Punaviini on parasta 3 litran hanapakkauksesta ja jääkaappikylmänä.
Kommentit (19)
Apua, kirjoitinko tämän aloituksen ja olen vain unohtanut sen totaalisesti?! Ainakin se kuulostaa ihan minun kirjoittamaltani.
Kylmänä pystyy juomaan lasin huikalla helpommin
Riippuu viinistä. Bulkkiviinit maistuvat kylmänä paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Apua, kirjoitinko tämän aloituksen ja olen vain unohtanut sen totaalisesti?! Ainakin se kuulostaa ihan minun kirjoittamaltani.
Luulen että olemme eri henkilöt? Tissuttelen juuri kylmää Rain Dancea vahinkotavarakeskuksen viinilasilla. :D
-Ap
Kyllä itsekkin juon punaviiniä mieluummin kylmänä
Muutaman vuoden päästä taskulämmin gambina taitaa olla lempparisi tuolla menolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että olemme eri henkilöt? Tissuttelen juuri kylmää Rain Dancea vahinkotavarakeskuksen viinilasilla. :D
-Ap
Minä en tissuttele tällä hetkellä, joten meidän täytyy olla eri henkilöt. Mikä helpotus! Oli jo vainoharhainen olo.
Punaviini pitäisi tarjoilla 12-18-asteisena, joten huoneenlämpöinen ON ihan liian lämmintä. Mutta 5-asteinen eli jääkaappikylmä puolestaan liian kylmää.
Mitä kylmempää viini on, sitä heikommin sen maku erottuu. Jos on kitkerää tai liian tanniinista viiniä, niin kylmänä se menee alas paremmin.
Mutta kuka käskee ostamaan sellaisia viinejä, joiden maku ei miellytä?
Hanapakkauksissa ei sinänsä ole mitään vikaa. Niissä on nykyään jo aivan hyviä käyttöviinejä, kunhan ne ottaa sieltä karahviin temperoitumaan. Vajaa pakkaus säilyy parhaiten jääkaapissa,. jos nyt on päässyt työtapaturma osumaan, etkä ole saanut koko päkkiä kerralla horittua...
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden päästä taskulämmin gambina taitaa olla lempparisi tuolla menolla.
Oho mikä Jesús
Vierailija kirjoitti:
Hyih, aivan liikaa sokeria! :X
-Ap
Ja suurina määrinä tuopeittain. LURPS!
Leijonaviina on myös parasta lumihangessa viilennetystä mäyräkoirasta pullo kerrallaan naututtuna. Vink!
Vierailija kirjoitti:
Muistatko, paljonko olet juonut tänään tähän mennessä?
Mä en oikein vain ymmärrä tätä logiikkaa. Jos ei pidä punaviinistä ja sen aromeista, miksi sitä pitää ostaa? Jos humaltuminen on ainoa tarkoitus, parempiakin lääkkeitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein vain ymmärrä tätä logiikkaa. Jos ei pidä punaviinistä ja sen aromeista, miksi sitä pitää ostaa? Jos humaltuminen on ainoa tarkoitus, parempiakin lääkkeitä löytyy.
Minähän nimenomaan pidän punaviinistä. Kylmänä. Kaikki juomat ovat parhaita kylminä. Paitsi tee, kahvi ja kaakao. En pidä mistään nesteistä huoneenlämpöisinä, en edes vedestä.
Olut ja siideri pissattaa liikaa. Viina taas maistuu.. Viinalta. :X
Miksi en siis voisi nauttia kylmää viiniä?
-Ap
Joo, olen kyllä joskus juonut sellaisia punaviinejä, jotka ovat ehdottomasti parhaimmillaan just jääkaappikylminä. Ap on näkökulmassaan ihan oikeassa.
Sommelier.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän nimenomaan pidän punaviinistä. Kylmänä. Kaikki juomat ovat parhaita kylminä. Paitsi tee, kahvi ja kaakao. En pidä mistään nesteistä huoneenlämpöisinä, en edes vedestä.
Olut ja siideri pissattaa liikaa. Viina taas maistuu.. Viinalta. :X
Miksi en siis voisi nauttia kylmää viiniä?
-Ap
Voit toki. Avauksessa totesit vaan, että punkku on mielestäsi parasta kylmänä ja et verrannut sitä muihin juomiin. Siksi oletus, ettet pidä punkusta.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen kyllä joskus juonut sellaisia punaviinejä, jotka ovat ehdottomasti parhaimmillaan just jääkaappikylminä. Ap on näkökulmassaan ihan oikeassa.
Sommelier.
Lambrusco ja beaujolais noveau ehkä mut on 5 astetta kyl tosi kylmää punkulle.
^