, harrastukset ja arjen pyörittämisen eikä itsellään ole aikaa pitää samanlaisia hemmottelupäiviä lapsilleen. Sinä tavallaan saat olla se kiva osapuoli kun hän taas saa huolehtia siitä että lasten arkielämä rullaa. Ymmärrettäväähän se on. En kuitenkaan sano että oikein käyttäydytty, mutta ymmärrän.
Tosin en ole äiti niin enhän minä mistään mitään ymmärrä 😂
T. nro 4
Vierailija kirjoitti:
Äippä on varmaan kateellinen jos itse huolehtii lasten perushoidon, harrastukset ja arjen pyörittämisen eikä itsellään ole aikaa pitää samanlaisia hemmottelupäiviä lapsilleen. Sinä tavallaan saat olla se kiva osapuoli kun hän taas saa huolehtia siitä että lasten arkielämä rullaa. Ymmärrettäväähän se on. En kuitenkaan sano että oikein käyttäydytty, mutta ymmärrän.
Isä kyllä huolehtii lapsista myös paljon ja on muutenkin tarvittaessa apuna aina kun pyydetään. Tietysti kun lapset ovat vielä noin pieniä on heidän ensisijainen koti ja "arki" äidin luona.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jo naurettavaa. Äiti voi järjestää lapselleen samaa, jos haluaa. Kateutta tuollainen, jos ei ilahdu siitä, että lapsille järjestetään jotain spesiaalia.
En suuttuisi. Mutta toi tyyppi vaan on kateellinen kai... Tai sitten se on niitä helposti loukkaantuvia ihmisiä jotka suuttuu myös juoksevalle pölyrätille.
Ps. Olen sinkku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jo naurettavaa. Äiti voi järjestää lapselleen samaa, jos haluaa. Kateutta tuollainen, jos ei ilahdu siitä, että lapsille järjestetään jotain spesiaalia.
Niin paitsi jos äitiä ei huvita tai ei saa aikaiseksi järjestää mitään yhtä kivaa niin kateelliseksi muuttuu kun joku toinen sen tekee. Ei se OIKEIN ole ja naurettavaa, mutta ymmärrän miksi äippä suuttui (vaikka se pöhköä onkin). Sehän tietty ei aapeen vika ole, kivaa vaan että tekee lasten kanssa jotain hauskaa!
T. sama nro 4
Jos äiti ei tykkää että noin pienten hiuksia muotoillaan eri tuotteilla, kihartimilla yms. Ja olitko mennyt ensin kertomaan lapsille ja vasta sitten äiti kuuli. Joka asiasta ei tarvitse äidiltä kysyä, mutta tällainen asia keskustellaan ensin aikuisten kesken ja sitten kerrottaan lapsille
Miten ihmiset kehtaavat tulla kirjoittamaan yhdyssanavirheineen? Ja leikkivät vielä äitiä.
Kyllä se äiti sais peiliin katsoa. Itse olin aikoinaan onnellinen, että tyttärillä oli ihana äitipuoli.
Vierailija kirjoitti:
Jos äiti ei tykkää että noin pienten hiuksia muotoillaan eri tuotteilla, kihartimilla yms. Ja olitko mennyt ensin kertomaan lapsille ja vasta sitten äiti kuuli. Joka asiasta ei tarvitse äidiltä kysyä, mutta tällainen asia keskustellaan ensin aikuisten kesken ja sitten kerrottaan lapsille
Toisaalta mikä yksinoikeus äidillä olisi päättää noista asioista? Jos isä moisen siunaa ja hänen viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Ovat lapset aikaisemminkin parturissa olleet ja kampauksia on laitettu. Tottakai keskustelin ensin asiasta miehen kanssa (lasten isä) ja sitten yhdessä kerrottiin lapsille viikonlopun suunnitelma (heitä joskus harmittaa kun isä joutuu olemaan töissä niin siksi kerrottiin jo etukäteen)
Ap
En todellakaan suuttuisi, tuohan kuulostaa pelkästään kivalta. Mitä pahaa on kampauksen laittamisessa??
Olisipa omillakin lapsillani äitipuoli joka vaivautuu järjestämään kivoja juttuja lapselle. Lapsella ei voi olla liikaa välittäviä aikuisia ympärillä.
En suuttuisi, en kyllä tykkäisikään? Kuinka kauan olet ollut äitipuolena tytöilleni?
Vierailija kirjoitti:
No lähtökohtaisesti haluan mieluusti tietää laitetaanko lapsilleni vaikka jotain muotoilutuotteita tms., muuten ei ole väliä. Saahan se isä varata lapsille kampaajan siinä missä minäkin, eipä vaan ole tapahtunut.
Laittaa muotoilutuotteita? Kysyt varmaan joka päivä laittaako lapsesi muotoilutuotteita kaverin tykönä? Sitä ne nimittäin lapset, tytöt varsinkin tykkää laittaa kavereitten kanssa.
Meillä isäviikonloppu on aikaa isän kanssa, ei jonkun isän kaverin. Tästä käytiin lastenvalvojan kanssa pitkät keskustelut ja päädyttiin siihen, että jos isällä on omana viikonloppunaan töitä tai harrastuksia, niin lapset eivät mene isälle. Jos ei voi sen vertaa joustaa, että ottaa lapset viikolla vapaillaan luokseen, niin ei lasten tarvitse sellaisen isän luona käydä lainkaan.
Tosin olisi kiva nähdä, miten meidän 4v olisi kampaajalla isin tyttöystävän kanssa. Saattaisi olla, että kampaaja ei vähään aikaa haluaisi lapsiasiakkaita.
En todellakaan suuttuisi. Pelkästään kiva juttu se olisi. Tänäpäivänä saa lukea niin karmeista uusperhekuvioista, että tuollainen äitipuoli olisi lapsille lottovoitto.
Kun miehen lapset ovat meillä, he ovat meillä meidän säännöillä. Emme kysele äidiltä saammeko tehdä sitä tai tuota.
Kun lapset ovat äidillään ei äitikään kysele mitä lapset saavat tehdä. Olemme kaikki aikuisia ihmisiä.
No lähtökohtaisesti haluan mieluusti tietää laitetaanko lapsilleni vaikka jotain muotoilutuotteita tms., muuten ei ole väliä. Saahan se isä varata lapsille kampaajan siinä missä minäkin, eipä vaan ole tapahtunut.