Kolmas lapsi - katastrofi vai ei?
Pelkään ehkäisystä huolimatta olevani raskaana, lapsiluvun piti olla täynnä. Lapset nyt 4,5 ja 1,5. Sanokaa, onko kolmen lapsen kanssa niin kauheaa kuin pelkään? Kuopuksen vauvavuosi oli vaikea, hän on huonouninen edelleen.
Pelkään, etten ikinä enää saa nukkua, lapset sairastavat vuorotellen koko ajan, minnekään ei saa kolmea lasta hoitoon yhtä aikaa, ja taloudellisesti tilanne olisi katastrofi.
Yleensä ovulaation ja menkkojen välillä korkeintaan vähän turvotusta ja tunteikkuutta, nyt mahaa juilii menkkamaisesti, viluttaa ja väsyttää, vaikka on vielä useampi päivä menkkojen alkuun.
Kommentit (3)
Itse sain kolme poikaa neljän vuoden sisällä. Kolmas lapsi ei ole katastrofi.
Uusi lapsi on aina katastrofi. Älkää hankkiko.
Ei ole mitenkään kauheaa kolmannen kanssa eikä ollenkaan niin raskasta kuin minäkin mietin kolmatta odottaessa. Itse asiassa olin paljon rennompi ja rauhallisempi kolmannen vauvan kanssa kuin ensimmäisten. Kaikki oli jo niin rutiinia, ettei tarvinnut pelätä kaikkea hassua mitä ensimmäisten kanssa pelkäsi. Vauva oli itse asiassa vähän hankalampi tapaus kuin kaksi ensimmäistä, mutta koin vauva- sekä taaperoajan silti ehdottomasti helpommaksi ja nautin vauvasta tosi paljon.
Eli siitä vaan nauttimaan raskaudesta, jos raskaana olet:)