Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikaisen työsopimuksen irtisanominen

Mies
12.11.2017 |

Voiko määräaikaista työsopimusta irtisanoa ilman mitään suurempia perusteluja? En saa tarpeeksi palkkaa, työtäni ei oikein arvosteta ja ilmapiirikään ei ole kovin hyvä tiettyjen ihmisten takia.
Pääsisinpä takaisin vanhaan työhöni, jossa minulla oli oikeasti hyviä kavereita, joiden kanssa vietettiin aikaa myös vapaalla. Siellä sain myös eri tavalla kiitosta hyvin tehdystä työstä ja töihin oli mukava mennä joka aamu. Harmittaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kirjoitti:

Voiko määräaikaista työsopimusta irtisanoa ilman mitään suurempia perusteluja? En saa tarpeeksi palkkaa, työtäni ei oikein arvosteta ja ilmapiirikään ei ole kovin hyvä tiettyjen ihmisten takia.

Pääsisinpä takaisin vanhaan työhöni, jossa minulla oli oikeasti hyviä kavereita, joiden kanssa vietettiin aikaa myös vapaalla. Siellä sain myös eri tavalla kiitosta hyvin tehdystä työstä ja töihin oli mukava mennä joka aamu. Harmittaa.

Lähdet vaan menee. Ei tule mitään seuraamuksia, vaikka lain mukaan voisi tullakin. Itse aikanaan mietin tätä myös ja kysyin lakimieskaverin neuvoakin. Hän sanoi, että maineesi korkeintaan menetät, jos olet ns. rivimiestehtävissä. Itse sitten lähdin ja happamat kommentit olivat ainoa sanktio.

Vierailija
2/5 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa millään perusteella. Sen voi ainoastaan purkaa mutta purkamiseen tarvitaan painava syy. Paitsi jos olet koeajalla niin silloin voit päättää työsuhteen ilman purkuperustetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kirjoitti:

Lähdet vaan menee. Ei tule mitään seuraamuksia, vaikka lain mukaan voisi tullakin. Itse aikanaan mietin tätä myös ja kysyin lakimieskaverin neuvoakin. Hän sanoi, että maineesi korkeintaan menetät, jos olet ns. rivimiestehtävissä. Itse sitten lähdin ja happamat kommentit olivat ainoa sanktio.

En suosittele. Maineen menettämisen lisäksi voi tulla työnantajalta vahingonkorvausvaatimus yllättävän henkilöstöjärjestelyn aiheuttamista palkkauskustannuksista.

Vierailija
4/5 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kyseeseen tulla neuvotteluratkaisu? Jos selität tilanteen työnantajalle niin ehkäpä hän ei haluakaan väkisin pitää epämotivoitunutta työntekijää joka haikailee toisen palvelukseen. Mutta varmista ihmeessä ensin että kans pääset takaisin entiseen työpaikkaasi.

Vierailija
5/5 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kirjoitti:

En suosittele. Maineen menettämisen lisäksi voi tulla työnantajalta vahingonkorvausvaatimus yllättävän henkilöstöjärjestelyn aiheuttamista palkkauskustannuksista.

Voi tulla, mutta näytä jotain ennakkotapauksia, jossa on tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan