Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikähän olisi seur askel liittyen käsiongelmaan?

Vierailija
20.11.2017 |

Minulla alkoi pian 2v sitten oireilemaan oikea käsi ja työterveydessä todettiin kiertäjäkalvosinoireyhtymä ja tenniskyynärpää ja ohjattiin ensin fysioterapeutille ja kun se ei poistanut ongelmaa niin sain lähetteen erikoissairaanhoitoon röntgeniin, sen tulos ei ole kovin tarkka joten seur askel oli ortopedi ja magneettikuva josta nyt aikaa reilut ½v.
Ed kerran kävin lääkärissä syyskuun alussa kun oli selkä/niskajumi niin paha etten voinut oikein liikkua, tiedä sitten liittyikö sekin tähän vai oliko syynä mm sitä edeltävä ajanjakso jolloin olin päivittäin melko epäergonomisessa asennossa työni puolesta, se vaiva tokeni relaksanteilla, hieronnalla ja muutaman päivän levolla. Mutta tämä käsivarsi vaivaa yhä aika ajoin, se tuntuu jotenkin veltolta ja painavalta ja viimeisen parin viikon aikana olen herännyt useamman kerran siihen, että sormet ihan puutuneet ja niitä pistelee. Pientä juilimista tai sellaista outouden tunnetta tuossa koko käsivarressa on kai koko ajan, mutta ei tarvetta lääkkeille.
Mietin vain mitä ne lääkärillä enää tälle voi, ortopedin tuomio oli että ei tarvetta kirurgiselle operaatiolle, fysiatrille on lähete mutta en ole saanut sinne mennyksi kun ollut voimavarat aika miinuksella koko syksyn. Ja jumppa/liikeohjeitahan sieltäkin "vain" tulisi.

Ärsyttää ja vatuttaa, työikääkin vielä liki 30v jäljellä ja käsi päivittäisessä aktiivisessa käytössä töissäni. Enkä tarkoita koneella istumista ja naputtelua, sitä en tee oikeastaan koskaan töissäni.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieronta ja fysioterapia on ensiapua, sinun pitää tehdä lihaskuntoharjoittelua selkä, käsi, vatsa ja jalat alueilla eli kokonaisvaltaisesti koko kropalle. Mitä liikuntaa harrastat?

Vierailija
2/4 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös tuota puutumista ja pistelyä/vihlomista. Googlasin "hermopinne" ja löysin tämän https://www.youtube.com/watch?v=yxvHWR3d67o . Olkapään kipuihin auttoi joskus kauan sitten netistä löytynyt vinkki: laita tennispallo seinän ja olkapääsi väliin, nojaa palloa vasten ja kyykisty/nouse/liiku sivuttain liikuttamatta itse olkapäätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava askel on mennä sinne fysiatrille, jonne sinulla on lähete.

Vierailija
4/4 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso nettihaulla Thoracic outlet syndrome (TOS) ja jos täsmää tähän, niin käy triggerpistehoidossa hierojalla, joka vapauttaa pienen rintalihaksen painamasta hermoja (olkapunos, pistely sormissa) ja verisuonia (tunne, että käsi on painava > veri ei kierrä). Samalla rentouttaa muut lapaluuhun kiinnittyvät lihakset. Lääkärin pitäisi tämä tietää, mutta harvemmin ne mitään tietää..