Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miksi testit ovat negaa, mutta outo syke löytyy vatsasta.

Alkuperäinen kysyjä
18.11.2017 |

Olen tehnyt kotitestejä, käynyt terkassa testissä, testit ovat negatiivisia. Viimesin reilu viikko sitten verestä. Edelliset kuukautiset olivat syyskuun alussa. Ja kärsin ihme oireista, rinnat ja alaselkä ovat kipeät.

Lääkäri sanoo, että kyse on hormonihäiriöstä ja kyllä raskaustestit ovat luotettavia. Ei ole raskauden mahdollisuutta, koska on tehty essurekin kolme vuotta sitten. Olen 34 vuotias eli kyseessä ei varmaan ole vaihdevuodetkaan.

Olen hämmentynyt.

Alkuviikosta kaivoin dopplerin kaapista ja testimielessä kokeilin alavatsalle. Oikealta alhaalta löytyi kumma syke, näyttö näytti sykkeeksi 140-160. En kuitenkaan kuule sykettä, mutta laite sen rekisteröi. Nyt muutaman kerran sen jälkeen sitä kokeillut ja aina sama syke suunnilleen samasta kohtaa.

Nyt on pari päivää alavatsa kipuillut juuri tältä oikealta puolelta, välillä voimakkaastikin.

Lääkäriin en haluaisi mennä, koska ne eivät yleensä ota minua tosissaan. Olen kärsinyt joskus mielenterveys ongelmista. Muutama vuosi sitten leikattiin umpisuoli ihan viimetingassa, kun kipua ei uskottu. Ramppasin kahden viikon aikana monta kertaa ensiavussa, ennenkuin uskottiin.

Onko labran virtsa- ja veritestit oikeasti 100% varmoja?

Heitänkö dopplerin roskiin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et käy ultrassa? Mun tuttavalla oli outoja oireita, ikää 42v, klipseillä tehty sterilisaatio ja pelkäsi kasvainta tms vakavaa.

Varasi ajan yksityiselle lääkärille ultraan. Lääkäri sanoi että ei täällä mitään kasvainta ole vaan noin 27 viikkoinen poika. Tästä nyt pari vuotta aikaa, hän sai terveen pojan, mutta olihan se sokki.

Vierailija
2/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sydämesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma syke on n. 70-80, ainakin minulla. Ehkä jossain zumbassa ollessa on max. 130.

En pääse ultraan, koska raskauden mahdollisuus on lähes olematon. Ainakaan täällä tuppukylässä ei ultrata mutu- tuntuman pohjalta ja lisäksi vielä kun on tuo bibo.

Vierailija
4/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän asia selviä muutamassa kuukaudessa. Doppler nurkkaan siihen asti.

Vierailija
5/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittää, kun käytän vahvoja lääkkeitä reumaan. Niitä ei missään tapauksessa saa käyttää raskaana ollessa.

Paska tilanne :(

Vierailija
6/18 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen? Maksaa juu, mutta saat varmuuden.

Jos raskaus on riittävän pitkällä, näyttää raskaustesti negaa, kun sitä hormonia, johon se reagoi, ei erity enää.

Vierailija
7/18 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä alapeukuttelee?

Vierailija
8/18 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuun on muninut alien.

M

Vierailija
9/18 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile käydä Porvoossa yksityisellä. Sieltä voisi löytyä apu juuri sinun ongelmaasi.

Vierailija
10/18 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustat tuppukylästä kaupunkiin ja käyt yksityisellä ultrassa. Sitten tiedät.

Vierailija
11/18 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen? Maksaa juu, mutta saat varmuuden.

Jos raskaus on riittävän pitkällä, näyttää raskaustesti negaa, kun sitä hormonia, johon se reagoi, ei erity enää.

Miksi alapeukut? Tuo on fakta tuo että riittävän isoilla raskausviikoilla raskaustesti näytti negatiivista. Testasin itse kun olin rv 35, ja kaveri ei uskonut että tuo olisi totta, niin osti testin (ihan ruokakaupasta), ja negaa näytti vaikka raskaus oli varma.

Vierailija
12/18 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis vain päättänyt olevansa raskaana, vaikka kaikki muu osoittaa toisin.

Vierailija
13/18 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole se joku napavaltimosyke tms.? Et ole raskaana.

Vierailija
14/18 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma sydämesi.

Joka lyö 140-160? Mahasta kuulee joo oman sykkeen mutta ei kai se nyt tuollaisia lukemia ole...

Vierailija
15/18 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap? Saisiko päivitystä? Oletko sittenkin raskaana vai mistä oli kyse?

Vierailija
16/18 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

Oma syke on n. 70-80, ainakin minulla. Ehkä jossain zumbassa ollessa on max. 130.

En pääse ultraan, koska raskauden mahdollisuus on lähes olematon. Ainakaan täällä tuppukylässä ei ultrata mutu- tuntuman pohjalta ja lisäksi vielä kun on tuo bibo.

Yksityiselle. Julkisella en alkais ultra-aikoja odottelemaan.

Vierailija
17/18 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labrat on varmoja. Kuvittelet raskauden.

Vierailija
18/18 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Labrat on varmoja. Kuvittelet raskauden.

Eikä ole, tunnen itse pari negaa, raskaus varmistui sitten kun vauva rupesi liikkumaan ja ultrattiin. Myös tosiaan loppuraskaudessa jopa ne verestä otetut labrat näyttää negaa.

Kotitesteistä: plussa on aina plussa (paitsi miehellä se tarkoittaa kivessyöpää, kuten eräs reddittiin postannut sai huomata), nega on yleensä nega, mutta joskus plussa. Ultraus on ainoa varma tutkimus joka vahvistaa raskauden. No, okei, gynen tutkimus alakautta varmaan on ihan varma myös :)