Nuoret miehet tuntuu nuuskaavan nykyään paljon..
Tai siltä ainakin tuntuu. Töissä on paljon esimerkiksi 18-23 vakituisia ja osa-aikaisia mieshenkilöitä töissä ja heistä ainakin 70% tuntuu olevan jonkinlaisessa nuuskaringissä mukana ainakin kun aina tauoilla heidän juttujaan kuuntelee. Heistä pari on semmosia, joilla on suhteita ihmisiin, jotka myyvät nuuskaa ja he sitten toimivat jakajina näille muille. Aina puhutaan tauoilla kuinka Siberia kolisee hyvin ja Odenssi on paras nuuska. Ja tosi isoja summia ovat näistä nuuskatorneista valmiita mksamaan. Lisäksi puhisevat siellä kun ei ole nuuskaa ja sitä tekisi kovasti mieli. Nämä termit oppii nopeasti kun on tauoilla päivittäin samaan aikaan :D
Tuntuu, että tupakointi on nykyään ehkä jopa vähentynyt nuorten keskuudessa ja tilalle monella tullut nuuska. Ei minua se haittaa, koska jokainen saa tehdä mitä haluaa, mutta silloin joitain vuosia sitten kun itse olin esim 19v niin ei kukaan omalla paikkakunnalla oikeen käyttänyt nuuskaa ainakaan merkittävissä määrin. Ehkä paikkakunnan jääkiekkoilijat jne. n28v
Kommentit (25)
Onhan siitä ollut jo pitkään juttua kuinka tupakointi ja alkoholin käyttö on nuoruuden keskuudessa vähentyneet. Vanhemmat iloitsevat, vaikka tilalle on tullut kannabis ja nuuska.
Nuuskan myyntikielto on mielestäni todella tyhmää Suomen valtiolta. Siinä menee paljon verorahoja hukkaan ottaen huomioon käyttäjien määrän. Tottakai aina jotkut sairastuu suusyöpiin jne. mutta uskon, että voiton puolelle jäätäisiin ja huimasti. Omassa kaveriporukassakin on aktiivinuuskaajia ja itsekin aina välillä otan illanvietossa biitin huuleen.
Nykyisin nuoret käyttää juuri niitä pussinuuskia, joissa on monesti vielä joku lisätty maku mukana. Omaan aikaani kaikilla oli aina lössinuuskaa ja tykit mukana.
Koskee myös naisia. 19-26-vuotiaista luokkatovereistani kukaan ei polta tupakkaa mutta varmaan vajaa puolet nuuskaa, yksi käyttää sähkötupakkaa ja kolmasosa polttaa pilveä. Noin 5 henkilöä ei käytä alkoholia.
Mulla ollut viimeisen parin vuoden aikana viisi ihastusta ikävälillä 22-32 ja neljä heistä nuuskasi. Eipä tuo mua kyllä haittaa. N28
No onhan se nuuska parempi vaihtoehto kuin tupakka kuitenkin, jos nyt jotain on pakko käyttää. Nuuska ei ainakaan aiheuta kanssaihmisille mitään haittaa, kuten tupakan passiivipolttelu. Eikä nuuska ymmärtääkseni aiheuta käyttäjällekään yhtä mittavia terveyshaittoja, vaikka ei nuuskakaan tietenkään mitään terveellistä ole. Minusta nuuskan voisi tuoda Suomen kauppoihin ja tupakan pitäisi kieltää.
Minusta on kummallista, että nuuska on Suomessa kiellettyä. Ihan käsittämätöntä. Siitähän ei ole haittaa kuin käyttäjälleen. Vertailuna tupakka, joka on muillekin kuin käyttäjille myrkkyä passiivisen tupakoinnin muodossa. Se, joka käyttää nuuskaa, ottaa vain itselleen riskin terveyshaitoista. Miksi tupakka on laillista, kun siitä on haittaa myös muille? Mielestäni tässä ei ole mitään logiikkaa.
Ps. Itse en tupakoi, enkä nuuskaa.
Luulis, että miehen nuuskan käyttö inhottaa naisia? Kuin olis paskaa ylähuulessa ja haiseekin pahalta!
Nuuskaaminen on itse asiassa vaarallisempaa kuin tupakointi, tosin onneksi nuuskaus ei aiheuta passiivista tupakointia vastaavaa ongelmaa. Suusyövät ovat hyvin yleisiä nuuskaajilla ja vaikka syövältä välttyisi niin pahanlaatuisia limakalvo- ja ienvaurioita tulee kaikille nuuskaajille. Tunnetuin näistä on ns. nuuskakuopan syöpyminen ylä- tai alahuuleen nuuskaan laittokohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Luulis, että miehen nuuskan käyttö inhottaa naisia? Kuin olis paskaa ylähuulessa ja haiseekin pahalta!
Jep. Rumannäköistä oli se sitten huulessa tai ammuttu viivottimella kattoon koristeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Nuuska ei ole kovin hyvä asia ainakaan pitkään käytettynä. Siinä on niin paljon nikotiinia, että koukkuuntuminen on helppoa ja posipääseminen vaikeaa.
Juuri näin. Lisäksi sitä voi teoriassa käyttää huomaattomasti (ei hajuhaittoja tai savua, voi laittaa huuleen ja antaa olla siellä) vaikka kaikkihan sen karsean mällipullistuman huulessa huomaa. Tämän vuoksi nuuska on nuorten suosiossa ja ihan hyvä että sen myynti on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Nuuskaaminen on itse asiassa vaarallisempaa kuin tupakointi, tosin onneksi nuuskaus ei aiheuta passiivista tupakointia vastaavaa ongelmaa. Suusyövät ovat hyvin yleisiä nuuskaajilla ja vaikka syövältä välttyisi niin pahanlaatuisia limakalvo- ja ienvaurioita tulee kaikille nuuskaajille. Tunnetuin näistä on ns. nuuskakuopan syöpyminen ylä- tai alahuuleen nuuskaan laittokohtaan.
Tämä ei pidä paikkaansa. Tupakointi on terveydelle vaarallisempaa kuin nuuskaaminen.
Voi kuule, eihän nykynuuskaaminen ole MITÄÄN verrattuna siihen, miten paljon nuuskaa käytettiin 10 vuotta sitten! SIIHEN AIKAAN se vasta ääriyleistä olikin! Nykyään ei paljoakaan nuuskata, vaan lutkutetaan SÄHKÖTUPAKKAA kuten kullia lutkutetaan.
Nuuska ei ole kovin hyvä asia ainakaan pitkään käytettynä. Siinä on niin paljon nikotiinia, että koukkuuntuminen on helppoa ja posipääseminen vaikeaa.