Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1970- ja 1980-luvun aihe vapaan side off, mikä on totta?

Vierailija
10.11.2017 |

Mä olin kesätöissä tilitoimistossa ja viestini on täysi tosi, siellä oli hirveä haloo asiasta vuonna 1984: "Minä olen isossa tilitoimistossa ja ollaan kyllä nyt vihaisia. Kuulemma meille jokaiselle tulee omat tietokoneet omalle pöydälle. Vastustamme jyrkästi. Me emme kyllä ala mitään tallentajien töitä itse tekemään." Sinne oli tullut pari konetta jo kirjanpitäjille ja minä tein pääasiassa sitä tallennusta, kun itse eivät halunneet.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on ainakin että monella alalla katosi kokonaisia ammatteja kun aikaisempaa tallennustyötä ja paperisten lomakkeiden käsittelytyötä siirrettiin esimiehille. Esimies katsoi tietokoneen ruudulta asian ja klikkasi. Olin toista kymmentä vuotta sitten hommassa jossa esivalmisteltiin paperihakemukset liitteineen, tarkastettiin ATK rekisterin tilanne ja merkinnät, lyötiin leimat, päiväykset ja tarkistusmerkinnät. Nippu meni vielä yhdelle tarkastajalle ja lopuksi esimies pisti kynällä nimen alle. Nykyään koko hakemusmenettelyä ei edes ole paperisena.

Vierailija
2/3 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kysytkö sinä ap tällä avauksella nyt jotain? Jos kysyt, niin mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kysytkö sinä ap tällä avauksella nyt jotain? Jos kysyt, niin mitä?

Varmaankin sitä että mitkä kyseisiin ketjuihin kirjoitetuista asioista on kirjoittajien omia henkilökohtaisia kokemuksia