Maantienharmaat hiukset
Kommentit (25)
Pitää luomuna. Suomi on maailman ainoa maa, jossa luonnollista vaaleaa hiusväriä vihataan ja haukutaan koko sydämestä. Venäjällä, Puolassa, Virossa ja Ranskassa se "maantienharmaa" on ihanan luonnonvaalea. Ei siis blondi, joka on aikuisella melkein aina purkista tullut väri, vaan vaalea. Harmaahan se ei ole koskaan, vaan se on vaalen ruskea tai ehkä vähän punaiseen kellallaan tai sitten lapsuuden blondista tummennut kaunis vaalea väri, joka sopii täydellisesti pohjoismaalaiseen hipiään ja vaaleisiin silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Pitää luomuna. Suomi on maailman ainoa maa, jossa luonnollista vaaleaa hiusväriä vihataan ja haukutaan koko sydämestä. Venäjällä, Puolassa, Virossa ja Ranskassa se "maantienharmaa" on ihanan luonnonvaalea. Ei siis blondi, joka on aikuisella melkein aina purkista tullut väri, vaan vaalea. Harmaahan se ei ole koskaan, vaan se on vaalen ruskea tai ehkä vähän punaiseen kellallaan tai sitten lapsuuden blondista tummennut kaunis vaalea väri, joka sopii täydellisesti pohjoismaalaiseen hipiään ja vaaleisiin silmiin.
No ei tasan pidä paikkansa. Tiedän aika monta aikuista joiden vaalea hiusväri on tölkistä tai pullosta peräisin. Missä vitun junttilassa asut jos siellä hiusvärejä myydään vain purkeissa?
Luonnollinen maantienvärinen on ihan paras hiusväri. Ja vielä sinisillä silmillä niin vau! Paitsi jos olet Kouvolasta, niin silloin hyväksyn pikimustaksi värjätyt ym.
Sitä väriä on lähes mahdotonta saada aikaan värjäämällä ja on muualla aika harvinainen, niin on siksikin haluttu ja välillä trendikäs. Jos sitä ei kutsuttaisi masntienharmaaksi vaan vaikka hiekaksi tai greigeksi niin voisi olla täälläkin suositumpi :D
No ihan miten itse haluaa. Musta maantienharmaa voi olla ihan kiva väri ja en itse värjäisi sitä koska en jaksaisi käyttää aikaa siihen mutta jos joku haluaa värjätä niin antaa mennä, ihan sama kuin kaikilla muillakin väreillä.
Maantie on just magee! Älkää värjätkö! En itse värjäisi jos olisin maantie-tukka. En kyllä värjää näin brunenakaan.
Ei maantienvärinen ole harmaa, se ei ole minkään värinen, se muodostuu monista väreistä, kuten hiekkatie, ruskeaa, valkoista, mustaa ja harmaata, ja kaikkea siitä väliltä. Ja se on järkyttävän ankea väri, masentuu kun sen peilistä näkee, siksi värjään sen aina pois. Tummanvaalea on ihan eri väri, se on ihan kaunis. Myös vaaleanruskea on ihan eri väri.
Se kannattaako värjätä vaaleaksi vai tummaksi riippuu kumpi sopii ihon väriin, mulla sopii punainen, se tuo kalpeaan naamaan väriä, äitini ihon väri on yhtä valkoinen, mutta hänelle ei sovi punainen, hän värjää vaaleaksi, sinänsä kumma koska hänen äidillään oli aikoinaan ihan punaiset hiukset, samoin siskollaan ja tämän tyttärellä.
Mitä väriä maantienharmaalla tarkoitetaan? Siis joka ei ole harmaantunut vaan mikä se luonnostaan maantien värinen on, jota niin kauheana pidetään?
Itse laitatan vaaleita raitoja pari kertaa vuodessa. Kirkastaa sopivasti eikä tyvikasvukaan erotu pahasti.
Täytyy sanoa näin miehenä että luonnon "maantienvörinen" on upea, etenkin hyvin hoidettuna. Joka konttoristi on totisen korpinmusta, joka pullukka on räväkän oranssi ja loput kai sitten platinabloondeja. Haukoitus. Juurikasvu ja tuhruisuus
Mutta hyvin leikattu ja pidetty "au naturel" on upea. "Maantie" on omia polkujaan kulkevan naisen vöri.
Jö
Vierailija kirjoitti:
Mitä väriä maantienharmaalla tarkoitetaan? Siis joka ei ole harmaantunut vaan mikä se luonnostaan maantien värinen on, jota niin kauheana pidetään?
Maantienharmaalla kai tarkoitetaan suurinpiirtein tuollaista väriä:
https://i.pinimg.com/originals/18/d2/5e/18d25efe21ae6265c9fad4bbe3b706c…
Vaikkei se mikään kovin harmaa ole.
Täytyy sanoa, että olen yllättynyt, että näin iso osa on sitä mieltä, että luonnollinen olisi paras. Itsestä tuntuu, että olen ihan harmaa hiirulainen, jos pitäisin luonnollisen hiusvärini.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä "maantien harmaat hiukset" -kommenttia. Eihän tuon värisiä hiuksia ole kuin jollain vanhoilla miehillä, joilla on ollut musta tukka, mutta se on alkanut harmaantumaan ja menettämään väriään. Lähes kaikkien tukka näyttää enemmän metsäautotien ruskealta.
Juurikasvu on kamala kummallakin värillä, joten pitäisin oman värin
Ei missään nimessä vaalealle suomalaiselle mustia tai edes kovin tummia hiuksia. Lopputulos harvoin jos koskaan näyttää Lumikilta, yleensä ihan vaan noita-akalta.
Jos tykkäät niin pidä se. Mä en jaksa juurikasvua joten pidän oman tumman värini, vaikka välillä vaihtelu virkistäisi.
Mielestäni kannattaa värjätä, mutta ei liikaa omastaan poikkeavalla värillä. Esimerkiksi tummemman ruskeaa tai sitten kirkkaampaa. Ulkonäöstäsi riippuen voi laittaa myös vähän punaisen sävyä sekaan tuomaan eloa.
Kannattaa kokeilla molempia.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä vaalealle suomalaiselle mustia tai edes kovin tummia hiuksia. Lopputulos harvoin jos koskaan näyttää Lumikilta, yleensä ihan vaan noita-akalta.
Olisi hauska tietää, mitä mun väriyhdistelmästä ajatellaan, kun olen iholtani hyvin vaalea ja hiuksiltani tosi tumma. Pidetäänköhän feikkinä? Omasta mielestäni näyttää luonnolliselta ja sopii, mutta olenkin aina nähnyt itseni tällaisena.
Sitä maantienharmaatakin on niin montaa sävyä. Jotkut on tosiaan upeita, sellaisia neutraaleja, "helmenhohtoisia" tummanvaaleita.
Mutta sitten on näitä oikeasti rumia maantiensävyjä kuten omani. Tämä on tummempi kuin se monesti ihailtu "luonnollinen maantienvaalea", enemmänkin likaisenruskea, muttei selvästi tummakaan. Sävyissä on sekä harmahtavaa että kellertävää, mikä on todella ruma yhdistelmä. Itse olen elämäni varrella värjäillyt sekä blondiksi että tummaksi, mutta mulle tuntuu sopivan tummaksi värjääminen paremmin. Ei ihan musta kuitenkaan, mutta keski/tummanruskea.
Jos olet nainen niin värjää tummiksi. Jos mies niin anna olla luonnollinen väri.