Miten te fiksut
ja sivistyneet jaksatte ihmisiä? Mikä on teidän keino jaksaa kaiken tyhmän mölinän keskellä? Mä haluaisin oikeasti kuulla, sillä en meinaa jaksaa näitä älyttömiä vääntöjä milloin mistäkin etenkin kun taulapäät ilkkuu kaikkea vaikkeivät edes tajua koko asiaa. Niinkuin nyt tämä sukupuolineutraalius...sitä huomas taas miten yksinkertaisia ihmiset on. Eikä se vielä mitään, mutta ivaavat sitten estoitta fiksumpiaan oikein joukolla, huoh. Mä oon niin väsynyt tähän kaikkeen typeryyteen.
Kommentit (19)
Minua auttaa sietämään, kun ajattelen ihmistä sinä mikä se on: biologisena, evoluution muokkaamana eläimenä muiden joukossa. Laumasieluisuus, selkäytimellä tehdyt pikapäätökset, voimakas me vastaan ne -henki, aggressiivisuus, kaikki tämä on ollut ihmiskunnan historiassa enemmän lajille hyödyksi kuin haitaksi. Joten siihen suuntaan ollaan kehitytty. Tämä on oikeastaan neutraali asia, ei kielteinen tai myönteinen. Kun joku käyttäytyy oikein törpösti, ajattelen, että siinä hän vain toteuttaa evoluution sanelemaa rooliaan aggressiivisena urpona. Ja että mulla itselläni, koska tajuan enemmän, on mahdollisuus valita oma toimintani toisin.
Mua tämä ajatus helpottaa.
Ei sitä aina jaksakaan. Mutta mä oon opettaja luonteeltani ja myös koulutukseltani (aineenopettaja), niin lähden siitä, että yritän selventää asioita vähän tyhmemmillekin. Kyllä jotkut välillä oppii.
Hyvin muotoiltu tuo evoluutioteoria. Helpottaa minuakin tuo ajatus.
T. se edellinen vastaaja
Vierailija kirjoitti:
En kestäkään. Kamalaa laumahysteriaa joutavanpäiväisten asioiden parissa. Ja ollaan niin uhmakkaita.
Yritän välttää näkemästä ja kuulemasta noita hurmioita. Ja vetäydyn pois moisista keskusteluista, en lähde tuon tasoisten kanssa keskusteluun.
Samaa mietin itekin. Alan jättää lukematta noita juttuja tai luen tosi valikoiden.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin muotoiltu tuo evoluutioteoria. Helpottaa minuakin tuo ajatus.
T. se edellinen vastaaja
Oli kyllä hyvä pointti.
Ei sitä kestäkkään. Just nuo tilanteet varsinkin rasittaa kun ajattelet että kyllähän tyhmempikin ymmärtää kun rauhallisesti selitän, sitten väännät rautalangasta ja toinen vastaa jotain niin pöljää että huomaat ettei se ymmärtänyt yhtään mitä yritit sanoa, tuskin edes luki muuta kuin puolikkaan lauseen ennen kuin hätäili vastaamaan taas jotain olkiukkoja vastaan.
Ja miten sitä kestää? Sarkasmin voimalla, sitähän ei toki ymmärrä juuri kukaan, mutta itsellä edes pientä huvia.
Ihmettelen usein eikö kukaan muu kelaa omia tunteitaan ja ajatuksia, että miksi juuri minä olen päätynyt ajattelemaan jostain asiasta näin. Tai miksi tämä asia herättää minussa näin voimakkaita tunteita ja onko siinä mitään mieltä. Tuntuu että suurin osa ihmisistä vetää ihan autopilotilla sen mukaan mitä tunteita mieleen pulpahtaa milloinkin.
7
Yritän muistuttaa itseäni siitä, että ihmisten keskimääräinen älykkyysosamäärä on vain 100.
Juu, tuo sukupuolijuttu oli kyllä... Kun arvelin, että muutamat taas tahallaan ymmärtää väärin, mutta kun vaikutti siltä, että suuri osa ymmärsi väärin. Itse jutussa saattoi lukea asian oikea laita, mutta silti 99 % prosenttia kommenteista on luokkaa "tää vouhotus on jo liikaa, tytöt on tyttöjä ja pojat poikia!!!".
Joku mainitsi sarkasmin. Siitä saa itselleen iloa. Ja tuo evoluutionäkökulma oli hyvä. Tuo vähän lohtua.
Sukupuolineutraaliudesta ei jakseta vouhkata, kun tietoa tulee enemmän, sama juttu oli homojen suhteen.
Seksuaalisesta ahdistelusta en ole enää lue tai katso mitään. Ylen ahdisteluilta alkoi oikeasti ahdistamaan vartissa niin, että piti sulkea telkkari, oli vain viimeinen pisara. Se vähättely ja miesten suhtautuminen menee yli.
Tämä ei varmasti ole paras keino, mutta aika usein kävelemällä peilin eteen ja kysymällä itseltäni, että olenko oikeasti niin fiksu, vai kuvittelenko vain. Toisaalta olen oppinut, että ei minun ole pakko viettää aikaani sellaisten ihmisten seurassa, joiden seura vie minulta enemmän voimia kuin on tarpeen. - Ei ainakaan paljon. - Satunnaisesti sitten saattaa kestää kun tietää, että se on vain hetkellitä. Ja sitten kiittää, että onneksi muunkinlaista seuraa on vielä toistaiseksi ollut tarjolla ja mahdollisuus kohdata.
Vierailija kirjoitti:
ja sivistyneet jaksatte ihmisiä? Mikä on teidän keino jaksaa kaiken tyhmän mölinän keskellä? Mä haluaisin oikeasti kuulla, sillä en meinaa jaksaa näitä älyttömiä vääntöjä milloin mistäkin etenkin kun taulapäät ilkkuu kaikkea vaikkeivät edes tajua koko asiaa. Niinkuin nyt tämä sukupuolineutraalius...sitä huomas taas miten yksinkertaisia ihmiset on. Eikä se vielä mitään, mutta ivaavat sitten estoitta fiksumpiaan oikein joukolla, huoh. Mä oon niin väsynyt tähän kaikkeen typeryyteen.
ÄO yli 160. Itseä auttaa se kun lukee maailman uutisia päivittäin vähintään tunnin. Auttaa ymmärtämään miten erilaisia ihmiset ovat eripuolilla maailmaa, sekä mihin suuntaan maailma on menossa.
TV:tä en ole katsonut sitten vuoden 2005 jälkeen. Koska maailmalla tapahtuvat realiteetit ovat paljon suurempaa draamaa kuin yksikään elokuva tai draama sarja. Pää-syyt TV:n katselun lopettamiselle olivat mainokset ja turhat ohjelmat. Sekä se kun YLE rupesi säälimättömästi valehtelemaan kansalle Suomi-Saksa-Israel turvallisuus sopimuksen myötä (Tarja Halonen allekirjoitti 2010, sekä muutettiin koskemaan kaikkea mediaa mitä suomi saa julkaista israelista v2012).
STT on tämän turvallisuussopimuksen suurin valvova taho, jolla on ainoastaan oikeus suomentaa ulkomaan uutiset jotka tulevat yleensä AFP-Reuters uutisten välitykseltä, joiden maat on myös allekirjoittaneet vastaavat turvallisuus sopimukset jotta euroopassa levitettävät uutiset Israelista, ovat aina muotoiltu Israelin positiivisessa valossa näyttäviksi, sekä NATO:a myötäillen, ja samasta syystä itä pelkoa/venäjällä pelotellaan, naiden sopimusten myötä, jotta saataisiin kaikki maat jotka näitä uutisia levittää pelkäämään itää ja NATO myönteiseksi.
Suomi on käytännössä myös NATO maa isäntämaa sopimuksen takia. Ei virallinen jäsen, mutta konfliktin syttyessä NATO ottaa suomen ilmatilan valvottavakseen, ja tekee suomesta NATO liittolaisen.
Uutisia kannattaa lukea, mutta ei kannata eurooppalaisia uutisia lukea, ne ovat suurilta osin muotoiltu propagandaksi, pieni osa totuutta jotta saadaan suuri valhe läpi.
Esimerkiksi YLE uutisointi NTP sopimuksesta, YLE syytti suoranaisesti egyptiä uutisotsikoissaan sekä tekstissään, oli vain maininta "myös Israel vastusti sopimusta". Todellisuudessa Israel on estänyt kyseisen sopimuksen jo 15 kertaa putkeen, Egypti on luvannut allekirjoittaa heti jos Israel tekee sen ensin. Joten länsimedia yksinomaan syytti Egyptiä sopimuksen kaatumisesta, oli se sitten YLE, BBC, Reuters, AFP etc. Yhdessäkään länsimediassa ei mainittu että Egypti suostuis jos israel sen allekirjottaisi myös. Jokainen suolti "kauniita valheita" jotta Israel ei saisi syitä päälleen, tai näyttäisi huonossa valossa EU kansalaisille. Vaikka koko sopimus on kaatunut yksinomaan Israelin takia jo 15 kertaa vuosien saatossa.
Ei mikään NTP, vaan NPT sopimus. Typo edellisessä.
googlaa tyyneysrukous. suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Minua auttaa sietämään, kun ajattelen ihmistä sinä mikä se on: biologisena, evoluution muokkaamana eläimenä muiden joukossa. Laumasieluisuus, selkäytimellä tehdyt pikapäätökset, voimakas me vastaan ne -henki, aggressiivisuus, kaikki tämä on ollut ihmiskunnan historiassa enemmän lajille hyödyksi kuin haitaksi. Joten siihen suuntaan ollaan kehitytty. Tämä on oikeastaan neutraali asia, ei kielteinen tai myönteinen. Kun joku käyttäytyy oikein törpösti, ajattelen, että siinä hän vain toteuttaa evoluution sanelemaa rooliaan aggressiivisena urpona. Ja että mulla itselläni, koska tajuan enemmän, on mahdollisuus valita oma toimintani toisin.
Mua tämä ajatus helpottaa.
Kiitos tästä.
Fiksuudella vain ei ole paljon arvoa, jos on kiltti. Elukkaihmiset pyrkii kaikin keinoin jyräämään ne joita ei voi lokeroida. Elukkaihmiset ei siedä kun fiksummilla on jotain mitä heillä itsellään ei ole. Elukkaihmiset on raivoissaan jos fiksu ei kadehdi samoin kuin hän itse kadehtii. Fiksu jos on herkkä, jää alisuorittajaksi. Vihaajat painaa ohi vihan voimalla.
Tyhmemmillä on helpompaa.
Suren.
En jaksakaan.
Eniten ärsyttää ihmiset, jotka haukkuvat muita perustelematta mitenkään järkevästi omaa näkökantaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄO yli 160. Itseä auttaa se kun lukee maailman uutisia päivittäin vähintään tunnin. Auttaa ymmärtämään miten erilaisia ihmiset ovat eripuolilla maailmaa, sekä mihin suuntaan maailma on menossa.
TV:tä en ole katsonut sitten vuoden 2005 jälkeen. Koska maailmalla tapahtuvat realiteetit ovat paljon suurempaa draamaa kuin yksikään elokuva tai draama sarja. Pää-syyt TV:n katselun lopettamiselle olivat mainokset ja turhat ohjelmat. Sekä se kun YLE rupesi säälimättömästi valehtelemaan kansalle Suomi-Saksa-Israel turvallisuus sopimuksen myötä (Tarja Halonen allekirjoitti 2010, sekä muutettiin koskemaan kaikkea mediaa mitä suomi saa julkaista israelista v2012).
STT on tämän turvallisuussopimuksen suurin valvova taho, jolla on ainoastaan oikeus suomentaa ulkomaan uutiset jotka tulevat yleensä AFP-Reuters uutisten välitykseltä, joiden maat on myös allekirjoittaneet vastaavat turvallisuus sopimukset jotta euroopassa levitettävät uutiset Israelista, ovat aina muotoiltu Israelin positiivisessa valossa näyttäviksi, sekä NATO:a myötäillen, ja samasta syystä itä pelkoa/venäjällä pelotellaan, naiden sopimusten myötä, jotta saataisiin kaikki maat jotka näitä uutisia levittää pelkäämään itää ja NATO myönteiseksi.
Suomi on käytännössä myös NATO maa isäntämaa sopimuksen takia. Ei virallinen jäsen, mutta konfliktin syttyessä NATO ottaa suomen ilmatilan valvottavakseen, ja tekee suomesta NATO liittolaisen.
Uutisia kannattaa lukea, mutta ei kannata eurooppalaisia uutisia lukea, ne ovat suurilta osin muotoiltu propagandaksi, pieni osa totuutta jotta saadaan suuri valhe läpi.
Esimerkiksi YLE uutisointi NTP sopimuksesta, YLE syytti suoranaisesti egyptiä uutisotsikoissaan sekä tekstissään, oli vain maininta "myös Israel vastusti sopimusta". Todellisuudessa Israel on estänyt kyseisen sopimuksen jo 15 kertaa putkeen, Egypti on luvannut allekirjoittaa heti jos Israel tekee sen ensin. Joten länsimedia yksinomaan syytti Egyptiä sopimuksen kaatumisesta, oli se sitten YLE, BBC, Reuters, AFP etc. Yhdessäkään länsimediassa ei mainittu että Egypti suostuis jos israel sen allekirjottaisi myös. Jokainen suolti "kauniita valheita" jotta Israel ei saisi syitä päälleen, tai näyttäisi huonossa valossa EU kansalaisille. Vaikka koko sopimus on kaatunut yksinomaan Israelin takia jo 15 kertaa vuosien saatossa.
Tässä ylelle tehty versio: https://yle.fi/uutiset/3-8012620
Sentään mainitaan että "Ydinsulkuneuvottelut järjestetään viiden vuoden välein, mutta neuvotteluiden tulokset ovat usein jääneet laihoiksi tai olemattomiksi." Mutta ei mainintaa siitä että Israel ei ole kertaakaan siihen suostunut, minkä takia sopimus on jokaikinen kerta kaatunut.
Tässä vastaava uutinen RT:n uutisoimana: https://www.rt.com/news/261485-us-blocks-nukes-deal/
kertoo paljon enemmän faktaa ja syitä miksi neuvottelut kaatuivat ja kuka on ollut syyllinen joka ikinen kerta.
Itkin kun luin YLE:n version, että suomalaisia kusetetaan näin surutta tuon sopimuksen takia, mistä suurin osa kansalaisista on täydessä pimennossa että tälläisiä media sensurointi siopimuksia edes on olemassa.
En kestäkään. Kamalaa laumahysteriaa joutavanpäiväisten asioiden parissa. Ja ollaan niin uhmakkaita.
Yritän välttää näkemästä ja kuulemasta noita hurmioita. Ja vetäydyn pois moisista keskusteluista, en lähde tuon tasoisten kanssa keskusteluun.