Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko antaa lapselle isän sukunimet, vaikka isä ei halua. Isyydentunnustus.

-sari
19.11.2017 |

Eli isä on tunnustanut isyytensä, ja eikö sen myötä lapsella ole oikeus hänen sukunimeen ? vaikkei isä sitä haluaisi. Voiko isä estää oman sukunimensä käyttöä? olen lapsen yksinhuoltaja. Mutta isän sukunimen haluan lapselle siitä huolimatta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei voi estää, joten voit antaa lapselle hänen sukunimensä.

Vierailija
2/6 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä helvatun takia antaisit lapselle isän sukunimen jos ei isä sitä halua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaatteessa voit, montako Virtasta löytyy suomesta ja montako heistä on sukua keskenään?

Oveen tulee sitten Virtanen-Virtanen, postimies voi vähän ihmetellä mutta siinähän ihmettelee:D

Vierailija
4/6 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi varmasti tuntisi kuuluvansa perheeseen enemmän sinun sukunimelläsi, jos kerran jo nyt tiedät olevan hänelle ainoa huoltaja.

Vierailija
5/6 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien pitäisi varmaan olla yksimielisiä tulevasta sukunimestä. koska olette asiasta erimieltä, niin silloin todennäköisesti tulee äitin sukunimi. jos lapselle voisi antaa minkän tahansa sukunimen, niin eihän siitä mitään tulisi.

Vierailija
6/6 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala. Tällä elämänkokemuksella sanoisin, että et.  Jos isällä on parempi nimi kuin sinulla, mieti, voisitko vaihtaa oman- ja lapsesi sukunimen toiseksi.

Etsi joku kaunis sukunimi suvustasi. Neljännessä polvessahan sen voi vaihtaa. 

Itse olen miettinyt sukunimeni vaihtoa, koska sukunimeni on niin harvinainen, että henkilöidyn kiusallisesti, en tykkää siitä.

Luulen, että haluat isän sukunimen vain siksi, että se on kaunis tai hieno. Älä tee sitä, jos lapsen isä ei sitä halua.

Anna äijän mennä. Unohda koko tyyppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme