JOULU 2017 KYSELY - Kenen kanssa vietät joulusi mieluiten?
Millainen joulu on paras? Keiden kanssa sen haluat viettää? Keiden kanssa et halua? Missä haluat sen viettää? Missä et missään nimessä?
Kommentit (17)
Oman mieheni kanssa, muista viis. Mieluummin jossain lämpimässä maassa, vihaan Suomen talvea.
Omat lapset. Hommaan paikalle nämä kotoa muuttaneet, jos eivät pääse. Ovat kaikki tulossa jouluksi kotiin.
Kenen kanssa en haluaisi..hmm... mieheni. Olemme naimisissa, hän on joulunvihaaja, eli tunnelman pilaaja
Toivon löytäväni tänä vuonna mukavan latinon rinnalleni jouluksi.
Mites sulla ap, kenen kanssa aiot viettää? Mä oon varmaankin miehen kanssa kahdestaan ja katsotaan jouluohjelmia telkkarista.
Olen sinkku ja lapseton. Olen joulun vanhemmillani, siskokin on siellä. Perinteinen perhejoulu sukulaisvierailuineen, vaikka me siskokset ollaan jo yli 30 v.
Tämä on sillä tavalla "välivaiheen" joulu, että siskon kanssa olemme kummatkin lapsettomia vielä. Joulu ei ole enää kuin lapsena. Lapsuuden joulut vietettiin edesmenneillä isovanhemmillani ja siellä oli serkut ja tädit ja sedät. Meitä oli iso porukka koolla. Serkuillani on jo lapsia ja he viettävät joulun tädilläni omassa porukassaan. Jotenkin kaipaan lapsuuden jouluja. Sitä kun oli iso porukka yhdessä ja mummu ja ukki elossa. Tämä välivaihe tuntuu jotenkin surulliseltakin. Pitää luoda uusia perinteitä ja juhlia pienemmällä kokoonpanolla. Jännä kuitenkin, että asiat tapahtuu aattona melkein kellontarkasti samaan aikaan kuin mummolajouluissa - nyt vaan oman perheen kesken Toivottavasti saan pian lapsia ja voisin heidän kanssaan luoda samanlaisen jouluperinteen kuin omassa lapsuudessani oli.
Aivan tuli kyyneleet silmiin, kun aloin miettiä, että todellakaan koskaan en enää saa kokea lapsuuden jouluja. :(
Rakkaan kanssa kahdestaan. Aivan sama missä.
Haluan viettää perheeni kansaa kotona, en missään muualla. Ja en halua että hoitolapsi on meillä jouluna, eikä olekaan!
Oman perheen kanssa mennään minun vanhemmilleni ja sielä mieluiten joulut vietänkin.
En haluaisi jäädä kotiin kun tuntuisi niin ankealta ja arkiselta.
Millainen joulu on paras? Ulkomailla ehdottomasti.
Keiden kanssa sen haluat viettää? Perheen.
Keiden kanssa et halua? Yksin.
Missä haluat sen viettää? Ihan missä vaan kunhan siellä on vähintään +30 astetta lämmintä.
Missä et missään nimessä? Suomessa.
Vietän joulun äidin ja koiran kanssa. Ihan parasta! En yhtään kaipaa muuta.
Jälkikasvun ja äitini kanssa. Mielummin viettäisin sen rakkaan tanssikaverini kanssa <3
Oman miehen, lasten ja heidän kumppaniensa sekä lastenlasten kanssa poissa kotoa valmiin pöydän ääressä.
Totuus - kaikki kyllä paikalla mutta niin myös anoppi 22 kertaa (aiemmin appikin). Ja meillä kotona. Eli hirveä höösäys koko porukalla ruuat ja tarjoilut valmiiksi. Mun joulu alkaa vasta joulupäivänä kun kaikki on lähteneet.
Vietän oman perheeni kanssa plus lapsuudenperheeni, eli vanhempani, siskoni perheineen ja veli, sekä täti. Meitä on 13, just ihanaa <3 Joka toinen joulu vietetään miehen vanhempien ja hänen veljen perheen kanssa. Sekin on jees ja tärkeää lapsille, mutta tottakai oma lapsuudenperhe on vielä kivampi!
Haluaisin viettää nuorten juppien joulun ilman lapsia vanhempia ja vanhuksia, kivalla kaveriporukalla jossain ylellisessä skiresortissa Whamin Last Christmas videon tyyliin. :)
Vastaan vain jos aiot hommata ko. henkilön paikalle. Muutoin vastauksella ei ole merkitystä.