Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt käy sääliksi huuto.net ostajaa...

09.04.2006 |

Oikeesti. Mulla ei ole ollut tapana puuttua näihin juttuihin, sillä en kadehdi toisten voittoja. Mutta nyt on pakko. Itsekin myyn huutiksessa, tosin pääsääntöisesti vain uuden veroista. Voittoja napsin itsekin, kun tilaisuus osuu kohdalle, mutta edelleen vain uuden veroisista. Huonommat yksilöt käyn myymässä kirpputorilla, kuten nytkin. Ja monesti olen omiani löytänyt huutiksesta, eikä sillä ole sinänsä mitään väliä, mutta nyt harmittaa ostajien puolesta!

Kaikki myymäni reimatecit ja marimekot näkyvät nyt olevan myynnissä ja " ihan hyvä kuntoisina vielä" . Mut oikeesti, yhdenkin haalarin itse ostin 3 eurolla, käytin syksyn ja nyt myin kympillä pois. Se ehti itsepalvelupuolella roikkua pari viikkoa 12 euron hintaan, eikä kelvannut kellekään; edes jobbareille. Ja nyt joku raukka maksaa siitä 45 euroa ja vielä postikulut päälle. Oikeesti mua surettaa sen ostajan puolesta. Ehkä jonnekin käpykylälle, jossa kirpputoreja ei ole, sen voisi lähettää 20 eurolla (sitä mietin itsekin, mutta valkkasin helpomman tavan kun hyvääkin myytävää on yllin kyllin) , mutta jos ei tuosta kaupasta tule huuto.net pettymystä niin sitten ei mistään. Tekisi mieli kommentoida noihin muihinkin kohteisiin, että ostajat käyttäisivät harkintaa, mutta kun periaate sanoo että antaa kaikkien kukkien kukkia.... ja jokaisen yrittää tavallaan:(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, huh, rajansa kaikella. Varmaan, jos huomaisin vastaavan ja tietäisin myynnissä olevan huonokuntoisen tuotteen, laittaisin varmaan myyjälle kysymyksiä tuotteen laadusta yms. Jotain pientä vihjailua tms. Kyllähän huuto.netistä löytyy kaikenkarvaista yrittäjää, mutta lastenvaatteissa " naruttaminen" on mielestäni törkeää, ainakin noissa puitteissa, mitä kerroit.

Vierailija
2/21 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn Huuto.netissä (en tällä nimimerkillä... ;) ) lähinnä lastenvaatteita, jotka ovat uusia tai erittäin hyväkuntoisia. Jos kohteellani on hv, niin se on kyllä yleensä melko alhainen. Mutta tosiaan välillä käy kovasti sääliksi, kun ihmiset ovat valmiita maksamaan ihan liian paljon joistakin vaatteista. Monesti omiin kohteisiini lisään jotain ylimääräistä, jos hv ylittyy kovin aikaisessa vaiheessa, koska en halua ihmisten maksavan liikaa... Voittoa tuolla huutiksessa tulee ihan hyvin, siis ainakin itse olen tyytyväinen mutta en todellakaan ole ahne tai trokari niin kuin hyvin monet tuntuvat olevan. :(

Mies aina sanookin, että minun pitäisi lopettaa huutiksessa myyminen, kun olen liian " pehmo" ... Myyn huutiksessa vain siksi, että se on minulle vaivattomin tapa myydä; minulla ei ole aikaa lähetellä kuvia ja vastailla sähköposteihin koko päivää (ne pari päivää kohteiden sulkeuduttua ovat poikkeuksia...). Jotain hyötyäkin huuto.netistä on, minulla on nyt muutama ostaja, joille tarjoan suoraan tietynlaisia/-kokoisia vaatteita ja saan kaappeihin tilaa vaivattomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta piti vielä lisätä, että mua kanssa ärsyttää, kun ihmiset myy " uutena/huippukuntoisena" esim. reiällisiä tai tosi kuluneita vaatteita!

Vierailija
4/21 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän kaikkien käsitykset hyväkuntoisesta eroaa vain näin huimasti. Silläpä sitä en ole aivan kauheasti uskaltanut sieltä ostaakaan, kun muutaman kerran olen saanut todeta, että " vähän nyppyä" tarkoittaa minun loppuunkäytettyä:)

Mutta tosiaan toivotaan, että ostajan ja myyjän näkemykset kohtaavat!

Mutta kutenkin tohon hintaan pitäisi saada kyllä jo hiukan uudempi mallikin, eikä tuollaista useita vuosia vanhaa. Baby-mallin tämän vuotisia haalareitakin oli just jossain tarjouksessa 79e. Ja viime vuotisia saa alennuksesta puoleen hintaan.... Mutta niinhän se menee, ettei se ole tyhmä joka pyytää....

Sen verran vielä, että sekin ikävää, etä kehdataan suoraan valehdella että muka yhden käyttämä. Toiset on tuollakin sen verran rehellisiä että sanovat suoraan käytettynä hommatun. Silloin ostaja voi rehellisiin tietoihin tehdä päätöksensä. Mutta kun meilläkin tota haalaria käytti 2 ja hommattiin kuitenkin käytettynä...:(

Vierailija
5/21 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on sinulta ostanut jo monella käytetyn puvun ja myy sitä yhden käyttämänä ja aika kalliilla, niin laita ihmeessä viestiä! Toi on jo aika ahnetta ja törkeetä!

Vierailija
6/21 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on käynyt muutaman kerran sillä lailla, että olen alennuksesta ostanut jonkun vaatteen, sitten se on ollut meidän tytöllä käytössä, ja sen jälkeen olen laittanut sen huutonettiin myyntiin ja siitä on huudettu enemmän, kuin mitä itse olen siitä maksanut. Esimerkkinä yksi Bamse-body, josta maksoin itse jotain 4 euroa kaupassa, body oli meillä vähän aikaa kaytössä, jäi pieneksi, laitoin huutonettiin myyntiin. Ja joku huusi bodysta jotain 6 euroa. Body oli kyllä hyväkuntoinen, lähes kuin uusi, mutta jotenkin tuntui epäreilulta.

Sitten vähän samanlainen kauppa, kuin tuo ap:n kertoma reiman puku juttu, paitsi että minä olin ostanut kirppikseltä ja myin sitä meidän käytön jälkeen huutonetissä. Ostin kirppikseltä 50 sentillä semmoisen trikooasun (body ja housut), ne oli meillä käytössä ja laitoin ne pieneksi jäätyä huutonettiin myyntiin, lähtöhinnaksi 0e ja korotukseski 50 senttiä, huudot kohosivat 3,5 euroon. Ja asu ei ollut mikään siisti enää ja olin sen myös myynti ilmoituksessa maininnut. No ostaja palutteessa sitten kiitteli nätistä ja ihan siististä asusta. Siinä taas huomasi kuinka jonkun mielestä jo ei-niin-siisti asu on siisti.

Tämmösiä kokemuksia minulla, en tiedä pitäisikö kohteisiin ruveta laittamaan hinta, jonka minä olen maksanut, mutta periaatteessa niinhän se on että tyhmä on se joka maksaa, mutta itselle jää kuitenkin tuommoisista kaupoista aina vähän huono maku...

Vierailija
7/21 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin yksityisviestiä korkeimman tarjouksen tehneelle ja kertoisin minkälainen puku on kyseessä. Sen jälkeen on ostajalla oikeus olla lunastamatta huutoa, koska myyjä ei kerro kaikkea olennaista ilmoituksessaan. Ja jos ostaja on luulossa, että puku on kunnollinen ja lunastaa sen kaiken lisäksi postitse, on siitä vielä enemmän harmia... ja kuluja.

Vierailija
8/21 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huuto.netin meklari suhtautuu kauppaan, jos myyjä tekee siitä valituksen. Kuitenkin korkeimman tarjouksen tekijä on velvollinen ostamaan tuotteen. Ja jos menee tuotteen palautukseen, onnistuuko se? Tosi hankala juttu; kuitenkin tuossa on jo isot rahat kysymyksessä.

Löysin huuto.netistä ehkä (?) ko. olevan tuotteen: ontuvia selityksiä..., jos nyt kyseessä todella oli sama kaupanteko.

Vierailija
9/21 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin aiemmin ostanut ja myynyt huuto.netissä, mutta viime aikoina perinteinen kierrätysidea on palstalta kadonnut. Siksi meillä onkin siirrytty uuden ostajaksi ja ilmaiseksi tutuille ja tuntemattomille lahjoittajaksi. Harmillista, koska lastenvaatteiden kohdalla kierrätys olisi hyvä juttu. Jää vain tosi paha mieli tuollaisista tapauksista, joita olen nyt kuullut useampiakin. Muutenkin hinnat ovat nousseet joidenkin tuotteiden osalta ihan pilviin. Vielä kun lisäilee postikulut, on kannattavuus ainakin ostajan puolella kaukana.

Itse olen pitänyt noin 10-20% uuden hinnasta kelvollisena käytetylle, mutta nykyään hinnat tuntuvat lähtevän 50 prosentista. Itsekin olen myynyt vaatteita, joiden hinta on noussut lähemmäs alkuperäistä myyntihintaa, eikä noista kaupoista jostain syystä jää itsellekään hyvä mieli, vaikka ostaja kiittelisikin.

Vierailija
10/21 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kaikki hyvä pitää pilata....

Iso summa laittaa rahaa " kakkoshaalariin" :(

Sääliks käy mullakin ja taas sain hyvän syyn olla huutamatta. On niin vaikeaa löytää niitä jyviä akanoista....

Minäkin suosittelen laittamaan yksityisviestin huutajalle!!!

Vierailija
11/21 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut TODELLA vähän ehkä n.10 krt ja näistä

jo kaksi kertaa OSTIN UUDENVEROISEN = ns. UUSI.

Molemmilla kerroilla tuli tuote joka ei TODELLAKAAN ollut

uudenveroinen. Jälkeenpäin katselin kauppiaan saamia

palautteita ja huomasin että näin oli käynnyt muillekkin.

Tästä opin että tutkin ensin myyjän historiaa jonka jälkeen

toivon että löydän jyvät akanoista.... HEH =D

Itse olisin valmis maksamaan hyvinkin että tuote oikeasti

olisi hyvä ja toimiva... vaan saa kyllä olla todella tarkkana.

Harmi näitä sattuu kyllä kaikilla palstoilla joten ONNEA

kaikille =D

Vierailija
12/21 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu...tuo on harvinaisen totta, että kannattaa tarkkaan lukea myyjän saamat palautteet! Sehän sen kertoo ovatko ihmiset olleet tyytyväisiä saamiinsa tuotteisiin ja myös myyjän toimintaan.

On tosi harmi, että muutaman " epärehellisen" myyjän takia menee maku koko huutotouhuun, koska siellä kuitenkin enimmäkseen on ihan luotettavia ja rehellisiä myyjiä :-)

Tuosta hintavarauksesta sen verran, että muutamia juttuja itse myyneenä olen joskus laittanut hv.n korkeaksi, ettei ole pakko luopua liian halvalla...yleensä kaupoista on kuitenkin päästy sopimukseen, vaikka ei tuo hv olisi ylittynytkään. Niin ja jos vaikka myy jotain ihan uutta tai melkein uutta, niin kyllähän siitä mielellään ihan kelvon hinnan ottaisi, kun on itsekkin sellaisen maksanut :-)

Minä kyllä kannatan tämänkaltaista kierrätystä - siis huutonettiä.

Ei ole aina pakko ostaa uutta, eikös kierrätys ole päivän sana!

Ja jos myyn jollekkin mielestäni erittäin hyvälaatuista vaatetta tms. niin ei mulle kyllä tule huono omatunto, jos joku siitä hyvän hinnan tarjoaa...itsekkin olen voinut joutua joskus maksamaan hieman enemmän kuin on tarkoitus ollut...eikä siellä kukaan pakota huutamaan kovia hintoja...mutta jos jotakin oikein kovasti tahtoo, niin kai sitä sitten on valmis maksamaan.

Aurinkoisia kevätsäitä odotellessa ;-)

Vierailija
13/21 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en yleensä osta huutiksesta kun koskaan ei voi tietää varmasti saako rahoilleen vastinetta. Mielluummin ostan vaikka uuden täydellä hinnalla tai käyn lähialueen kirppareilla. Olenkin usein miettinyt miksi käytetyistä haalareista ollaan valmiita maksamaan yhtäpaljon kuin uusista.

En ole kuin yhden kerran maksanut uudesta reimatecista sata euroa ja voin sanoa että niitä on ollut meilä ainakin 10kpl. Alennusmyynneistä löytyy tosi halvalla haalareita kun vain on aikaa etsiä. Paras löytöni on liikkeen poistomyynnistä reimatec haalari 10euroa ja ei mikään kakkoslaatu tai vauvamalli vaan ihan tyylikäs isomman lapsen koko haalari. Yleensä ole joutunut maksamaan talvipuvusta n.60 euroa ja kesäpuvusta 30-40 euroa.

Niitä olisi kiva käytettynä myydä huutiksessa viidellä kympillä eteenpäin ja saisi omille lapsille ilmaiset haalarit ja vielä parikymmentä euroa voittoa. Niin kuin olen jo aikaisemminkin kertonut ei kuulu tällainen liiketoiminta tapoihini.

Vierailija
14/21 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni koko touhu on ihan kivaa...siis vaikka asun pääkaupunkiseudulla, niin olen voinut huutaa käytetyn haalarin 60¿ hintaan, siis reimatecin. Olen myös voinut ostaa samankokoisen reimatec haalarin alesta halvemmalla. Olen valmis maksamaan uudenveroisesta uudenveroisen hinnan, mutta mikään ei syö enempää kuin hakea postista se uudenveroinen tuote ja siellä on monella lapsella loppuunpoltettu roska! Hmm... siis annetaan ihmisten maksaa mitä haluavat, mutta jos joku kirjoittaa valheellista tekstiä, niin silloin on mielestäni puututtava!

Vierailija
15/21 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli, taisin todella (myös) löytää tuon kyseisen puvun huutonetistä ja täytyy kyllä sanoa, että jäi kalvamaan mieltä. Hieman(aika paljonkin itseasiassa) epäilyttävältä vaikutti koko " myyntipuhe" , jos on tämä haalari kyseessä..oranssi/sin?

Eihän tuo myyjä edes taida suomenkieltä kovinkaan hyvin?

Tämä kenen tämä puku oli alunperin ollut(ap kirjoittaja) laita ihmeessä

privaatti sähköposti ostajalle, käy tosiaan sääliksi ostajaa..

Vierailija
16/21 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kai se menee?

Minulta huutonetissä joskus joku peräkylän suurperheen emäntä osti ison läjän vaatetta, ei halvalla, vaikka hintavaraus oli 0euroa ja minimikorotus 0.50euroa, vaan suunnilleen 0.50eur/vaate. Kelpasivat hyvin, koska kirppareita ei heillä todellakaan ole lähellä, eikä hinta siltikään ollut liian kova pienituloiselle perheelle jos vertaa kaupan hintoihin.

Toisaalta, juuri möin ison vaatepaketin TODELLA hyväkuntoisia vaatteita, yhdellä käytettyjä, tahrattomia ja ehjiä, joissa 30% oli täysin käyttämättömiä, ja ostaja kehtasi valittaa kun olivat ryppyisiä (säilötty laatikossa, eikä silitetty) ja kovia (ei käytetty huuhteluainetta eikä

kuivaurumpua). Vaatepaketin todellinen arvo olisi omasta mielestäni ollut vielä 20eur enemmän, mutta ideanahan on päästä tavarasta eroon, joten en pistänyt hintavarausta ja taas startin 0euroa.

Vierailija
17/21 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo aiemminkin katsonut tuon samaisen myyjän myymiä tuotteita ja miettinyt että miltähän kirppikseltä se noita vaatteita oikein hamstraa? Ja aina on hinnat korkealla ja muka uudenveroista ja yhdellä lapsella ollutta! Ärsyttää vain tuossa touhussa tuo epärehellisyys kyllä rehellisesti pitää kertoa tuotteen kunto ja monellako vaate on ollut käytössä (sillä on kuitenkin aika suuri merkitys arvioitaessa vaatteen kuntoa). Itse olen joitakin löytöjä tuolta tehnyt mutta myös niin paljon on osunut pettymyksiä tielle että ostan vaatteet mieluummin uutena kaupasta.

Vierailija
18/21 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tämä sama myyjä, kuin se joka kauppaa niitä uusia reiman haalareita vähän kyseenalasesti? Siitä on täällä oma kejtu. Mainostaa ikäänkuin olisivat reimatecia vaikka ovat perushaalareita.

Vierailija
19/21 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on uskomaton tyyppi tolta ei kyllä kenenkään kannattaisi ostaa yhtään mitään!

Vierailija
20/21 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että on myyjälle kertynyt paljon haalareita. Mutta onhan siinä omien, siskon ja serkunkin lasten haalareita...Mutta uusia haalareitakin on ihmeen paljon kaapeissa.