Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miten pääsee diplomaatiksi?
Kommentit (2)
Tuttu diplomaatti on valtiotieteen maisteri. Suoritti myös UM:n KAVAKO-kurssin. On nyt töissä Prahassa lähetystösihteerinä. Suurlähettilääksi Belgiaan pääsi mies jonka tausta kansanedustaja,ministeri. Puolue kokoomus.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
No yleensä hakemalla UM:n järjestämään koulutukseen. Diplomaatti ja toimihenkilölinjat erikseen. Dippalinjalla muistaakseni vaadittiin ylempi korkeakoulututkinto ja olikohan kolmen eri vieraan kielen taito.
Jotkut harvat tulee töihin käymättä noita koulutuksia.