Miespuolisen kaverin on vaikea ymmärtää, miksi otan etäisyyttä (ihastuin ja nyt hänellä tyttöystävä)
Olemme tunteneet joitakin vuosia ja alkuun olimme vain kavereita. Pikku hiljaa huomasin ihastuneeni tähän mieheen pahemman kerran. Hänen ristiriitainen käytösensä (vuoroin rohkaisi, vuoroin oli kuin tavallinen kaveri) lisäsi vain ihastumistani, mutta toisaalta vaivasi ja hämmensi minua. Vihdoin minun oli pakko kysyä häneltä, että mitä hänen käytöksensä taustalla on, ja onko hän ihastunut. Kerroin myös omista tunteistani. Hän pahoitteli, että oli antanut ymmärtää liikaa, ja sanoi olevansa todella otettu siitä, että olen häneen ihastunut.
Jatkoimme normaalisti kavereina, kunnes hän jossain vaiheessa kertoi, että on alkanut tapailla jotakuta naista. Tämä tietenkin kouraisi minua aika pahasti, mutta ajattelin että voimme olla kavereita. Nyt hän haluaisi, että tapaisin tämän tyttöystävän, mutta en vaan voi. Tiedän, että se satuttaisi liikaa. Hän ei voi ymmärtää asiaa, enkä halua sitä hänelle selittää. Hän selvästi haluaisi jatkaa kuten ennenkin, haluaisi minut ja tämän toisen molemmat elämäänsä, mutta minä en tiedä pystynkö tähän. Ehkä joskus pidemmän ajan kuluttua.
Onko vastaavia kokemuksia?
Kommentit (15)
Katkaise vaan ystävyys. Miehen ja naisen välillä on aina tiettyä jännitettä. Vaatii sinulta liikaa ja myös uudelta tyttöystävältä.
Jos et voi hyväksyä sitä, että tämä mies ei ole sinusta romanttisesti kiinnostunut ja haluaisi olla ihan neutraalisti kaveri, jonka kanssa tyttöystäväkin voi olla tekemisissä, parempi että kerrot rehellisesti ettet halua olla enää tekemisissä.
Tässä ap. Jotenkin tuntuu oudolta, ettei mies ymmärrä, että miksi asia on minulle vaikea... Tietysti se on.
Hän myös haluaisi, että tapaamme edelleenkin kahdestaan aina silloin tällöin.
En oikein ymmärrä tilannetta.
Näitä vastaavia ongelmia syntyy kuin sieniä sateella niin pitkään kuin ihmiset jaksavat petkuttaa itseään ja muita sillä iän ikuisella jankkauksella, että miehet ja naiset muka voisivat olla yhdessä pelkkiä ystäviä. Eivät voi! Aina jompi kumpi tahtoo jotain ystävyyttä enemmän ja sitten pahoitetaan mieli. Olen pahoillani ap, mutta sitä sait mitä tilasit ryhtymällä ystävyyssuhteeseen heteromiehen kanssa.
Jep, ehdottomasti otan tästä opikseni. Luulin tosiaan pitkään, että kyseessä on molemminpuolinen ihastus, mutta hän kiisti kaiken. Minusta myös tuntuu, ettei hän oikein ymmärrä, mikä on normaalia ystävyyteen kuuluvaa käytöstä, ja mikä ylittää sen... .
Mies tosiaan sanoi, ettei seurustelu vaikuta ystävyyteemme. No, olen kyllä eri mieltä, enkä voi uskoa, että se olisi tyttöystävälle oikeasti ok. Hänellä toki on muitakin naispuolisia ystäviä. Minulla ei ole muita läheisiä mieskavereita. Eikä kyllä tule olemaankaan.
Tässä ap. Minusta on myös jotenkin itsekästä, että mies haluaisi meidät molemmat elämäänsä. Kuulostaa varmaan lapselliselta, mutta minusta hän on valintansa tehnyt. En voi teeskennellä, ettei asia tuntuisi missään. Suon hänelle kaiken onnen elämässä, mutta en vaan voi olla osa sitä.
Kuulostaapas taas teinipelleilyltä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ap. Minusta on myös jotenkin itsekästä, että mies haluaisi meidät molemmat elämäänsä. Kuulostaa varmaan lapselliselta, mutta minusta hän on valintansa tehnyt. En voi teeskennellä, ettei asia tuntuisi missään. Suon hänelle kaiken onnen elämässä, mutta en vaan voi olla osa sitä.
Minusta sinä tässä olet itsekäs! Heti kun et saa mitä haluat, katkaiset välit. Käyttäydyt kuin pikkukakara. Et ole ikinä mikään tosiystävä ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se pysynytkään loppuelämäänsä sinkkuna sinun tunteiden takia?! Oh no!
Kenties se tyttöystävän tapaaminen lopettaisi ihastumisesi, kun näkisit ettet voi saada tätä miestä? Mieheltä fiksu veto esitellä teidät ja konkreettinen linjaus: "Tässä on TYTTÖYSTÄVÄNI Saara", "Saara, tässä on TUTTAVANI Maria".
Vierailija kirjoitti:
Kenties se tyttöystävän tapaaminen lopettaisi ihastumisesi, kun näkisit ettet voi saada tätä miestä? Mieheltä fiksu veto esitellä teidät ja konkreettinen linjaus: "Tässä on TYTTÖYSTÄVÄNI Saara", "Saara, tässä on TUTTAVANI Maria".
No heh just niin. Mene sinne bailuihin ja tapaa rakastunut pariskunta!
Eiköhän se silläkin lopu, etten enää näe koko miestä.
Miksi hänen pitäisi todistella minulle mitään rakkaudestaan, kyllähän sen tiedän jo. Itse hän haluaa jatkaa yhteydenpitoa.... voi teitä kommentoijia.
Vierailija kirjoitti:
Näitä vastaavia ongelmia syntyy kuin sieniä sateella niin pitkään kuin ihmiset jaksavat petkuttaa itseään ja muita sillä iän ikuisella jankkauksella, että miehet ja naiset muka voisivat olla yhdessä pelkkiä ystäviä. Eivät voi! Aina jompi kumpi tahtoo jotain ystävyyttä enemmän ja sitten pahoitetaan mieli. Olen pahoillani ap, mutta sitä sait mitä tilasit ryhtymällä ystävyyssuhteeseen heteromiehen kanssa.
Taas joku haluaa puhua kaikkien muidenkin ihmisten suulla. Kyllä jotkut voivat olla ystäviä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ongelma on ne ihmiset, jotka eivät tähän pysty eivätkä tajua sitä itse. Esimerkiksi ap ei mitä ilmeisimmin pysty platoniseen ystävyyteen miehen kanssa. Ap:n mieskaveri taas todistettavasti pystyy, kun hänellä on useita muitakin naispuolisia ystäviä.
Sitten on vielä toinen asia, että osa ihmisistä ei ole viettiensä talutusnuorassa vaan pystyy olemaan ystäviä ihastumisesta huolimatta. Ihastuminen on pelkkä tunne, ei se pakota ketään muuttumaan mustasukkaiseksi kiukuttelijaksi.
No, ei olisi pitänyt kirjoittaa mitään. En ole todellakaan kiukutellut, en tälle miehelle, enkä täällä, vaan kertonut avoimesti tunteistani.
Hienoa, jos te muut pystytte ihmissuhteisiin, jotka eivät tunnu hyvältä. Minä en.
Hyvää yötä.
Miehillä paljonkin...