Miksi niin monet eronneet jäävät roikkumaan exään?
Miesystäväni ex-vaimo jätti miehensä. Erosivat kuitenkin ystävinä. Mies löysi uuden, minut, aika pian eron jälkeen. Ex-vaimo oli kuulemma onnellinen miehen puolesta. Nyt kuitenkin, kun suhteemme on syventynyt, ex vetikin herneet nenään. Ex oli kai ajatellut, että hän voi tapailla ja elää villiä sinkkuelämää, mutta kuitenkin pitää miehen läheisenä ystävänä ja luottaa ex-miehen talonmiesapuun. Nyt tuota ystävyyttä ja apua ei olekaan tarjolla kuin harvoin, koska mies haluaa keskittyä uusperheeseensä ja omaan kotiinsa eikä aikaa ja halua exän auttamiseen jää. Ex myös närkästyi, kun miehen suku ei kutsunutkaan häntä suvun juhliin, vaan uuden naisen sekä naisen lapset ja miehen lapset.
Sen mitä olen nettiä lukenut, tämä ei ole mitenkään erikoinen tapaus, että jättäjä järkyttyy, kun jätetty ei jääkään haikailemaan perään. Tosi moni ex-vaimo myös ajattelee pysyvänsä aina vaan miehen ykkösnaisena. Miksi? En tajua.
Kommentit (18)
Nyxät pysyy tyytyväisinä ja niiltä saa pillua, kun haukkuu ex-vaimoa.
Tässä tapauksessa miehen ei tarvinnut kertoa mitään tai haukkua ex-vaimoa. Ihan itse todistettuja tilanteita.
Itse vähä mietin samaa yhtä poikaystävän exää... Olemme seurustelleet jo 2 vuotta poikaystävän kanssa ja tutustuin viime vuoden puolella poikaystävää exään. No tapaaminen ei tietenkään sujunut hyvin, kun tuli riitaa poikaystävän kaa sen exästä kenen kaa ovat vain kavereita. Välillä jos näimme poikaystävän exää meille tuli riitaa sen jälkeen, ja lopulta sitten luovutin etten jaksa mustasukkaisena riidellä.
Tästä on vuosi mennyt, ja eilen poikaystävän exä kysyi kuulumisii poikaystävältä eli asiallista keskustelua oli yllä. En aluksi tullut mustasukkaiseksi, mutta en kiellä poikaystävältä naispuolisia ystäviä vaikka kyse on poikaystävän exä jota pidän hieman uhkaavana, mutta ei niitten välillä ole tapahtunut mitään sellaista mistä olisin huolissaan.
Yritän totutella poikaystävän menneisiin ja exiin silleen ajateltuna, että menneisyys on osa kumpaakin elämää ja sitä ei voi muuttaa. Poikaystävän kanssa olemme puhunut mustasukkaisuudesta ja kontrolloimisesta missä menee raja. En usko poikaystävällä olisi tunteita exäänsä kohtaan, koska hyvin tunnen poikaystäväni se olisi suoraa kertonut onko meneillään mitään. Poikaystävä ei ole leikkinyt mun tunteilla vaikka välillä epäilen silloin kun exänsä pitää yhteyttä.
No,mutta toivottavasti pääsen yli epäluuloudesta ja mustasukkaisuudesta, vaikka en ole hyvissä väleissä exän kanssa mutta haluan luottaa poikaystävää ja pitäisi omiin ystäviin yhteyttä, vaikka oli exä tai naispuolinen. En sitä päätä.
Johtuu varmaan siitä että eroa ennen suhde on ollut huono, aika ja välimatka sitten hioo rosoja. Useimmilla kai hyviäkin aikoja on ollut ja jokainen pidempi suhde jättää jäljen. Siitä jäljestä on vaikea päästä eroon.
No jos on alaikäisiä lapsia niin on pakko jäädä roikkumaan.
Itse naisena olen ihmetellyt näitä eukkoja jotka ITSE haluaa eron ja sinkkuelämän ja helvetti on irti kun ex-mies löytää uuden naisen ja se osoittautuu vakavaksi. Miksi osa naisista aloittaa sen lapsilla pompottelun? Kiusanteon,veetuilla ja nyxän haukkumisen vaikka itse on sitä eroa haluttu ja monilla jo uusi mies valmiiksi kateltu.
Siksi että ensimmäinen suhde on se oikea, se jonka olisi halunnut kestävän. Seuraava on vain sen korvike. Ex on se aidosti kiinnostava ja läheinen ihminen. Miten nyxä, joka on ollut kuvioissa muutaman kuukauden tai vuoden olisi mitään verrattuna exään, jonka kanssa on jaettu lukemattomat asiat vuosien ajan?
Nyxän uutuudenkiilto himmenee, hänestä alkaa paljastua ärsyttäviä, vieraita piirteitä, seksi on toki kivaa, mutta ei NIIN kivaa.
Joten mieleen alkaa hiipiä ajatus, että tuli sittenkin tehtyä virhe...
Miksi haaskalle ryntäävät innokkaat nyxät eivät tajua olevansa lohdutuspalkinto?
Vierailija kirjoitti:
Itse naisena olen ihmetellyt näitä eukkoja jotka ITSE haluaa eron ja sinkkuelämän ja helvetti on irti kun ex-mies löytää uuden naisen ja se osoittautuu vakavaksi. Miksi osa naisista aloittaa sen lapsilla pompottelun? Kiusanteon,veetuilla ja nyxän haukkumisen vaikka itse on sitä eroa haluttu ja monilla jo uusi mies valmiiksi kateltu.
He ovat mustasukkaisia lapsistaan ja epävarmoja omasta äitiydestään ja heitä pelottaa että nyxä vie ykköspaikan. Lisäksi jos on seukattu teinistä asti ja ei olla koskaan oltu aikuisena sinkkuna niin sinkkuelämä 35 vuotiaana kolmen lapsen äitinä ei ehkä ollutkaan niin hohdokasta kuin etukäteen kuvittelivat. Näin luulen minä että tästä syystä exät ovat hankalia.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että ensimmäinen suhde on se oikea, se jonka olisi halunnut kestävän. Seuraava on vain sen korvike. Ex on se aidosti kiinnostava ja läheinen ihminen. Miten nyxä, joka on ollut kuvioissa muutaman kuukauden tai vuoden olisi mitään verrattuna exään, jonka kanssa on jaettu lukemattomat asiat vuosien ajan?
Nyxän uutuudenkiilto himmenee, hänestä alkaa paljastua ärsyttäviä, vieraita piirteitä, seksi on toki kivaa, mutta ei NIIN kivaa.
Joten mieleen alkaa hiipiä ajatus, että tuli sittenkin tehtyä virhe...Miksi haaskalle ryntäävät innokkaat nyxät eivät tajua olevansa lohdutuspalkinto?
Olen itsekin jonkun exä. Olin lasteni isän kanssa lähes 20 vuotta. Ei lasteni isän uusi vaimo ole mikään korvike tai lohdutuspalkinto, vaikka itse exän jätinkin. Minunkaan miesystäväni ei ole ex-mieheni korvike, vaan oma ihana itsensä! Toki tämä exäni nyxä ei pääse kokemaan exäni kanssa ensimmäisiä häitä, esikoisen syntymää yms. mutta kyllä hän on silti ihan oikeasti exäni ykkösnainen nykyään. Minä en ole, enkä halua olla, exälleni se läheisin ja kiinnostavin. Lasten asiat hoidamme asiallisesti, muuten emme kaveeraa. Kunnioitan exäni uutta ja hänen perhettään enkä heitä siksi häiritse. Suoraan sanottuna toivoisin, että miesystäväni ex toimisi samoin.
Epävarma äitiydestään miesystäväni ex varmaan on. Sinkkuelämän ihanuudesta 35-vuotiaana en hänen kohdallaan tiedä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
No jos on alaikäisiä lapsia niin on pakko jäädä roikkumaan.
Ei ole pakko jäädä roikkumaan. Minulla on useampi alaikäinen lapsi. En roiku exässä. En soittele exälle. En tunge kotiinsa. En kiusaa lapsilla. En muuta tapaamisia ilman todella pätevää syytä (sairaalaan joutuminen on jotakuinkin tarpeeksi hyvä syy). En odota pääseväni exän suvun juhliin. En soita exää talonmieheksi tai auton korjaajaksi. En ruinaa exältä rahaa.
-ap
Mitähän tämä roikkuminen sitten tarkoittaa?
Luuletko tosissasi, ettei miehesi saa siitä mitään kiksejä, kun ex roikkuu hänessä? Että ei tunnu missään, että nainen, jonka kanssa hän on vuosia ollut yhdessä, "roikkuu"? Vai luuletko, että teidän ihastuminen on sitä "tosirakkautta" ja eksä ei merkannut mitään.
Ei millään pahalla, mutta aloitukseksi on aika vittumainen. Sanonpahan vaan, näin elämää nähneenä, että ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa.
Minun ex löysi uuden heti erottuamme ja kyllä, loukkaannuin siitä. Tuntuu, ettei meidän 9 vuoden suhde merkinnyt hänelle mitään. Toisaalta, eksäni on läheisriippuvainen, joten eipä hän yksin pärjääkään. Otti ensimmäisen vastaantulijan. Eksällä oli taipumusta valehdella. Todennäköisesti valehtelee myös uudelle naiselle...
Vaikka olenkin loukkaantunut, en silti roiku hänessä. Itse asiassa en halua nähdä koko tyyppiä.
Ei ole pakko jäädä roikkumaan. Minulla on useampi alaikäinen lapsi. En roiku exässä. En soittele exälle. En tunge kotiinsa. En kiusaa lapsilla. En muuta tapaamisia ilman todella pätevää syytä (sairaalaan joutuminen on jotakuinkin tarpeeksi hyvä syy). En odota pääseväni exän suvun juhliin. En soita exää talonmieheksi tai auton korjaajaksi. En ruinaa exältä rahaa.
Sama. Itse en haluaisi olla eksän kanssa missään tekemisissä tai toki lapsiin liittyvissä, mutta arvaa vain onko ikävää, kun eksä haluaisi kertoa uudesta suhteesta ym. Ei kiinnosta, eikä myöskään kiinnosta tutustua uuteen kumppaniin. Oon joutunut vääntämään aika paksusta rautalangasta eksälle tästä ennen kuin hänelle on mennyt pikkuhiljaa jakeluun 😥
Mua on aina ihmetyttänyt nämä epätoivoiset naiset, jotka sotkeutuu juuri eronneeseen mieheen. Eiköhän se ole sanonattakin selvää, että vasta eronneella ei ole kaikki asiat vielä edellisestä suhteesta käsitelty. Jotkut miehet ottavat uuden naisen kostoksi, jotkut laastariksi, jotkut ovat niin riippuvaisia, etteivät pärjää omillaan. Mihin ryhmään apn mies kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Mua on aina ihmetyttänyt nämä epätoivoiset naiset, jotka sotkeutuu juuri eronneeseen mieheen. Eiköhän se ole sanonattakin selvää, että vasta eronneella ei ole kaikki asiat vielä edellisestä suhteesta käsitelty. Jotkut miehet ottavat uuden naisen kostoksi, jotkut laastariksi, jotkut ovat niin riippuvaisia, etteivät pärjää omillaan. Mihin ryhmään apn mies kuuluu?
Varmaan alunperin laastariksi. Kuten myös minä miehen. Se vaan, kun siihen laastariin sitten rakastuikin oikeasti. Ei se, että rakastuu uuteen ihmiseen tarkoita, että vanha suhde ei merkinnyt mitään. Eikä se, että päästää exän menemään, eikä jää roikkumaan ole vanhan suhteen mitätöintiä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan alunperin laastariksi. Kuten myös minä miehen. Se vaan, kun siihen laastariin sitten rakastuikin oikeasti. Ei se, että rakastuu uuteen ihmiseen tarkoita, että vanha suhde ei merkinnyt mitään. Eikä se, että päästää exän menemään, eikä jää roikkumaan ole vanhan suhteen mitätöintiä.
-ap
Mitenkäs kauan te kyyhkyläisette olette olleet yhdessä? Olette siis rakastunut vaikka mies vadta eronnut ja ex roikkuu? Sori, mutta ei nyt kuulosta vielä ihan kirkossa kuulutetulta rakkaudelta. Sorry
Oletkohan sekoittanut rakkauden ihastumiseen?
Asiat ei taida olla ihan noin yksoikoisia.
Omalla kohdalla tilanne on niin, että erosimme mieheni kanssa ja jäimme kavereiksi. Mies löysi uuden vaimon, kenellä lapsia. Eli siis uusperhe. Soittelee minulle aika usein ja kertoo elämästään. Uusi vaimo sitten tästä riitaa haastamaan. Mies pelkurimaisesti selitti uudelle vaimolleen, että minä olen hullu ja riippuvainen ja hän olisi halunnut päästä minusta eroon, mutta kun minä roikun. Nyt uusi vaimo mustamaalaa minua miehen suvulle ja yhteisille tutuillemme. Ja mies haluaisi silti salaa pitää minuun yhteyttä, vaikka minulla ei ole sille mitään asiaa enää