Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA! Esiintyykö sokereilla keto-enoli-tautomeriaa??

Vierailija
15.11.2017 |

AV:n asiantuntijat, valaiskaa minua: Esiintyykö monosakkaridien avoketjuisilla muodoilla keto-enolitautomeriaa? Jos ei, niin miksi ei? Ja jos esiintyy, niin eikö se silloin tarkoita sitä että karbonyyliryhmä saattaa lähteä vaeltelemaan hiilirungossa paikasta toiseen??

Pahoittelut siitä että esitän kysymyksen täällä vauvapalstalla, mutta olen varma että täällä on ihmisiä jotka osaavat vastata tuohon! Harmi kun suomessa ei oikein ole mitään tiedeaiheista keskustelupalstaa, jossa tämäntyyppisiä kysymyksiä voisi esittää enemmänkin... :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu! Missä palstan farmaseutit?? Tiedän että olette siellä, ja teidän pitäisi osata vastata tähän, koska olette opiskelleet orgaanista kemiaa vähintään 2 kurssin verran!

Vierailija
2/9 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan opettajat ovat uupuneet ja uuvahtaneet Suomi 100 juhliensa ja viikkojensa alle. Kirsikkana kakun päällä vielä ne lukemattomat kirjoittamattomat wilmaviestit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajat puolestaan surkuttelevat säälittäviä 3000 euron bruttotulojaan, siinä missä työtön Pekka valittaa Kelasta tulevan summan riittämättömyyttä.

Vierailija
4/9 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei, joko kuulit että Saara aalto edustaa Suomea euroviisuissa?

Vierailija
5/9 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, että cheek lopettaa?

Vierailija
6/9 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
7/9 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Down

Vierailija
8/9 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun nyt sen verran pitää jaksaa nähdä vaivaa että katot noista linkeistä:

https://www.google.fi/search?q=keto-enol+tautomerism+of+monosaccharides…

t. Orgaanikko

Vierailija
9/9 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sun nyt sen verran pitää jaksaa nähdä vaivaa että katot noista linkeistä:

https://www.google.fi/search?q=keto-enol+tautomerism+of+monosaccharides…

t. Orgaanikko

Joo joo, myönnetään että olin tässä suhteessa laiska, olen vähän kyllästynyt googlaamiseen. Löysin sitten lopulta wikipedia-artikkelin joka osittain vastaa aloituksen kysymykseen: https://en.wikipedia.org/wiki/Lobry_de_Bruyn%E2%80%93van_Ekenstein_tran…

Tosin tuossakaan ei pahemmin eritellä niitä olosuhteita, joissa reaktio on mahdollinen. Itse ehkä lähinnä olisin ollut kiinnostunut siitä, pystyykö reaktio tapahtumaan ihmiskehon olosuhteissa...

Ja fiksujen, asiantuntevien ihmisten kanssa keskustelemalla nyt vaan oppii niin paljon paremmin kuin yksinään sekalaisia kirjallisuuslähteitä tonkimalla, tämä on fakta.

t. ap