Vuokrakämppä ja vesivahinko... Voinko joutua korvausvastuuseen?
Asun siis kaupungin kämpässä ja nyt on makkarissa lattian saumat lähtenyt elää omaa elämää, seinän sisällä joku putki vuotaa :( Kosteusmittaus tehdään loppuviikosta. En omista pesukonetta ja astianpesukonekki ihan toisella puolella kämppää et se tuskin falskaa. Tod näk tullut jostain ylemmän kerroksen asunnosta.
Tilanne stressaa mua aivan hirveesti, ja nyt aloin sit kuitenkin miettii et jos vika onki mussa ja mun kylppäristä peräisin. Mulla irtoo tukkaa ihan hirveesti aina suihkussa ja oon tehny siellä mm. vartalon kuorintoja mm. kahvinpuruilla :D Kylppäri siis ihan makkarin vieressä... Mut jos viemäri ois menny ton takia tukkoon, eikö sen pitäis ensisijaisesti näkyy siellä kylppärin puolella esim niin ettei viemäri vetäis? Ei oo myöskään ollu mitään pahaa hajua kotona :/
Kommentit (2)
Minulle kävi kerran niin, että eräänä aamuna kylppärin kaivosta alkoi yhtäkkiä tulvia likavettä, joka levisi eteiseen asti ennen kuin tukos saatiin kuriin. Eteisen lattia jouduttiin repimään auki. Minulta ja kämppikseltäni kyllä kysyttiin, ollaanko vedetty vessasta jotain sinne kuulumatonta (ei oltu). Ei tullut minkäänlaisia seurauksia. Tukoksesta ei ilmesesti pystynyt päättelemään, mistä se on alunperin peräisin. Ei sinullakaan mitään huolta ole, jos ei löydy mitään mikä selvästi viittaisi siihen, että nimenomaan sinä olet aiheuttanut vuodon.
Lähimmät ovat vesivahingon aiheuttajat on todella kaukana makuuhuoneesta, ei huolen häivää.