Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teette 1,5 vuotiaiden kanssa?

Vierailija
14.11.2017 |

Tiedän että heidän kanssaan voi piirtää, maalata, leikkiä, ulkoilla, lukea kirjaa, käydä kerhossa, käydä leikkipuistossa, käydä muskarissa yms. Mutta mitä te oikeasti teette heidän kanssaan? Päivärytmi?

Meillä lapsi herää n.klo.7.30
Aamupala
Leikkiä
Ulos
Sisään ja lounas
Leikkiä
Nukkumaan (n.2,5-3h)
Välipala
Leikkiä
Ulos
Sisään ja ruoka
Leikkiä
Iltapala
Nukkumaan (n.klo.19.30-20)

Tuntuu että joka päivä sama kuvio. Kyllästyttää. On meillä muskarit ja kerhot ja jumpatkin mutta lapsi usein kipeä eikä räkäisenä voi viedä. Joskus näemme kavereita ja nämä päivät ovatkin kivoja mutta juuri oman ja muiden lasten sairastelujen vuoksi nämä tapaamiset jäävät minimiin. Haluan kyllä olla lapsen kanssa kotona ja tarkoitus onkin olla vielä 1-1,5 vuotta mutta jotenkin nyt on epätoivoinen olo.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/5 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsellani oli aikanaan sama kuvio. Nyt jo koululainen. Kävisin kerran viikossa tai parin viikon välein syömässä ulkona, tai vieraalla paikkakunnalla, ettei ihan tylsisty.. tai riippuu missä asut, esim yhden yön reissut tuonikäisen kanssa kivoja..

Myös kylpylä ja uimahalli reissut kivoja esim. Naapuri paikkakunnalle. Leikkitreffit jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydään kerran päivässä vaan ulkona, joskus ei sitäkään, ja olen kokenut sen helpottavana asiana ettei ulkoiluista ota paineita. Saadaan aamupäivällä rauhassa lukea kirjoja, kokata lounas ja tehdä jotain erikoisempaakin jos huvittaa. Lapsi viihtyy nykyään jonkin verran yksin rakentamassa legoilla yms., joten silloin saatan lukea jotain lehteä tai kirjaa itse kahvikupin kera.

Mutta sinulla selvästi vaivaa tekemisen puute, joten sanoisin että kannattaa kokeilla reippaasti tehdä jotain mikä itseä vain kiinnostaa. Kävelevä taapero pystyy jo moneen mukana! Menkää retkille, museoihin, mitä vain mikä itseäsi kiinnostaa.

Ja vaikka nyt tuntuu puuduttavalta, niin laosi kehittyy kokoajan. On ihan erilaista viettää arkea vaikkapa 2-vuotiaan kanssa kuin näin pienen, joka ei vielä puhukaan kunnolla.

Vierailija
4/5 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsellani oli aikanaan sama kuvio. Nyt jo koululainen. Kävisin kerran viikossa tai parin viikon välein syömässä ulkona, tai vieraalla paikkakunnalla, ettei ihan tylsisty.. tai riippuu missä asut, esim yhden yön reissut tuonikäisen kanssa kivoja..

Myös kylpylä ja uimahalli reissut kivoja esim. Naapuri paikkakunnalle. Leikkitreffit jne..

Kiva idea tuo että yön yli johonkin. Sitä voisinkin kokeilla! Asumme Helsingissä ja niin asuu oikeastaan ystävämme ja perheemmekin mutta voisihan sitä jonkinlaisen matkan kahdestaan lapsen kanssa johonkin lähikaupunkiin tehdä! Kiitos! Ap

Vierailija
5/5 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käydään kerran päivässä vaan ulkona, joskus ei sitäkään, ja olen kokenut sen helpottavana asiana ettei ulkoiluista ota paineita. Saadaan aamupäivällä rauhassa lukea kirjoja, kokata lounas ja tehdä jotain erikoisempaakin jos huvittaa. Lapsi viihtyy nykyään jonkin verran yksin rakentamassa legoilla yms., joten silloin saatan lukea jotain lehteä tai kirjaa itse kahvikupin kera.

Mutta sinulla selvästi vaivaa tekemisen puute, joten sanoisin että kannattaa kokeilla reippaasti tehdä jotain mikä itseä vain kiinnostaa. Kävelevä taapero pystyy jo moneen mukana! Menkää retkille, museoihin, mitä vain mikä itseäsi kiinnostaa.

Ja vaikka nyt tuntuu puuduttavalta, niin laosi kehittyy kokoajan. On ihan erilaista viettää arkea vaikkapa 2-vuotiaan kanssa kuin näin pienen, joka ei vielä puhukaan kunnolla.

Kiitos tsempeistä! Tuokin jo antaa toivoa että jo 2 vuotias voisi olla erilainen. Lapsemme on jotenkin todella villi ja hänen kanssaan tuntuu välillä ylivoimaiselta lähteä mihinkään esim.museoon. Tätä olemme muutaman kerran kokeilleet ja kauhea huuto ja rimpuilusiitä vaan seuraa ja itse tulee vihaiseksi. Itselleni tuo ulkoilu on päivän paras hetki, ulkoilisimme pidempäänkin jos lapsi vain jaksaisi.

Mutta toivon suuresti että lapsi hieman rauhottuisi, olisi kiva päästä tekemään vähän enemmän!

Ap